Όταν ο Ωνάσης και η Μαρία Κάλλας πήγαν στα μπουζούκια την Grace Kelly και τον πρίγκιπα Ρενιέ!

Όταν τα μπουζούκια είχε διαφορετική αίγλη και Μανώλη Χιώτη και Μαίρη Λίντα! Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, την περίοδο που ήταν με την μεγάλη μας καλλιτέχνιδα Μαρία Κάλλας φιλοξένησαν τον πρίγκιπα Ρενιέ και την μυθική Γκρέις Κέλι! Το διάσημο ζευγάρι, λαχτάρησε μπουζούκια και ο Ωνάσης τους πήγε στον Πειραιά, στο φημισμένο κέντρο της εποχής “Σπηλιά του Παρασκευά”! Η παρέα διασκέδασε με την καρδιά της!

Μανώλης Χιώτης Δημήτρης Λυμπερόπουλος, Μαρία Κάλλας, Μαίρη Λίντα Γκρεις Κέλι. Από το αρχείο του Δημήτρη Λυμπερόπουλου

Ο συλλέκτης Άρης Λουπάσης περιγράφει την ιστορία: Τον Σεπτέμβριο του 1961, το πριγκιπικο ζεύγος του Μονακό Ρενιε και Γκρεις Κελι βρίσκονται στην Ελλάδα φιλοξενούμενοι του Αριστοτέλη Ωνάση και της τότε συντρόφου του Μαρίας Κάλλας. Όταν η Γκρεις Κελι εξέφρασε την επιθυμία να γνωρίσει τα ελληνικά μπουζούκια, ο Έλληνας μεγιστάνας τους έκλεισε το πρώτο τραπέζι στην ιστορική “Σπηλιά του Παρασκευα” στην Καστελα σε ένα αξέχαστο γλέντι μέχρι το πρωί με τον Μανώλη Χιώτη και την Μαίρη Λίντα στις μεγάλες τους δόξες (στην φωτο ο Ρενιε και η Κάλλας). Σε ερώτηση της πανέμορφης ηθοποιού ποια η διαφορά μεταξύ ηλεκτρικής κιθάρας και μπουζουκιού, ο Χιώτης απάντησε με μεταφράστρια την Κάλλας ” οι χορδές της κιθάρας δονουνται από την μπριζα και του μπουζουκιού από την καρδιά”. Η “Σπηλιά του Παρασκευα” υπήρξε ένα από τα καλύτερα κοσμικά μαγαζιά που άφησε εποχή στην νυχτερινή Αθήνα και ήταν ξεχωριστό καθώς βρισκόταν εντός ενός σπηλαίου με την επίσημη ονομασία “Σηραγγιο”, πλούσιο σε τοιχογραφίες από τους προιστορικους χρόνους το οποιο ανακαλύφθηκε το 1897, την δεκαετία του ’20 λειτούργησε ως ταβέρνα η “Σπηλιά του Λαλαουνη” και τις δεκαετίες ’50 και ’60 ως “Σπηλιά του Παρασκευα” από το όνομα της οικογένειας Παρασκευα.

Από τα τραπέζια του έως και το κλείσιμο του το 1968, πέρασαν οι μεγαλύτερες προσωπικοτητες της εποχής και εμφανίστηκαν στην σκηνή του πολλά από τα μεγαλύτερα μουσικα αστέρια όπως Χιώτης- Λίντα, Ρένα Βλαχοπουλου, Τωνης Μαρουδας, Μαγια Μελάγια. Στις χρυσές αυτές δεκαετίες της μεταπολεμικης Ελλάδας, ο κόσμος αν και με λιγοστά χρήματα, η αυθεντική διασκέδαση αποτελουσε σημαντικό κομμάτι της ζωής του και είχε την τύχη και την ευλογία να απολαμβάνει στις εξόδους του τις σημαντικοτερες και πιο χαρισματικες μουσικές μορφές του 20ου αιώνα”..

Πηγή φωτογραφιών  Αρχείο  δημοσιογράφου Δημήτρη Λυμπερόπουλου 

Read More

And More