Πρήξιμο στην εγκυμοσύνη: Οι τροφές που θα σε βοηθήσουν και τι χρειάζεται να αποφεύγεις

Πρήξιμο στην εγκυμοσύνη: Οι τροφές που θα σε βοηθήσουν και τι χρειάζεται να αποφεύγεις | tlife.gr

Η εγκυμοσύνη μπορεί να έχει διάφορες επιδράσεις τον οργανισμό της μέλλουσας μητέρας, από αμιγώς οργανικές έως ορμονικές, συναισθηματικές και ψυχολογικές. Μία από αυτές είναι και το πρήξιμο και το φούσκωμα. Αν έχεις αποκτήσει παιδιά, τότε σίγουρα θα θυμάσαι πώς είναι να νιώθεις όλο το σώμα σου φουσκωμένο και να μην ξέρεις με ποιον τρόπο θα καταπολεμήσεις αυτή την αίσθηση. Αν, από την άλλη, διανύεις τώρα την εγκυμοσύνη σου, προετοιμάσου πολύ σύντομα να νιώσεις σαν… μπαλόνι! Βλέπεις, όπως επιβεβαιώνει και η έγκριτη Mayo Clinic, το πρήξιμο είναι τις περισσότερες φορές ένα τυπικό και συνηθισμένο μέρος της εγκυμοσύνης, μιας και το σώμα κάνει μεγαλύτερη κατακράτηση υγρών στην περίοδο της κύησης. Επιπλέον, υπάρχει μεγάλη εσωτερική πίεση που περιορίζει την ροή του αίματος προς τα άκρα για χάρη του εμβρύου που αναπτύσσεται, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη συσσώρευση υγρών. Πώς μπορείς, όμως, να απαλλαγείς από την αίσθηση πρηξίματος που προκαλεί δυσφορία στην διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Harvard, το φούσκωμα στην εγκυμοσύνη επηρεάζεται σε πολύ σημαντικό βαθμό από την διατροφή της εγκύου και οι ερευνητές του ιδρύματος προτείνουν το ισορροπημένο διαιτολόγιο, που περιλαμβάνει τροφές οι οποίες καταπολεμούν το πρήξιμο, ενώ αποκλείει εκείνες που μπορούν να προκαλέσουν μεγαλύτερη διόγκωση.

Σε αυτή την θεώρηση συμφωνεί και η Αμερικανική Ακαδημία για την Εγκυμοσύνη, η οποία προτείνει ότι μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο μπορεί να επιδράσει θετικά στις εγκυμονούσες που παρουσιάζουν οίδημα, ενώ υποστηρίζει πως η καφεΐνη μπορεί να κάνει τα πράγματα χειρότερα. Επιπλέον, η Ακαδημία συνιστά την σωστή ενυδάτωση παράλληλα με την ισορροπημένη διατροφή.

Επιστρέφοντας όμως στο Harvard, βλέπουμε πως οι τροφές που έχουν αποδειχθεί πως μειώνουν το πρήξιμο είναι πλούσιες σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, ενώ κάποιες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και λίπος. Μερικά παραδείγματα είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, φρούτα όπως τα μούρα, τα εσπεριδοειδή και τα κεράσια, το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, καθώς και τα μη λιπαρά ψάρια που είναι πλούσια σε Ω3 λιπαρά.

Τέλος, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία για την Εγκυμοσύνη, θα πρέπει να μειώνεται η πρόσληψη αλατιού και καφεΐνης, ενώ το Harvard προσθέτει στην λίστα τους υδατάνθρακες, τα αναψυκτικά, το κόκκινο κρέας και την μαργαρίνη.

READ more