Με τιμές που θα πέσουν εώς και 80% ανοίγει η αυλαία για τις φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις, καθώς οι καταστηματάρχες προσπαθούν με κάθε τρόπο να τονώσουν τον τζίρο των καταστημάτων τους. Οι φετινές εκπτώσεις-ρεκόρ που θα διαρκέσουν ως το τέλος του Αυγούστου θεωρούνται από τις πιο γενναίες των τελευταίων χρόνων και όχι άδικα αφού οι καταναλωτές έχουν μειώσει κατά πολύ τις αγορές τους, λόγω της κρίσης.
Αν πάντως έχεις βάλει κάποια χρήματα στην άκρη, οι εκπτώσεις που ήρθαν είναι η κατάλληλη περίοδος για να κάνεις τις αγορές σου. Πρόσεξε μόνο μην ενθουσιαστείς από τις πολλές προσφορές και να κάνεις αγορές με σύνεση και με βάση τις πραγματικές σου ανάγκες.
Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται με απόλυτη ακρίβεια με την εκπτωτική αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα που λόγω τέλους εποχής και αλλαγής σεζόν εκποιούνται σε χαμηλότερες τιμές και όχι ελαττωματικά και β’ διαλογής προϊόντα.
Οι καταναλωτές να μην παρασύρονται από ευφάνταστες δελεαστικές διαφημίσεις και να μην ενδίδουν στη μάχη τον μεγάλων ποσοστών εκπτώσεων από εταιρείες που “προσφέρουν” μεγάλες εκπτώσεις όλο το χρόνο, αλλά σε “φουσκωμένες” τιμές.
Αισιόδοξος παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για την κίνηση της αγοράς στην περίοδο των εκπτώσεων φαίνεται πως είναι ο αντιπρόεδρος του ΣΕΛΠΕ Αντώνης Μακρής. Το TLIFE επικοινώνησε μαζί του κι εκείνος αποκάλυψε πως οι εκπτώσεις είναι η καλύτερη ευκαιρία για τους καταναλωτές, αλλά και τους καταστηματάρχες, τονίζοντας πως ο κόσμος πρέπει να κινηθεί έχοντας στο μυαλό του το “value for money”, που σημαίνει ότι πρέπει να βρει τα προίόντα που χρειάζεται στην καλύτερη τιμή.
“Αν και πολλοί θεωρούν πως η κίνηση στην αγορά θα είναι χαμηλώτερη από πέρσι, εγώ θεωρώ ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο. Ο Έλληνας καταναλωτής είναι μη προβλέψιμος, οπότε δεν μπορείς να ξέρεις εξ’ αρχής. Ας είμαστε αισιόδοξοι”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, οι καταναλωτές θα πρέπει να ψωνίσουν, αλλά ταυτόχρονα θα πρέπει να είναι και πολύ προσεχτικοί. “Είναι must να ψωνίζει ο καταναλωτής σήμερα. Με δεδομένο ότι το κράτος περιμένει να εισπράξει το φόρο από κάθε προϊόν, αυτό σημαίνει πως αν κάποιος κάνει αγορές των 100 ευρώ, τα 23 ευρώ πηγαίνουν στο Ελληνικό Δημόσιο. Αν, όμως, το Ελληνικό Δημόσιο δεν εισπράξει αυτό το ποσό και δεν κινηθεί η αγορά, θα έρθει εκ των υστέρων και θα του τα πάρει αυτοτελώς. Οπότε αφού θα δώσει το φόρο, το καλύτερο είναι να του μείνει τουλάχιστον το προϊόν. Είναι σημαντικό ο καταναλωτής να εξυπηρετεί τις ανάγκες του και να βοηθά το κράτος και την αγορά να κινηθούν”, σήμείωσε.- Αγορές με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.
- Σύγκριση τιμών και ποιότητας.
- Έλεγχο των τιμών πριν τις εκπτώσεις ώστε να διαπιστώνεται αν οι μειώσεις τιμών είναι πραγματικές.
- Αγορές χωρίς βιασύνη.
- Αποφυγή χρήσης πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων.
- Προσοχή στα καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
- Ενημέρωση για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών που αγοράζουν κατά την διάρκεια των εκπτώσεων.
- Απόδειξη για όλες τις αγορές.
- Πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις (μηνιαία δόση, ετήσιο πραγματικό επιτόκιο, σύνολο δόσεων, έναρξη δόσεων, τιμή μετρητοίς, κλπ.).
- Όταν διαπιστώνουν πλασματικές εκπτώσεις, οι καταναλωτές να το καταγγέλλουν στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλ. 1520).
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το tlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Top Stories 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