Ο. Παπασπηλιόπουλος στο TLIFE: “Προσπαθώ να είμαι καλός ηθοποιός”

Αναμφίβολα, είναι ένας απ΄τους νέους ταλαντούχους ηθοποιούς, με πολλές αξιόλογες συνεργασίες. Φοίτησε στο θέατρο Τέχνης και στη Δραματική σχολή Θεμέλιο. Παρά τα 31 του χρόνια, έχει βραβευτεί ως καλύτερος νέος δημιουργός για την ερμηνεία του στην παράσταση “Τα πουλιά τα φέρνει ο πελαργός” και έχει υπάρξει 2 φορές υποψήφιος για το βραβείο “Δημήτρης Χορν”.

Γνωστός στο ευρύ κοινό, έγινε ως Αρθούρος στη σειρά Singles, ενώ πέρσι πρωταγωνίστησε στη σειρά “4” του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Αυτή τη περίοδο μεταμορφώνεται σε Ψευτοθόδωρο στην ταινία “Ζητείται Ψεύτης”, σε σκηνοθεσία του Ιεροκλή Μιχαηλίδη.Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, μίλησε στο TLIFE για τον ελληνικό κινηματογράφο στις μέρες μας, την καριέρα στο εξωτερικό και τον ρόλο του στην ταινία “Ζητείται Ψεύτης”.

“Στην ταινία υποδύομαι έναν φιλόδοξο νέο, αρκετά ταλαντούχο σε αυτό που κάνει. Θέλει να πετύχει, χωρίς να το κάνει με ανήθικο τρόπο. Χωρίς να πατάει επί πτωμάτων. Διασκεδάζει πάρα πολύ με τη ζωή, διασκεδάζει το να παίζει ρόλους και να ξεγελάει. Λέει ψέματα δεν είναι όμως απατεώνας με την στιγνή έννοια του όρου. Περισσότερο το διασκεδάζει. Δεν είναι λαμόγιο, ενώ θα μπορούσε άνετα να ήταν. Μέσα στην προσπάθειά του να πετύχει, γίνεται το δεξί χέρι ενός πολιτικού και τον οδηγεί εκεί που πιστεύει πως μπορεί να πάει. Τον κατευθύνει, τον αλλάζει λίγο, αλλά αλλάζει και αυτός μαζί του. Τα περισσότερα στοιχεία τα έχουμε δει, υπάρχουν όμως και στοιχεία που δεν υπάρχουν στην πρωτότυπη ταινία.”

Στην ταινία, το βασικό όπλο του Ψευτοθόδωρου είναι το ψέμα. Ο Οδυσσέας, στην προσωπική του ζωή όπως εξομολογείται, προσπαθεί να μην ενδίδει στον πειρασμό.”Προσπαθώ να το αποφεύγω. Δεν τα καταφέρνω πάντα, όσες φορές το επιχείρησα, δεν μου βγήκε σε καλό, οπότε προσπαθώ να μην ενδίδω στον πειρασμό”.

Τη σκηνοθεσία της ταινίας υπογράφει ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, που συγχρόνως κρατά το πρωταγωνιστικό ρόλο. Οι δυο τους έχουν συνεργαστεί ξανά, στην “Πολίτικη Κουζίνα”, στον “Αστυνόμο Μπέκα”, στη θεατρική παράσταση Αξύριστα Πιγούνια”, αλλά και σε άλλες παραγωγές. Υπάρχει διαφορά σε αυτή τη συνεργασία τους, τώρα που ο Ιεροκλής βρίσκεται στην καρέκλα του σκηνοθέτη;

“Δεν έχει καμία διαφορά. Δεν υπάρχει κανένα ζήτημα εξουσίας ή θέσης, ο Ιεροκλής είναι πολύ ουσιαστικός άνθρωπος. Δεν τον ενδιαφέρουν αυτά τα πράγματα οπότε η συνεργασία, είναι πάντα συνεργασία. Το ότι βρίσκεται και στην απέναντι πλευρά, γιατί δεν είναι μόνο σκηνοθέτης αλλά κρατά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο, το κάνει να έχει πολύ πλάκα. Μ’αρέσει πολύ. Νομίζω ότι έχουμε πολύ καλή επαφή”.

Πέρα από το θέατρο και την τηλεόραση, ο Οδυσσέας έχει συμμετάσχει σε διεθνείς παραγωγές όπως οι “Νύφες” και η “Πολίτικη Κουζίνα”, που αγαπήθηκαν πολύ από το κοινό. Απόδειξη τα εκατοντάδες χιλιάδες εισιτήρια που έκοψαν. Τελικά, υπάρχει συνταγή επιτυχίας; “Η κάθε ταινία έχει την ιστορία της. Νομίζω ότι αν μπορούσε κανείς να πει τι περιμένει εκ των προτέρων απο μια ταινία να κάνει σε εισιτήρια, θα ήταν ψεύτης. Δεν υπάρχει συνταγή, δεν μπορείς να ξέρεις εκ των προτέρων τι μπορεί να κάνει μια ταινία. Εξαρτάται από πολλούς παράγοτες. Εμάς, μας ενδιαφέρει να φιάξουμε μια καλή ταινία που να αρέσει σε εμάς, να είναι μέσα στα κριτήρια του δικού μας χιούμορ. Από εκεί και πέρα…”

