Loving Vincent: Έλληνες ζωγράφοι συμμετέχουν στη νέα ταινία για τη ζωή του Van Gogh

Δεν είναι μία ακόμη ταινία αφιερωμένη στη ζωή και το θάνατο ενός σπουδαίου καλλιτέχνη. Δεν είναι μία ακόμα ταινία animation που θα έρθει στην Ελλάδα από το εξωτερικό. Δεν είναι μία ακόμα παραγωγή που προσπαθεί να κάνει τη διαφορά. Είναι όλα αυτά μαζί και σίγουρα αυτή η ταινία ΠΡΕΠΕΙ να μπει στη λίστα με αυτές που θα δεις το 2017. Το συνειδητοποιήσαμε κι εμείς όταν ο σκηνοθέτης της, Hugh Welchman -συνεργάστηκε για αυτό το project με την σύντροφό του Dorota Kobiela –μίλησε στο TLIFE για το πώς γεννήθηκε η ιδέα για το “Loving Vincent“.

ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ για να διαβάσεις ολόκληρη τη συνέντευξη

Θα το επαναλάβουμε και σήμερα που έχουμε την ευκαιρία να δούμε έναν από τους λόγους που θα σε κάνουν να θέλεις ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να δεις την μεγάλου μήκους ταινία. Στην παραγωγή της, ανάμεσα στους 115 ζωγράφους που χρειάστηκαν, συμμετείχαν και Έλληνες. 20 άτομα από αυτούς που έδωσαν ζωή σε 120 πίνακες του Vincent Van Gogh. Για την ολοκλήρωση της ταινίας χρειάστηκαν 62.450 ελαιογραφίες. Είναι κυριολεκτικά μία ταινία ζωγραφισμένη στο χέρι και αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι για κάθε 1′ της ταινίας απαιτήθηκαν 36 ώρες εργασίας!

Για αυτές που καταμετρήθηκαν στη χώρα μας και συγκεκριμένα στον πολυχώρο των στούντιο Mabrida (εκεί που πήραν ζωή οι κούκλες της Φρουτοπίας), στο Κορωπί, μίλησε στο TLIFE o Κωνσταντίνος Βασίλαρος. Είναι η ψυχή της εταιρείας παραγωγής StudioBauhaus σε συνεργασία με την οποία γίνεται η ταινία αλλά και αυτός που κατάφερε να φέρει μέρος της παραγωγής της στην Ελλάδα.



Πώς έγινε να συμμετέχει μια ελληνική ομάδα σε ένα τέτοιο project;

Είχα δουλέψει με τον Hugh Welchman ως νεότερος – μετά τις σπουδές μου – στη ταινία του “Ο Πέτρος Και ο Λύκος” – με και την οποία κέρδισε και το Όσκαρ – στα γραφεία του στο Λονδίνο. Επέστρεψα στην Ελλάδα το 2014 από το εξωτερικό με όρεξη και αγάπη για το σινεμά, και επικοινώνησα μαζί του για συμβουλές πάνω στο animation. Ενδιαφέρομαι το Στούντιο Μabrida, της γνωστής και αγαπημένης οικογένειας Σοφιανού, να εξελιχθεί σε κοιτίδα εκπαίδευσης και παραγωγής painting, και stop motion animation, μια φυσική μετεξέλιξη της ψυχής του στούντιο – τις κούκλες (Φρουτοπία, Του Κουτιού Τα Παραμύθια). Πάνω στη συζήτησή μας αναφέρθηκε το καταπληκτικό project του “Loving Vincent”, και ο Hugh μου είπε ότι ψάχνει και άλλους ταλαντούχους ζωγράφους για να μεγαλώσει την ομάδα του – που τότε τον Αύγουστο το 2015 είχε μόλις 28 στο κεντρικό στούντιο τους στο Gdansk της Πολωνίας. Του είπα ότι έχουμε ταλαντούχους ζωγράφους στην Ελλάδα, και να προσπαθήσουμε να τους βρούμε. Εάν βρεθούν αρκετοί, τότε να δημιουργήσουμε και μια Ελληνική Ομάδα, και ένα δεύτερο παράλληλο στούτνιο! Κάναμε ένα βίντεο recruitment και το ποστάραμε στη σελίδα της εταιρείας παραγωγής μας StudioBauhaus.

Είστε ζωγράφος και ζείτε στην Ελλάδα; Δείτε το βίντεο. from StudioBauhaus on Vimeo.

