Μιχάλης Ρέππας: Η κρίση ηλικίας, η πιο δύσκολη στιγμή της ζωής του και οι καταγγελίες στο θέατρο

Ο Μιχάλης Ρέππας κάθισε στην πολυθρόνα της εκπομπής “The 2night show” και μίλησε στον Γρηγόρη Αρναούτογλου για την απόφαση να επιστρέψει στην τηλεόραση μετά από 25 χρόνια, το καινούργιο σίριαλ που θα προβληθεί από τη νέα σεζόν στο Mega, την κρίση ηλικίας που πέρασε στα 47 του, ενώ αποκάλυψε ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή της ζωής του. Ακόμα, ο Μιχάλης Ρέππας εξέφρασε την άποψή του για το κίνημα #metoo και τις καταγγελίες που έγιναν στο χώρο του θεάτρου.

Για την επιστροφή στην τηλεόραση μετά από 25 χρόνια: “Έχουμε 25 χρόνια να γράψουμε τηλεοπτικό σενάριο. Ο Θανάσης και εγώ δεν θα αφήναμε εύκολα τους εαυτούς μας να πνιγούν έτσι. Από τη στιγμή που ο κορονοϊός έκλεισε την πόρτα του θεάτρου, είπαμε ότι θα κάνουμε τηλεόραση. Και επειδή θέλαμε να αισθανόμαστε δημιουργικοί και επειδή “τρέχαν” οι ανάγκες. Ήταν και ζήτημα ανάγκης. Δεν είμαι φιλοχρήματος αλλά πιστεύω στο χρήμα. Εγώ και ο Θανάσης δεν έχουμε διεκδικήσει ούτε μια δραχμή παραπάνω από αυτή που μας έδιναν. Είναι ένας δείκτης σοβαρός για τη ζωή το χρήμα. Η κοινωνία έχει ανάγκη το γέλιο και μου ζητάει να τη διασκεδάσω. Πολλές φορές ρωτάω τον Θανάση αν έχουμε κάνει και τίποτα πιο σημαντικό από τις “Τρεις Χάριτες”.

Αν δεν ήταν ο κορονοϊός μπορεί να και να μην γράφαμε για την τηλεόραση. Δεν το θεωρώ κακό. Η ζωή σε οδηγεί εδώ ή εκεί ή παραπέρα. Αυτή είναι η αλήθεια. Η τηλεόραση θεωρώ ότι σε όλα τα επίπεδα είναι απάνθρωπη σε ωράρια και ανταγωνισμό. Είναι ένας χώρος ανεξέλεγκτος, που μπορείς να προσβάλλεις τον οποιονδήποτε για ένα λόγο που δε φαντάζεσαι, είναι πολύ σκληρό πράγμα, αλλά είναι και το πιο επιδραστικό”.

Για το νέο σίριαλ “Συμπέθεροι από τα Τίρανα”: “Έχω πολλή όρεξη να ξεκινήσουν τα γυρίσματα, αλλά φοβάμαι πάρα πολύ τι αποδοχή θα έχει η δουλειά, έχω χάσει τον ύπνο μου. Θα παίξω και εγώ. Το έργο είναι το “Συμπέθεροι από τα Τίρανα”. Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης είναι ο μπαμπάς και η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου η μαμά. Εγώ θα κάνω τον θείο και η Μαρία Λεκάκη τη γυναίκα μου”. Έχω και τρομακτική αγωνία αλλά και πολύ μεγάλη λαχτάρα να βρεθώ με αυτούς τους ανθρώπους. Τα γυρίσματα θα αρχίσουν τέλη Μαΐου”.

Για την απαγόρευση προβολής σε επανάληψη της σειράς “Οι Τρεις Χάριτες”: “Το “Δις εξαμαρτείν” θα παίξει σε επανάληψη. Είχαμε ζητήσει να μην παίζονται σε επανάληψη “Οι Τρεις Χάριτες” για να μην φθείρονται. Δεν είμαι σίγουρος αν ήταν σωστή απόφαση. Μπορεί να το μετάνιωσα, μπορεί και όχι”.

Για την κρίση ηλικίας που έπαθε στα 47: “Για κάθε άνθρωπο έρχονται κάποιες κομβικές στιγμές. Εγώ στα 47 έπαθα κρίση ηλικίας. Εκείνη είναι η στιγμή που αναγνωρίζεις τη φθαρτότητά σου, τη θνητότητά σου, ότι όλα κάποτε τελειώνουν και πρέπει να συμβιβαστείς ότι έχεις περάσει σε μια άλλη φάση. Για δύο – τρεις μήνες έπαθα μελαγχολία. Είναι η ξαφνική απώλεια νοήματος. Γίνονται όλα ασπρόμαυρα, δεν έχεις επιθυμία για τίποτα, χάνει το νόημα το καθετί. Και μετά σαν να πήραν από μόνα τους πάλι χρώμα, ένιωσα σαν να αντέδρασε το σώμα μου. Εγώ μπήκα στα 30 σε ένα ασανσέρ και αυτό δεν σταμάτησε ποτέ. Όταν έγινε και το “Safe Sex” είπα μέσα μου ότι έγιναν αυτά που ήθελα, τώρα;”

