7 σημάδια που μαρτυρούν ότι η οικογένειά σου, είναι πολύ στρεσαρισμένη και πως να το αντιμετωπίσεις

7 σημάδια που μαρτυρούν ότι η οικογένειά σου, είναι πολύ στρεσαρισμένη και πως να το αντιμετωπίσεις | tlife.gr

Σαν γονιός θα γνωρίζεις ήδη ότι το στρες είναι μέρος της ζωής, όπως είναι οι τσακωμοί για την ώρα του ύπνου ή για τα λαχανικά που αρνούνται να φάνε τα παιδιά σου. Είναι πολύ πιθανό όμως, να μην αντιλαμβάνεσαι ότι το δικό σου στρες μπορεί να επηρεάσει και τα παιδιά σου και πολύ πριν το καταλάβεις, το άλλοτε γαλήνιο σπιτικό σου, θα γεμίσει από ανθρώπους που φωνάζουν ο ένας στον άλλο και που προτιμούν να απαντούν μονολεκτικά, αντί να κάνουν συζητήσεις.

Μπορείς να ξεφορτωθείς όλο αυτό το στρες; Δύσκολο, αλλά υπάρχουν τρόποι να το μειώσεις. Στο παρακάτω άρθρο θα διαβάσεις 7 σημάδια που δείχνουν ότι η οικογένειά σου είναι πολύ στρεσαρισμένη, αλλά και συμβουλές για το τι μπορείς να κάνεις για να το αντιμετωπίσεις.

Κανείς δεν κοιμάται: Ο ύπνος είναι συνήθως ένα από τα πρώτα θύματα του στρες. Οι αϋπνίες όμως, μπορεί να σας κάνουν να είστε κακοδιάθετοι, αγχωμένοι και να σας στρεσάρουν ακόμα πιο πολύ. Αν δεις ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει και στην οικογένειά σου, τότε φρόντισε να πηγαίνετε όλοι μισή ώρα νωρίτερα για ύπνο.

Φωνάζετε ο ένας στον άλλο: Αναρωτιέσαι αν η οικογένειά σου έχει αρχίσει να στρεσάρεται; Χρησιμοποίησε τα αυτιά σου και θα καταλάβεις. Συχνά, όσο πιο στρεσαρισμένοι είμαστε, τόσο πιο πολύ φωνάζουμε. Αν χαμηλώσεις την φωνή σου θα δεις ότι θα βοηθήσει πολύ την κατάσταση. Κάν’ τε ένα διάλειμμα και πάρτε βαθιές ανάσες, αγκαλιασμένοι.

Δεν τρώτε πια όλοι μαζί: Είναι θλιβερό, αλλά είναι αλήθεια. Όταν εσύ και ο σύντροφός σου, είστε στρεσαρισμένοι και κακοδιάθετοι, τα παιδιά σας μπορεί αποφεύγουν να φάνε μαζί σας για να μην σας μιλήσουν. Για να κάνεις τα γεύματά σας και πάλι διασκεδαστικά, μπορείς να ζητήσεις από όλους να γράψουν κάτι θετικό για κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας και να ρίξουν το χαρτάκι τους σε ένα βάζο που θα βρίσκεται στην μέση του τραπεζιού. Τα χαρτάκια θα τα ανοίγετε για να τα διαβάσετε μόλις τελειώσετε το γεύμα σας. Αυτό θα δώσει στα παιδιά κάτι να περιμένουν. Επιπλέον, είναι πολύ ωραίο να ακούς καλές κουβέντες για κάτι συγκεκριμένο παρά να σου λένε γενικόλογα.

Το παιδί σου αποτραβιέται: Σε περιόδους μεγάλου στρες, πολλά παιδιά κλείνονται στον εαυτό τους. Τα μεγαλύτερα παιδιά πολλές φορές κλειδώνουν και την πόρτα του δωματίου τους. Αν εσύ ασιθάνεσαι στρεσαρισμένη, πες το για να ξέρουν ότι ξέρεις πως να διαχειριστείς μια τέτοια κατάσταση. Να προσπαθείς να παρουσιάζεις σωστούς τρόπους αντιμετώπισης του στρες στα παιδιά σου, γιατί θα μιμηθούν τις δικές σου αντιδράσεις. Αν δεις ότι τρως ή πίνεις πολύ, ότι κοιμάσαι πιο πολύ ή λίγο από όσο είναι υγιές, προσπάθησε να υιοθετήσεις πιο υγιεινές συνήθειες, όπως οι βαθιές ανάσες και η άσκηση.

Δυσκολεύεσαι στη δουλειά: Έχασες την προθεσμία σου; Δεν τα πήγες καθόλου καλά σε μια σημαντική παρουσίαση; Το στρες μπορεί να είναι ο λόγος που κρύβεται πίσω από αυτά και σου κλέβει την ικανότητα να συγκεντρώνεσαι και να είσαι οργανωμένη. Μπορείς να μοιραστείς αυτά σου τα προβλήματα με τον σύντροφό σου και να βρείτε κάποιες λύσεις μαζί. Αν σου είναι δύσκολο να φεύγεις από το σπίτι σου το πρωί, μια καλή προετοιμασία το προηγούμενο βράδυ θα σε βοηθήσει.

Όλοι στο σπίτι αρρωσταίνουν πιο εύκολα: Άσχετα με την ηλικία σου, το χρόνιο στρες, μπορεί να επηρεάσει και το σώμα σου. Τα πιο μικρά παιδιά ίσως παραπονεθούν για πόνους στο στομάχι ή για εφιάλτες, ενώ τους ενήλικες το στρες τους χτυπά συνήθως στα δόντια, τον αυχένα, τους ώμους και την πλάτη. Την ίδια στιγμή εκτός από όλα αυτά, υπάρχει η πιθανότητα όλοι στο σπίτι να έχετε προβλήματα ύπνου. Δεν πρέπει λοιπόν, να σε εκπλήσσει το γεγονός ότι όταν η οικογένειά σου αντιμετωπίζει μεγάλα επίπεδα στρες, το ανοσοποιητικό σας σύστημα πέφτει και οι πιθανότητες ν αρρωστήσετε αυξάνονται. Φρόντισε όλοι στη οικογένειά σου να πλένουν τακτικά τα χέρια τους, να ασκούνται και να τρώνε σωστά.

Τόσο εσύ όσο και τα παιδιά σου, είστε συνεχώς στο τρέξιμο: Το να τρέχετε από την μια δραστηριότητα στην άλλη, μπορεί να κάνει τα μέλη της οικογένειάς σου να αγχωθούν, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε πιασμένους μύες, πονοκεφάλους, στομαχόπονους κ.α. Αν πιάσεις τον εαυτό να είναι πιο αγχωμένος απ’ ότι συνήθως, πάτα το κουμπί του στοπ. Σταμάτα ότι κάνεις και πάρε 10 βαθιές ανάσες. Είναι προτιμότερο να αργήσετε σε μια δραστηριότητα, παρά να ξεχάσετε πράγματα στο σπίτι, πάνω στην φούρια σας να φύγετε εγκαίρως από το σπίτι. Γενικότερα, αν δεις ότι τα παιδιά σου έχουν πολλές δραστηριότητες, καλό θα ήταν να αναρωτηθείς να αυτό είναι υγιές. Όπω;ς χρειάζονται οι γονείς χρόνο για ξεκούραση, έτσι χρειάζονται και τα παιδιά.

READ more