Burnout mama: Τρία επιστημονικά αποδεδειγμένα tips που θα σε βοηθήσουν να αποσυμπιεστείς

Burnout mama: Τρία επιστημονικά αποδεδειγμένα tips που θα σε βοηθήσουν να αποσυμπιεστείς | tlife.gr

Όλοι ξέρουμε τι σημαίνει να έχεις στο σπίτι ένα ή και περισσότερα παιδιά που απαιτούν την συνεχή προσοχή και φροντίδα σου, μαμά! Γνωρίζουμε πώς είναι η καθημερινότητά σου, πόσο πανικόβλητη ξυπνάς το πρωί για να προλάβεις να τους ετοιμάσεις όλους, να τους ταΐσεις, να τους ντύσεις και να τους έχεις εγκαίρως στην τάξη. Πώς νιώθεις όταν η ώρα περνάει και πρέπει να τρέξεις στο σχολείο για το σχόλασμα. Και μετά να στρώσεις το τραπέζι, να κάνεις υπομονή μέχρι να αποφασίσουν να τελειώσουν το φαγητό τους, να κάνεις “delivery” σε κάθε πιθανή εξωσχολική δραστηριότητα, να αντέξεις όλες τις φωνές, τα κλάματα και τα παράπονα όταν ο ένας ενοχλεί τον άλλο ή όταν η άρνηση για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας είναι τόσο σθεναρή, που σηκώνεις τα χέρια ψηλά. Όταν πρέπει -σχεδόν κυριολεκτικά- να τους σύρεις έναν-έναν στην μπανιέρα και να υπομείνεις τα χοροπηδήματα στο κρεβάτι παρ’ ό,τι το ρολόι δείχνει 22:30 κι αύριο πρέπει να επαναλάβεις τα ίδια βήματα! Μέσα, λοιπόν, σε όλη αυτή την καθημερινή… τρέλα που ζεις, σίγουρα θα χρειαστεί να βρεις τρόπους να χαλαρώσεις, να ξεκουραστείς και να εστιάσεις στον εαυτό σου! Πώς;

Διάβασε, λοιπόν, παρακάτω τρεις επιστημονικά αποδεδειγμένους τρόπους που θα σε βοηθήσουν να αποσυμπιεστείς και να χαλαρώσεις όσο πιο γρήγορα γίνεται, πριν η κρίση πανικού σου χτυπήσει την πόρτα (αστειεύομαι)!

Tip #1: Κόψε τις τεράστιες ποσότητες καφεΐνης
Όταν σκέφτεσαι πως έχεις μπροστά σου μια ημέρα γεμάτη υποχρεώσεις, τρέξιμο και άπειρο κόσμο που πρέπει να συναναστραφείς, τότε τα 10 shots εσπρέσο μάλλον σου φαίνονται ιδανικά για να αντεπεξέλθεις. Και όμως, όταν έχεις ανάγκη να χαλαρώσεις τους ρυθμούς σου και να γίνεις λιγάκι πιο “εσωστρεφής”, η καφεΐνη δεν είναι η κατάλληλη επιλογή! Σύμφωνα με έρευνα που εκδόθηκε από τον Αμερικανικό Σύνδεσμο για την Πρόοδο της Επιστήμης (American Association for the Advancement of Science), όσοι πίνουν ένα φλιτζάνι ή περισσότερο καφέ την ημέρα εμφανίζουν χαμηλότερες λεκτικές επιδόσεις σε σχέση με εκείνους που δεν πίνουν καθόλου καφέ. Αυτή η αντίδραση οφείλεται πιθανότατα στο γεγονός πως η καφεΐνη αυξάνει τα επίπεδα στρες. Αντ’ αυτού, λοιπόν, όταν θέλεις να αποσυμπιεστείς, προτίμησε να πιες περισσότερο νερό ή τσάι και άλλα αφεψήματα! Οι βαθιές ανάσες, επίσης, σίγουρα θα σε βοηθήσουν!

Tip #2: Αφιέρωσε χρόνο στο να μην κάνεις τίποτα -απολύτως
Το διάβασμα, μια ταινία ή ένα επεισόδιο της αγαπημένης σου σειράς, το πλέξιμο, ένα αρωματικό αφρόλουτρο, όλα τα παραπάνω είναι τρόποι που θα σε βοηθήσουν να αποβάλεις το άγχος και να χαλαρώσεις στην καθημερινότητά σου. Ξεχνάς, όμως, πόσο μεγάλη δύναμη (και γλύκα) έχει η πλήρης… απραξία! Βλέπεις, όπως αποδεικνύεται από έρευνα που έκανε το BBC, το χαζολόγημα μπορεί να κάνει “θαύματα” όταν προσπαθείς να αποσυμπιεστείς. Γι’ αυτό και αξίζει να επενδύσεις τον λιγοστό ελεύθερο χρόνο σου σε πράγματα που απαιτούν ελάχιστη έως καθόλου σκέψη, όπως το δίπλωμα των ρούχων, ένα διασκεδαστικό πρόγραμμα της τηλεόρασης ή το άδειασμα του πλυντηρίου πιάτων.

Tip #3: Κάνε παρέα με μερικούς φίλους σου
Φυσικά και όταν σκέφτεσαι πως πρέπει να χαλαρώσεις, η πρώτη εικόνα που σου έρχεται στο μυαλό είναι να είσαι ξαπλωμένη μόνη σου στον καναπέ σου και να κάνεις κάτι που απαιτεί ελάχιστη σκέψη, αλλά αυτός δεν είναι ο μόνος τρόπος να γεμίσουν οι “μπαταρίες” σου. Σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε από το Πανεπιστήμιο Castilla-La Mancha και το Πανεπιστήμιο της Malaga, οι άνθρωποι νιώθουν περισσότερο ευτυχισμένοι όταν περνούν χρόνο με τους φίλους τους σε σταθερή βάση. Γι’ αυτό, λοιπόν, στείλε τον μπαμπά μια βόλτα με τα παιδιά και πιες έναν καφέ με τις αγαπημένες σου φίλες ή άφησε τα μικρά για sleep-over στην μητέρα σου και κάλεσε τις φίλες σου για ταινία στο σπίτι!

READ more