Θηλάζεις; 8 τροφές που βοηθούν στην παραγωγή μητρικού γάλακτος

Το μωράκι σου γεννήθηκε, οι μέρες προχώρησαν, το αποφάσισες και τώρα είσαι έτοιμη να θηλάσεις. Μία από τις συχνές ανησυχίες που έχουν οι νέες μαμάδες γύρω από το θέμα αυτό είναι αν η παραγωγή γάλακτος τους είναι αρκετά μειωμένη και δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του βρέφους. Αυτό που χρειάζεται να ξέρεις είναι ότι η διαδικασία της γαλουχίας προσαρμόζεται στις δικές σου διατροφικές ανάγκες. Με απλά λόγια: υπάρχουν μερικές τροφές, οι οποίες μπορούν να αυξήσουν ικανοποιητικά την παραγωγή γάλακτος στους μαστούς σου. Ποιες είναι;

Σπαράγγια. Πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, Κ, Α και αμινοξέα. Κράτησε το τελευταίο συστατικό, γιατί, σύμφωνα με τους ειδικούς, αποτελούν ενισχυτικό παράγοντα για την παραγωγή γάλακτος, καθιστώντας τα ιδανικά για μαμάδες.

Μαύρο ρύζι. Για να επωφεληθείς από τους υδατάνθρακες του (σ.σ. και άρα την ενέργεια που απελευθερώνουν στον οργανισμό σου) και όχι τις περιττές θερμίδες, προτίμησε την μορφή ολικής αλέσεως. Άσε που ταυτόχρονα, το συγκεκριμένο όσπριο αυξάνει την συχνότητα έκκρισης της ορμόνης της ευτυχίας, γεγονός που θα σε κάνει να ξεπεράσεις το άγχος, την πίεση και τις συναισθηματικές μεταπτώσεις. 

Βρώμη. Όπως και με την παραπάνω τροφή, έτσι και η βρώμη είναι γεμάτη από μερικές σπάνιες χημικές ενώσεις, οι οποίες, επιδρούν στις ορμόνες που παράγουν γάλα. Τι λες, λοιπόν, να το προσθέσεις στο πρωινό σου μαζί με το ευεργετικό μέλι και άλλες τροφές, πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, όπως φρούτα και λαχανικά;

Όσπρια. Σου αρέσουν τα ρεβίθια; Μήπως τώρα που ο καιρός άλλαξε και η θερμοκρασία έπεσε, αισθάνεσαι την ανάγκη να απολαύσεις μία ζεστή φασολάδα ή τις φακές σου; Αν μόλις έγινες μαμά και έχεις μπει στη διαδικασία του θηλασμού, τότε μπορείς να το κάνεις χωρίς δεύτερες σκέψεις, αφού έτσι θα έχεις περισσότερο γάλα για το μωρό σου.

Κριθάρι. Άλλο ένα σημαντικό τρόφιμο που μπορεί να αναμειχθεί στο νερό και να χρησιμοποιηθεί για την βελτίωση της γαλουχίας, αλλά και για την καλή ενυδάτωση του οργανισμού. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να βράσεις το κριθάρι σε νερό, να το σουρώσεις και να τα απολαύσεις μία μερίδα από το βρασμένο νερό όσο είναι ζεστό.

Σκόρδο. Μπορεί η γεύση του να σε ξενίζει, η συμβολή του, όμως, στην παραγωγή μητρικού γάλακτος θα σε κάνει να το εκτιμήσεις περισσότερο. Κράτησε στο πίσω μέρος του μυαλού σου ότι τα μωρά αγαπούν αρκετά το άρωμα του σκόρδου, το οποίο μπορεί να περάσει ακόμα και από το μητρικό σου γάλα, του οποίου η ποσότητα θα αυξηθεί ικανοποιητικά.

Καρότο. Είναι στην εποχή του και αυτό το κάνει ακόμα πιο λαχταριστό. Άσε τις βιταμίνες του να εμπλουτίσουν το γάλα σου και το καρότο να αυξήσει την ποσότητα του. 

Πικραλίδα. Τα φύλλα και οι ρίζες τους χρησιμοποιούνται στην κινεζική και την αμερικανική κουλτούρα ως μέσο για την ανάκαμψη του οργανισμού μετά τον τοκετό, αλλά και για την αύξηση του γάλακτος. Μπορείς να την απολαύσεις ακόμη και ωμή, αλλά και ως βασικό συστατικά στη σαλάτα σου.

 

Read More

And More