Για τη χειρότερη είδηση που έχει ακούσει στη ζωή του: “Όταν μου ανακοίνωσε ο μπαμπάς μου ότι, για να συνεχίσω τις σπουδές μου στο μαθηματικό, πρέπει να δουλέψω, ήταν η χειρότερη είδηση που άκουσα ποτέ. Εκείνη την ώρα αισθάνθηκα ότι η καρέκλα θα σπάσει από το βάρος μου. Το μόνο που χρεώνω στους γονείς μου είναι ότι δεν μας είχαν μάθει πως πρέπει να εργάζεσαι για να βγάζεις λεφτά. Αισθάνθηκα φοβερά άσχημα αλλά δεν το έδειξα. Είμαι ψυχρός στις αντιδράσεις μου κυρίως όταν στενοχωριέμαι.  Η στενοχώρια δεν μου φέρνει δάκρυα, η ευτυχία μου φέρνει. Η πρώτη μου δουλειά ήταν γκαρσόν. Οι γονείς μου ήταν πολύ ακατάδεκτοι άνθρωποι. Δεν μου στερούσαν τίποτα και δεν θα ζητούσαν τίποτα από το παιδί τους”.

Για την απόφαση να μην γίνει μπαμπάς: “Δεν θέλησα να γίνω ποτέ μπαμπάς. Δεν μπορώ να έχω ευθύνη για κάτι ζωντανό, ακόμα και για τα λουλούδια”.

Για τη σχέση του με τον Θανάση Παπαθανασίου: “Ο Θανάσης και εγώ ενώ έχουμε πολλά κοινά, είμαστε άνθρωποι εντελώς άλλου ρυθμού. Εγώ είμαι γρήγορος και ανυπόμονος ενώ εκείνος είναι “χαλαρά”. Ο Θανάσης νομίζω ότι είναι ο πιο μεγάλος θαυμαστής μου, δεν νομίζω ότι έχω άλλον. Ο ένας γνωρίζει τα πάντα για τον άλλον. Στο θέατρο είχαμε και αποτυχίες. Ο Θανάσης θέλει να δείχνει απαθής με τις αποτυχίες, εγώ στενοχωριέμαι. Εγώ πιστεύω πάρα πολύ στη στιγμή. Το “Safe Sex” δεν είναι η πιο ώριμη ταινία μας. Εγώ δεν θα το συνέκρινα με το “Αυστηρώς Κατάλληλο”. Το “Safe Sex” είχε όμως το αστέρι”.

Για το κίνημα #me too, μετά τις καταγγελίες που έγιναν στο χώρο του θεάτρου: “Αυτό στο βαθμό που συμβαίνει και συνέβαινε στο θέατρο, μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για γεγονότα που έχουν βάθος χρόνου 30 και βάλε ετών, και ξαφνικά επεισόδια μιας τριακονταετίας ακούστηκαν ξαφνικά σε ένα μήνα. Το θέατρο είναι μια κανονική δουλειά όπως όλες και αυτά συμβαίνουν και θα συμβαίνουν όπου υπάρχουν άνθρωποι. Εξουσία υπάρχει παντού και κατάχρηση εξουσίας θα υπάρχει πάντα γιατί δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ποιότητα του χαρακτήρα να το χειριστούν. Άλλους τους θαμπώνει, άλλους τους μεθάει… Η εξουσία μας κρίνει κιόλας. Όταν είμαστε κάτω, είμαστε όλοι φιλαράκια, όταν ανεβαίνει κάποιος φαίνεται. Αυτά συνέβαιναν και θα συνεχίσουν να συμβαίνουν.

Τώρα έχει αλλάξει η γενιά, τα παιδιά μεγαλώνουν σε άλλο κοινωνικό περιβάλλον από εμάς. Συνεπώς έχουν το θάρρος να βγουν να διαμαρτυρηθούν και να μη δεχτούν πράγματα, πράγματα που εμείς σκύβαμε το κεφάλι και τα ανεχόμασταν. Όταν ακούω κάποιο κορίτσι του θεάτρου και πάει στη μαμά της και λέει – η Ευδοκία Ρουμελιώτη – “μαμά δε μπορώ, δεν περνάω καλά στο θέατρο” και η μαμά της της είπε “αν δεν περνάς καλά φύγε”. Εμείς δεν θα τολμούσαμε να πάμε στη μαμά μας να το πούμε. Τώρα είναι διαφορετικά. Γι’ αυτό υπάρχει και το #metoo. Τα καινούργια κορίτσια δεν είναι ανεκτικά στις πιέσεις και τα καινούργια τα παιδιά δεν είναι δεκτικά σε έναν αυταρχισμό που εμείς λόγω εκπαίδευσης και περιβάλλοντος ήμασταν.

Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει εξουσία και κατάχρηση εξουσίας. Μην τρελαθούμε. Κάποιες υπερβολές στη σεξουαλική κατάχρηση μπορεί να κοπούν με όλο αυτό, δεν θα κοπούν όλα όμως. Οι άνθρωποι που έχουν την ποιότητα να καταχραστούν θα το κάνουν αλλά θα κοιτάξουν να μην μηνυθούν”. 

 

Read More

And More