Γρήγορα και οργανικά το βίντεο μοιράστηκε ανά τους χιλιάδες, και βιογραφικά αρχίζαν να φτάνουν. Λάβαμε περίπου 300 βιογραφικά, και από αυτά τα 90 ήταν εξαιρετικής ποιότητας επαγγαλματιών. Ο Hugh και ηο ομάδα του εντυπωσιάστηκαν, και αποφασίσαμε ότι αξίζει να ανοίξουμε Ελληνικό στούντιο. Από τους 90 καταλήξαμε σε 40 ζωγράφους που εκπαιδεύτηκαν, και 20 από αυτούς ξεκίνησαν το Φεβρουάριο του 2016. Στην αρχή δε το πίστευα ότι θα τα καταφέρουμε, αλλά να που σε μια βδομάδα από σήμερα τελειώνουμε 9 μήνες σκληρής εργασίας, και με μερικούς από την ομάδα μας να έχουν εξελιχθεί στους καλύτερους painting-animator από όλη την ομάδα “Loving Vincent” – Πολωνία και Ελλάδα – που είναι κοντά στους 90.

Μιλήστε μας λίγο για την δική σας ανάμειξη στο project.
Με δική μου πρωτοβουλία ήρθε η παραγωγή εδώ στην Ελλάδα. Ήταν μια ευκαρία κοντινής συνεργασίας με τον Hugh, την Dorota Kobiela, και την ομάδα τους, και τη βραβευμένη με Όσκαρ εταιρείας του Breakthru FIlms. Επίσης μια “άσκηση” για μένα, αλλά και για Έλληνες καλλιτέχνες – να αποδείξουμε ότι μπορούμε να κτίσουμε μια ομάδα διεθνούς επιπέδου, και ποιότητας. Τα παιδιά έχουν αποκτήσει μια ικανότητα και τεχνική επιπλέον, που αφού τελειώσουν την εργασία τους στη ταινία, θα είναι οι μοναδικοί στο κόσμο που μπορούν να πουν με σιγουριά ότι είναι υψηλέστατης ποιότητας painter-animators. Κάτι που μπορεί να φανεί φοβερά χρήσιμο – για δικά τους πρότζεκτ, άλλες παραγωγές στο μέλλον, ή και για μια ταινία ολο-δικιά μας! Το μέλλον θα δείξει. Εγώ ως συνεργάτης του Hugh, και project manager της Ελληνικής εικαστικής ομάδας, έμαθα πάρα πολλά – και μου δίνει όρεξη, και ιδέες για άλλα πρότζεκτ animation στο άμεσο μέλλον.

Ποιοι καλλιτέχνες αποτελούν την ελληνική ομάδα; Είχαν ασχοληθεί στο παρελθόν με κάποιο αντίστοιχο project;
Κανένας τους είχε προϋπηρεσία στο animation. Όλοι ήταν εξαιρετικοί ζωγράφοι, με γερές γνώσεις πάνω στη κλασσική ζωγραφική, και την ελαιογραφία. Αυτό μου δείχνει ότι οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει animator – ή στα ελληνικά “μετεμψυχωτής” – εφόσον έχει υπομονή, επιμονή, και έχει την ευαισθησία στο να πιάσει την ουσία, αλλά και την λεπτομέρεια στο να δίνει ζωή και κίνηση σε κάτι άψυχο – αυτό μπορεί να είναι μια κούκλα, πλαστελίνη, ή στη περίπτωσή μας λάδι πάνω σε καμβά! Σκεφτείτε ότι όλο αυτό γίνεται στο χέρι, κάθε καρέ ζωγραφισμένο με αγάπη και κόπο, σε στυλ πάντα Van Gogh. 12 καρέ το δευτερόλεπτο. Εδώ θέλω να αρπάξω την ευκαιρία να παρουσιάσω έναν έναν τους ζωγράφους μας που πέρασαν από το στούντιό μας – Έλληνες, ξένοι που ζούσαν στην Ελλάδα, ή και ξένοι που ήρθαν μέχρι εδώ για μια ευκαιρία να δουλέψουν στο συναρπαστικό αυτό πρότζεκτ. Τα όμορφα αυτά πορτραίτα τους τα πήρε ο φωτογράφος Στέλιος Χουστουλάκης, που είναι και ο βοηθός παραγωγής μας στο στούντιο!

