Λιβαδάς- Γιούλη: Μαζί στη ζωή και στο θέατρο. Τους χώρισε ο θάνατος!

Ο Βαγγέλης Λιβαδάς γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι ο πιο αναγνωρίσιμος θεατρικός επιχειρηματίας με εκατοντάδες θεατρικές επιτυχίες στο ενεργητικό του από τα τέλη του ’50 μέχρι και σήμερα και ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ΠΕΕΘ. Ήταν παιδί ακόμη όταν τον τράβηξε το θέατρο και μόλις το 1958 ανέβασε την πρώτη του θεατρική παραγωγή.

Η είδηση του ανατριχιαστικού θανάτου του μέσα στο ίδιο του το σπίτι, μετά από πυρκαγιά προκάλεσε θλίψη σε όλη τη θεατρική οικογένεια.

Η κηδεία του θα γίνει την Τετάρτη, από το Β’ Νεκροταφείο Αθηνών

55 χρόνια αγάπης

Σύντροφος του και συμπαραστάτης του σε όλη του την καλλιτεχνική και επαγγελματική πορεία η γνωστή ηθοποιός Σμαρούλα Γιούλη. Η γνωστή ηθοποιός ξεκίνησε στο θέατρο με το έργο “Χαρούμενα νιάτα”. Από το 1960 και ενώ είχε ήδη παντρευτεί τον Βαγγέλη Λιβαδά, απέκτησε το δικό της θεατρικό σπίτι. Μαζί ανέβασαν πολλά έργα ελλήνων και ξένων συγγραφέων. Θα την θυμάσαι σίγουρα από τις ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου “Ο Θόδωρος και το Δίκανο ή Στουρνάρα 288.

Το ζευγάρι ήταν παντρεμένο 55 ολόκληρα χρόνια. Γνωρίστηκαν όταν εκείνος υπηρετούσε ακόμη στο στρατό ως έφεδρος ανθυπολοχαγός. Ο έρωτας τους ήταν κεραυνοβόλος και ο νεαρός στρατιωτικός δεν μπόρεσε έκτοτε να αφήσει την όμορφη ηθοποιό από τα μάτια του. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο κ. Λιβαδάς ξέχασε τα πάντα και αφοσιώθηκε και στο θέατρο. “Την έβλεπα έτσι, ντροπαλή, χαμηλών τόνων, μια πολύ σεμνή κοπέλα, που δεν της έδιναν την ευκαιρία να βγει μπροστά και να προχωρήσει. Κατάλαβα ότι άξιζε και ήθελα να τη βοηθήσω” αναφέρει σε παλιότερη συνέντευξή του στην «Espresso της Κυριακής» ο Βαγγέλης Λιβαδάς.

Η πρώτη τους συνάντηση ήταν στο κέντρο της Αθήνας, έξω από το φαρμακείου του Μαρινόπουλου. “Την είδα έξω από το φαρμακείο του Μαρινόπουλου να περιμένει. Περνούσαν τα τραμ το ένα μετά το άλλο γεμάτα από κόσμο και εκείνη δεν μπορούσε να μπει μέσα. Φοβόταν να σπρώξει λίγο και να ανεβεί, τόσο πολύ διακριτική και προσεκτική ήταν! Την έπιασα από τη μέση και την ανέβασα στο τραμ” θυμάται ο θεατρικός επιχειρηματίας. Από τότε το ζευγάτι δεν χώρισε ποτέ…

Η Σμαρούλα Γιούλη με τον Αλέξη Μινωτή
Το ζευγάρι παντρεύτηκε στην εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης, στην λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας και κουμπάροι τους ήταν οι αξέχαστοι ηθοποιοί και φίλοι τους Μίμης Φωτόπουλος και Ντίνος Ηλιόπουλος. ”Ευτυχώς που παντρεύτηκες αυτήν τη γυναίκα γιατί μόνο αυτή θα σταθεί όρθια και σίγουρα δίπλα σου” έλεγε στον Βαγγέλη Λιβαδά ο Μίμης Φωτόπουλος.

Από το 1958 μέχρι και σήμερα, ο Βαγγέλης Λιβαδάς έχει ανεβάσει περισσότερες από 360 παραγωγές, συνεργαζόμενος με τα μεγαλύτερα ονόματα της υποκριτικής στη χώρα μας.

Ο Βαγγέλης Λιβαδάς υπηρέτησε όλα τα είδη του θεάτρου από την αρχαία τραγωδία μέχρι το σύγχρονο δράμα, την επιθεώρηση και το μιούζικαλ ενώ εξακολουθούσε να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων στα θέατρα ΑΜΙΡΑΛ – ΒΕΜΠΟ – ΠΑΡΚ – ΣΜΑΡΟΥΛΑ και παλαιότερα στα θέατρα ΚΑΛΟΥΤΑ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ – ΑΚΑΔΗΜΟ.

