Mama Bear: Τέσσερις ρεαλιστικοί τρόποι που θα σε βοηθήσουν να φροντίσεις τον εαυτό σου

Mama Bear: Τέσσερις ρεαλιστικοί τρόποι που θα σε βοηθήσουν να φροντίσεις τον εαυτό σου | tlife.gr

Ξυπνάς το πρωί με το ένα μάτι να παραμένει κλειστό για αρκετές ώρες μετά το κρεβάτι. Και ενώ είσαι ακόμη σε αυτή την ημιθανή κατάσταση, καλείσαι να σηκώσεις τα παιδιά, να τα πλύνεις, να τα ντύσεις και να τα χτενίσεις. Να τους υπενθυμίσεις πού είναι τα βιβλία, τα τετράδια και οι τσάντες. Να τους δώσεις πρωινό και να τα πας στο σχολείο. Και όλα αυτά, χωρίς να έχεις ξυπνήσεις πλήρως, υπενθυμίζω! Και έπειτα να φύγεις για την δουλειά, να αντεπεξέλθεις στις εργασιακές υποχρεώσεις σου ως γνήσια επαγγελματίας, να φύγεις τρέχοντας για το γυμναστήριο και να ξαναγυρίσεις στο γραφείο. Και στο τέλος της ημέρας να τρέξεις στο σπίτι να υποδεχτείς τα παιδιά, να περάσεις όσο χρόνο σου απομένει μαζί τους, να πεις τα νέα σου με τον σύντροφό σου, να ετοιμάσεις το φαγητό, να τακτοποιήσεις το σπίτι, να δεις κι εσύ μια ταινία το βράδυ σαν άνθρωπος, να, ΝΑ μια τυπική ημέρα σου! Και μέσα σε όλα αυτά, ποια ήταν η στιγμή που αφιέρωσες πραγματικά στον εαυτό σου και τις δικές σου ανάγκες;

Αν αισθάνεσαι -όπως οι περισσότερες μητέρες- πως τα πάντα περιστρέφονται γύρω από τους άλλους και δεν σου απομένει ουσιαστικός προσωπικός χρόνος, τότε παρακάτω μπορείς να βρεις τέσσερις ρεαλιστικούς τρόπους που θα σε βοηθήσουν να φροντίσεις λιγάκι τον εαυτό σου!

Tip #1: Δώσε προτεραιότητα σε εσένα
Η καλή αρχή γίνεται μέσα από την κατανόηση της πραγματικότητας. Γι’ αυτό και πρέπει να αντιληφθείς πως μια χαρούμενη μητέρα είναι και καλύτερη μητέρα! Δεν είναι εγωιστικό να τροφοδοτείς την ημέρα σου με ευχάριστες στιγμές, αλλά κοινή λογική και ένδειξη αυτοσεβασμού. Επομένως, θα χρειαστεί να βρεις τον απαραίτητο χρόνο στην καθημερινότητά σου, τον οποίο θα διαθέσεις σε κάτι που σου αρέσει, όπως ένας περίπατος, μια βόλτα στα μαγαζιά ή καφές με τις φίλες σου, ένα χόμπι που θέλεις να ξεκινήσεις, μια γυμναστική που δεν προλάβαινες να κάνεις ή ακόμη και μερικές ώρες ύπνου που χρωστάς στον εαυτό σου!

Tip #2: Βάλε την κίνηση στην ζωή σου
Το ξέρω πως νιώθεις ότι η μέρα δεν έχει έχει αρκετές ώρες για να χωρέσει όλο το πρόγραμμά σου ή ότι το σώμα σου δεν έχει αρκετές αντοχές για να συνεχίσει. Ενδεχομένως και να βαριέσαι να ξεκινήσεις γυμναστήρια και ομαδικά αθλήματα. Τα πράγματα, όμως, δεν χρειάζεται να είναι τόσο δύσκολα, όπως δεν χρειάζεται να κάνεις οκτώ ώρες γυμναστική ή να περνάς την ημέρα σου με cross training ή να ξοδέψεις ένα σκασμό λεφτά σε ακριβούς εξοπλισμούς και συνδρομές -εκτός κι αν αυτά σου ταιριάζουν. Το μόνο που είναι απαραίτητο να κάνεις σε αυτή την φάση είναι να βάλεις λίγη άσκηση στην ζωή σου, όπως μπορούν να σου την προσφέρουν οι περίπατοι, ο χορός, η yoga ή ακόμη και η γυμναστική στο σαλόνι σου. Τα οφέλη, όπως η ενέργεια, το ενισχυμένο ανοσοποιητικό σύστημα, ο καλύτερος ύπνος και η πνευματική διαύγεια, είναι ανεκτίμητα!

Tip #3: Βγάλε το “πρέπει” από την ζωή σου
Τα “πρέπει” είναι πάντοτε κακοί… σύμβουλοι στην ζωή μας, άλλα ένα από τα δυσκολότερα είναι εκείνο που επιβάλεις στον εαυτό σου σε σχέση με τα παιδιά: όταν ΠΡΕΠΕΙ να τα απασχολήσεις δημιουργικά για να μην βαρεθούν. Όλοι οι γονείς “τρέμουν” στην ιδέα ότι τα παιδιά τους μπορεί να βαριούνται, προσφέροντάς τους αμέτρητες ιδέες για δραστηριότητες. Ωστόσο, στην πραγματικότητα η βαρεμάρα των παιδιών μπορεί να αποδειχθεί ιδιαιτέρως εποικοδομητική, σε αντίθεση με ό,τι πίστευες έως τώρα. Η βαριεστημάρα είναι κινητήριος δύναμη που φέρνει στην επιφάνεια δεξιότητες, όπως η δημιουργικότητα, η εφευρετικότητα, η αυτοδιαχείριση, η ανάπτυξη κινήτρων και ικανοτήτων επίλυσης προβλημάτων και πολλά ακόμη ωφέλιμα στοιχεία!

Tip #4: Κάνε ένα διάλειμμα
Ναι, ok, όταν ο κόσμος γύρω σου “καίγεται”, μάλλον δεν μπορείς να τα παρατήσεις όλα και να οριζοντιωθείς στον καναπέ για ένα power nap! Ούτε να σηκωθείς να φύγεις από το σπίτι την στιγμή που ο γιος σου επιχειρεί να ξεμαλλιάσει -ας πούμε- την αδερφή του. Στην κρίση, όμως, αξίζει να δώσεις ένα μικρό time out στον εαυτό σου, να κατευθυνθείς σε ένα άλλο δωμάτιο και να πάρεις μια βαθιά ανάσα (ή περισσότερες) μέχρι να ηρεμήσεις. Θα δεις, ότι ένα διάλειμμα θα σε κάνει να σκεφτείς λίγο πιο καθαρά, θα σε χαλαρώσει και θα σου δώσει δύναμη για να αντεπεξέλθεις σε αυτή την πρόκληση που ονομάζουμε “γιους και κόρες”!

READ more