Η ταινία “Ζητείται ψεύτης” είναι διασκευή της ομώνυμης ταινίας του Δημήτρη Ψαρά. Ένα χρόνο πριν η διασκευή της ταινίας του 59′ “Ο Ηλίας του 16ου”, γέμισε τις κινηματογραφικές αίθουσες.Τελικά, ο ελληνικός κινηματογράφος στις μέρες μας, προσπαθεί να βρει ξανά την παλιά του αίγλη, υποβοηθούμενος από το παρελθόν; “Νομίζω ότι η “χρυσή εποχή” έχει σφραγιστεί από πολύ εύστοχους και ταλαντούχους σεναριογράφους, υπάρχει μια πληθώρα θεατρικών έργων που μεταφέρεται στο σινεμά, υπάρχει γραφή δηλαδή, υπάρχει η έννοια του πρωτότυπου σεναρίου με μεγάλη άνθιση. Αυτό δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει σήμερα 100 %.Το ριμέικ είναι πολύ δύσκολο πράγμα. Εδώ οι σεναριογράφοι έχουν κάνει μια δουλειά από την αρχή. Βασίζεται στο σήμερα, χωρίς να θυμίζει σε τίποτα το 1950 ή το 1960. Δεν είναι μεταφορά, είναι διασκευή. Είναι ένα νέο σενάριο, που είναι βασισμένο σε μια ιστορία. Άρα ο σεναριογράφος έχει την ίδια δυσκολία. Πρέπει να φτιάξει ένα αξιόλογο και σημαντικό σενάριο. Απλώς, με την οικονομική κρίση, είμαι πάντα επιφυλακτικός. Δηλαδή, για το αν επηρεάζει θετικά ή αρνητικά τον κινηματογράφο. Νομίζω είναι λίγο ανεξάρτητο. Δεν ξέρεις τι θα φέρει”.

Μέσα από τους ρόλους του, έχει ξετυλίξει όλο του το ταλέντο. Από ένα δραματικό ρόλο ο Οδυσσέας, “μεταμορφώνεται” με ιδιαίτερη ευκολία σε έναν κωμικό χαρακτήρα. “Αυτό είναι η χαρά μου. Εμένα μου αρέσει να αλλάζω είδος, να αλλάζω ρόλους, να μη θυμίζει το ένα το άλλο με έλκει πάρα πολύ. Θα βαριόμουν απίστευτα να έχω ένα ρόλο τον οποιο να τον παίζω σε παραλλαγές”, εξηγεί.

Παράλληλα, εξηγεί ποια είναι τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένας κωμικός ηθοποιός; “Νομίζω πως ο κωμικός ηθοποιός έχει πολλά στοιχεία που είναι πολύ δύσκολο να βρεθούνε. Δεν ξέρω αν εγώ είμαι ένας καλός κωμικός ηθοποιός, Προσπαθώ να μπορώ να είμαι καλός ηθοποιός. Γενικά. Από κει και πέρα είναι πολύ δύσκολο…”

Όπως ένας καλός γονιός δεν κάνει διάκριση στα παιδιά του, έτσι και ο Οδυσσέας δεν μπορεί να ξεχωρίσει κάποιον ρόλο. “Όλοι οι ρόλοι με τον τρόπο τους με έχουν στιγματίσει. Στις στιγμές τους, με κάνουν χαρούμενο που τις θυμάμαι και σε άλλες, θυμάμαι πόσο λάθος ήμουν”.

Τέλος, σε αντίθεση με άλλους συναδέλφους του, εκείνος δηλώνει πως δεν θα έπαιρνε το ρίσκο, για να κυνηγήσει μια καριέρα στο εξωτερικό και εξηγεί τους λόγους: “Δεν πιστεύω στ’ αλήθεια ότι έχω κάτι το οποιο λείπει στους ηθοποιούς του εξωτερικού και θα το βρουν σε μένα. Δεν νομίζω ότι είμαι κανένας σπουδαίος. Δεύτερον, η προσωπική μου ζωή βρίσκεται στην Ελλάδα δεν θα ήθελα να φύγω από εδώ, και τρίτον νομίζω πως αυτά τα πράγματα είναι λίγο… θαύματα! Αν είναι να συμβεί, θα συμβεί. Εαν τύχει να συνεργαστείς ξαφνικά σε διεθνές επίπεδο, θα συμβεί από μόνο του, δεν μπορείς να το κυνηγήσεις στ’ αλήθεια. Δεν έχω την αντοχή να το κυνηγήσω στ’αλήθεια”.

Συνέντευξη: Γιώργος Καζιάνης, Αγγελική Δαρατσανού

Read More

And More