Πώς θα το κάνεις να διαβάζει (με όρεξη) για το σχολείο!

Πώς θα το κάνεις να διαβάζει (με όρεξη) για το σχολείο! | tlife.gr

Ο δάσκαλος βάζει τη μία εργασία μετά την άλλη, αλλά κάποιος / κάποια δεν είναι και πολύ πρόθυμος / πρόθυμη να κάτσει στο γραφείο του και να κάνει τις ασκήσεις του. Όμως, όπως σου έχω αναφέρει στο σύντομο παρελθόν, το να γράψεις εσύ την έκθεση του, δε λύνει το πρόβλημαΊσα – ίσα φέρνει στην επιφάνεια ένα ακόμη μεγαλύτερο. Επίσης, το να αφήσεις να πάει στο σχολείο ουσιαστικά αδιάβαστο, καταλαβαίνεις ότι δε θα χαροποιήσει ούτε εσένα ούτε και το ίδιο. Όταν του ζητήσει η δασκάλα να σηκωθεί στον πίνακα, θα αισθανθεί μία αμηχανία. «Και τι να κάνω;» αναρωτιέσαι. Για να μη βρεθείς σε απόγνωση, σου έχω μερικά χρήσιμα tips, που θα βοηθήσουν λίγο (έως πολύ) την κατάσταση:

– Οργανώστε μαζί το πρόγραμμα του. Καλύτερα, να το φτιάξεις από την Κυριακή, γιατί, πολύ απλά, μέσα στην εβδομάδα η κατάσταση θα γίνει ακόμα δυσκολότερη. Συζητείστε και αποφασίστε μαζί ποια απογεύματα θα πρέπει να διαβάζει από νωρίς και ποια θα δίνει έμφαση στις εξωσχολικές του δραστηριότητες. Κάθε μέρα δεν είναι ίδια. Για αυτό, και το παιδί σου θα πρέπει να γνωρίζει πότε διαθέτει περισσότερο χρόνο για αποδοτικό διάβασμα.

– Ενθάρρυνε το να κάνει συχνά διαλείμματα. Έρευνες έχουν δείξει ότι κανένα παιδί δεν μπορεί να μείνει συγκεντρωμένο για πάνω από μία ώρα. Επειδή, λοιπόν, τα μαθήματα απαιτούν μεγαλύτερο μέρος από το χρόνο του, κάπως πρέπει να φτιάξεις τα διαλείμματα του. Η ιδανική λύση είναι να κάνει από ένα χορταστικό διάλειμμα 15 λεπτών ανά 45 λεπτά διαβάσματος. Έτσι, θα παίρνει μία ανάσα και θα συνεχίζει με όρεξη τη μελέτη.

– Δώσε του ένα κίνητρο. Για παράδειγμα, αν τελειώσει νωρίς τα μαθήματα του, να κάνει μία βόλτα με τους φίλους του ή να παίξει λίγο περισσότερο το αγαπημένο του video-game. Φρόντισε, όμως, το κίνητρο να μην είναι αποκλειστικά υλικό, γιατί, μετά θα δεις τις απαιτήσεις του να εκτοξεύονται. Μίλησε του για τη δύναμη της γνώσης, την ευχαρίστηση που προσφέρει μία καλή κουβέντα από το δάσκαλο του.

– Πες του να ξεκινήσει σιγά – σιγά. Καταλαβαίνεις ότι το να περιμένεις από ένα ανοργάνωτο παιδί να γίνει επιμελές από τη μία στιγμή στην άλλη είναι κάτι αδύνατο. Οπότε, αν στην αρχή δεις ότι ζορίζεται, μην απογοητευτείς. Σιγά – σιγά, θα τα καταφέρει και θα μπει σε πρόγραμμα.

– Συνδύασε το διάβασμα με κάτι που του αρέσει. Επειδή όλες οι ασκήσεις δεν έχουν την ίδια δυσκολία, πρότεινε του να αφήσει τις πιο εύκολες ασκήσεις για το τέλος και να της συνδυάσει με κάτι που το χαροποιεί, όπως παραδείγματος χάρη το αγαπημένο του τραγούδι. Η μουσική θα το κάνει να δει τα μαθηματικά και την Ιστορία με άλλο μάτι. Και, ίσως να είναι πιο αποδοτικό από πριν.

Καλή αρχή και καλή ανάγνωση!

READ more