Πόσο καιρό διήρκεσαν οι εργασίες στο studio σας;
Ένα μήνα στο τέλος του 2015, με 3-ήμερα tests. Μετά προχωρήσαμε σε 4 εβδομάδες εντατικής εκπαίδευσης, και τέλος από Φεβρουάριο 2016, 9 μήνες καθημερινής εργασίας! Συνολικά κοντεύουμε τον έναν χρόνο που ασχολούμαστε. Μέσα σε αυτόν το χρόνο η ομάδα μας ζωγράφισε περίπου 20,000 καρέ ζωγραφικής – το οποίο θα είναι περίπου το 20% της 80-λεπτης αυτής ταινίας. Η ταινία θα βγει στο σινεμά μέσα στο 2017, και στην Ελλάδα έχει αναλάβει τη διανομή της η Τριανόν.

Bίντεο από το στούντιο στο Κορωπί εν ώρα εργασίας:

Making Of Loving Vincent: Athens Studio from StudioBauhaus on Vimeo.

“Είναι ο Van Gogh ένας καλλιτέχνης που αγαπάτε έτσι κι αλλιώς ή σας δόθηκε η ευκαιρία να τον “αγαπήσετε” περισσότερο μέσα από το “Loving Vincent”;
Όλοι γνωρίζουν το Van Gogh. Θαυμάζω τα έργα του, την μοναδική ματιά του, τα χρώματά του, τη πινελιά του. Θα έλεγα ότι τον νιώθω πιο οικέιο. Δηλαδή με το που βλέπω έναν πινάκά του, με ταξιδεύει στο στούντιο μας, και όλα αυτά που καταφέραν τα παιδιά. Σκεφτείτε πόσο μάλλον οι ίδιοι οι ζωγράφοι που τον είχαν καθημερινά μπροστά τους για περίπου 2,500 ώρες εργασίας!

Έχετε δει ολοκληρωμένο το αποτέλεσμα της ταινίας; Ανυπομονείτε για την πρεμιέρα;
Ναι το έχω δεί σχεδόν τελειωμένο. Αλλά ανυπομονώ να το δώ ολοκληρωμένο, με σωστό sound design, και το καταπληκτικό music score του συγκλονιστικού Clint Mansell. Έχω ακούσει αποσπάσματα από την πρόσφατη ηχογράφηση, και θεωρώ ότι να αναδίξει τη ταινία ακόμα παραπάνω. Όσο για τους θεατές, θα εκπλαγούν με τη τεχνική, θα αναγνωρίσουν γνωστούς πίνακες του Van Gogh, αλλά θα ανακαλύψουν μαζί με τον κεντρικό ήρωα τα μυστικά του, και το μυστήριο πίσω από τη ζωή του, και τον θανατό του! Στην αποκλειστική προβολή 6 λεπτών απο τη ταινία στο φετινό Animasyros, σε συνδυασμό με τη παρουσίασή μου της προσπάθειας αυτής, ο κόσμος πραγματικά έμεινε άφωνος.



Τι άλλο project “τρέχετε” αυτή την περίοδο; Πιστεύετε ότι η Ελλάδα έχει καλούς ζωγράφους και animators;
Η StudioBauhaus ασχολείτε με διάφορα project. Πρόσφατα ολοκληρώσαμε τη μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ “Στο Κέντρο Του Κύκλου” του Ορφέα Περετζή, σκηνοθέτη και συνιδρυτή της Bauhaus, και είμαστε στο στάδιο προ-παραγωγής της δεύτερης ταινίας του Βαρδή Μαρινάκη “ΖΙΖΟΤΕΚ”, που έχει και αυτή κομμάτια animation. Κατα τα άλλα ιδέες υπάρχουν πολλές, και για animation, αλλά και για εκπαίδευση Eλλήνων καλλιτεχών στη τέχνη του stop motion. Και ναι πιστεύω ότι Ελλάδα έχει καλούς ζωγράφους – το αποδείξαμε ήδη με το “Loving vincent” – αλλά και animators γενικά. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι υποδομές, υποστίρηξη από εγχώρια και Ευρωπαικά funds, και τις γνώσεις και εμπειρία καταρτημένων επαγγαλματιών στον χώρο του animation που είναι διατιθεμένοι να τις μοιραστούν. Αλλά, και κινήσεις από παραγωγούς – σαν και εμένα- για να το κάνουν αυτό πράξη!

Read More

And More