Οι λαμπερές συνεργασίες


Στη φωτό μαζί με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη στην πρεμιέρα της ταινίας “Τα μυστικά της αποτυχίας μου” στο θέατρο Park

Η συνεργασίες του ήταν όλα αυτά τα χρόνια λαμπερές με ονόματα από την παλιά σχολή, του ελληνικού κινηματογράφου και θεάτρου όπως οι Λάμπρος Κωνσταντάρας, Μίμης Φωτόπουλος, Δέσπω Διαμαντίδου, Σαπφώ Νοταρά, Βασίλης Διαμαντόπουλος, Θανάση Βέγγος, Ντίνο Ηλιόπουλος, Ρένα Βλαχοπούλου, Νίκος Σταυρίδης, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Κάκια Αναλυτή, Κώστας Ρηγόπουλος, Σταύρος Παράβας, Μίμης Χρυσολάλλης κ.α.


Η Σμαρούλα Γιούλη και ο Βαγγέλης Λιβαδάς στην Επίδαυρο μαζί με τον Γρηγόρη Βαλτινό

Στις φανταχτερές θεατρικές του παραγωγές συμμετείχαν φυσικά και άλλοι αγαπημένοι ηθοποιοί μεταξύ αυτών και οι Κώστας Βουτσάς, Ζωή Λάσκαρη, Μάρθα Καραγιάννη, Μαίρη Χρονοπούλου, Σωτήρης Μουστάκας, Σταμάτης Φασουλής, Λάκης Λαζόπουλος, Κώστας Αρζόγλους, Γρηγόρης Βαλτινός, Έλενα Ακρίτα, Θύμιος Καρακατσάνης, Στάθης Ψάλτη, Δημήτρης Πιατάς, Γιάννης Βόγλης, Άγγελος Αντωνόπουλος, Πέτρος Φυσσούν, Κώστας Σπυρόπυλος, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Γιώργος Κωσταντίνου, Γιώργος Μιχαλακόπουλος, Γιάννης Βογιατζής, Χρήστος Πολίτης, Μίρκα Παπακωσταντίνου, Άννα Παναγιωτοπούλου, Χρυσούλα Διαβάτη, Νόρα Βαλσάμη, Μίνα Αδαμάκη, Γιάννης Βούρος, Σπύρος Παπαδόπουλος, Αντώνης Καφετζόπουλος, Γιάννης Μπέζος, Πέτρος Φιλιππίδης, Μπέτυ Λιβανού, Κοραλία Καράντη, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Θέμις Μπαζάκα, Στράτος Τζώρτζογλου κ.α.


Ο Βαγγέλης Λιβαδάς μαζί με τον δημιουργό Λευτέρη Παπαδόπουλο

Την μουσική στις θεατρικές του παραγωγές υπέγραψαν οι πιο αναγνωρίσιμοι συνθέτες όπως ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Μάνος Χατζηδάκις, ο Σταύρος Ξαρχάκος, ο Γιώργος Χατζηνάσιος κ.α.

Πίσω από τις πιο μεγάλες θεατρικές παραγωγές
Στην πολυετή πορεία του στο θέατρο ανέλαβε να καλέσει ξένους σκηνοθέτες, χορογράφους και συνεργείο προκειμένου να ανεβάσει μερικές από τις πιο κλασικές και πολυπαιγμένες θεατρικές παραγωγές στον κόσμο όπως το Chicago, το Woman Of Ther Year, Anima Nera, Hello Dolly κλπ. πάντα με πρωταγωνίστρια την Σμαρούλα Γιούλη. Επίσης ανέβασε τα θρυλικά musical Grease και Αντίο Κορίτσι μου ή κλασικά θεατρικά έργα όπως το Σιρανό Ντε Μπερζεράκ και Αδερφοί Καραμζώφ!

Φυσικά ο Βαγγέλης Λιβαδάς απέτησε φόρο τιμής και σε όλους σχεδόν τους Έλληνες θεατρικούς και όχι μόνο συγγραφείς ανεβάζοντας: Γρηγόρη Ξενόπουλο, Σπύρο Μελά, Δημήτρη Ψαθά, Γιώργο Ρούσσο, Νίκο Τσιφόρο, Κώστα Πρετεντέρη, Ηλία Λυμπερόπουλο, Κώστα Νικολαϊδη, Αλέκο Σακελλάριο, Νίκο Φώσκολο, Μέντη Μποστ, Κώστα Μουρσελά κ.α. Αυτή του η αφοσίωση στην ελληνική θεατρική συγγραφή είχε ως αποτέλεσμα να τιμηθεί από την Εταιρεία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων (Ε.Ε.Σ) για την πολύπλευρη πολυετή του προσφορά στο Ελληνικό Θέατρο.

Ο “Φωνακλάς του Θεάτρου”
Ο Βαγγέλης Λιβαδάς πίστευε πως το θέατρο απαιτεί πειθαρχία και απότελεί αυτό που έλεγε «Ενός ανδρός αρχή». Οι συνεργάτες του τον αποκαλούσαν «φωνακλά του θεάτρου» κάτι που παραδεχόταν και ο ίδιος αποκαλύπτοντας: “Φωνάζω, όμως νομίζω ότι είμαι ευγενής. Και δεν υποκρίνομαι. Λέω μόνον την αλήθεια. Φωνάζω γιατί νοιάζομαι, γιατί έχω αγωνία. Δεν κοιμάμαι τα βράδια. Τρελαίνω τους ανθρώπους που δουλεύουν μαζί μου. Ομως, δεν μπήκα στο θέατρο για να κάνω μια περιουσία. Μπήκα γιατί μου αρέσει να αγωνίζομαι για το θέατρο”

Read More

And More