Παιδί και υγιεινή διατροφή: Πέντε “ύπουλοι” τρόποι να βοηθήσεις το μικρό σου να τρώει πιο υγιεινά

Παιδί και υγιεινή διατροφή: Πέντε “ύπουλοι” τρόποι να βοηθήσεις το μικρό σου να τρώει πιο υγιεινά | tlife.gr

Ποια είναι η No1 έγνοια σου σε καθημερινή βάση όταν έχεις παιδιά; Μάλλον πολλές, αλλά υπάρχει και ένα σταθερά εμφανιζόμενο ερώτημα, που πολύ συχνά σε “βασανίζει”: τι να τους μαγειρέψω σήμερα; Γιατί μία από τις πιο μεγάλες προκλήσεις της καθημερινότητας είναι να καταφέρεις τα μικρά σου να… φάνε τα λαχανικά τους! Φυσικά, το ζήτημα δεν αφορά μονάχα τα λαχανικά, αλλά το γεγονός πως τις περισσότερες φορές τα μικρά δυσκολεύονται να προσαρμοστούν σε ένα υγιές και ισορροπημένο διαιτολόγιο. Άλλωστε, ποιο πεντάχρονο/οκτάχρονο/δεκάχρονο/ θα προτιμούσε να φάει μπρόκολο αντί για πίτσα; Ή μήλο αντί για παγωτό; Και όμως, υπάρχουν τρόποι να μάθεις τα παιδιά να τρέφονται πιο σωστά, κι ας είναι λιγάκι… ύπουλος!

Είναι αλήθεια πως όταν μιλάμε για παιδιά, τα πάντα θα πρέπει να διακατέχονται ως ένα βαθμό από φαντασία και δημιουργικότητα! Ειδικά, όμως, στο θέμα του φαγητού, που τις περισσότερες φορές προκαλεί μικρούς “εμφύλιους πολέμους” στο σπίτι, χρειάζεται να κάνεις ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια. Γιατί είναι επίσης γεγονός πως είναι έως ακατόρθωτο να πείσεις τα μικρά σου πως είναι καλύτερο για εκείνα να τρώνε φρούτα και λαχανικά ή να σταματήσουν να τρώνε γλυκά και snacks, χρησιμοποιώντας λογικά επιχειρήματα. Για αυτό το λόγο, η αρχή βρίσκεται στον τρόπο που τρέφεσαι εσύ η ίδια και στις επιλογές που έχεις κάνει για λογαριασμό των μικρών σου. Όπως ξέρεις πολύ καλά, τα παιδιά “μιμούνται” τη συμπεριφορά των γονιών τους, επομένως ο τρόπος που εσύ λειτουργείς γύρω από το φαγητό είναι και το κυριότερο πρότυπό τους! Επιπλέον, το τι επιτρέπεις στα μικρά σου να φάνε και τι όχι παίζει καθοριστικό ρόλο. Για παράδειγμα, αν τα παιδιά δεν έρθουν εξαρχής σε επαφή με τη ζάχαρη, δεν θα την επιθυμήσουν κιόλας. Αντίστοιχα, αν από μικρή ηλικία έχουν στη διατροφή τους υγιεινές τροφές, τότε με βάση εκείνες θα μάθουν να τρέφονται!

Ακόμη, όμως, κι αν έχουν φτάσει σε… απαιτητική ηλικία, στην οποία αρνούναι να δοκιμάσουν οτιδήποτε πράσινο, υγιεινό και ωφέλιμο, θα πρέπει να βάλεις τα μεγάλα “μέσα”! Δες, λοιπόν, παρακάτω μερικούς “ύπουλους” τρόπους που θα σε βοηθήσουν να βάλεις τα σωστά υλικά στη διατροφή των παιδιών σου!

Πρόσθεσε τριμμένα λαχανικά στις σάλτσες σου
Δύσκολα θα βρεις κάποιο παιδί που να μην αγαπάει τα μακαρόνια. Ακόμη και οι πιο “δύσκολες” περιπτώσεις παιδιών τα προτιμούν! Τι πιο εύκολο, λοιπόν, από το να αλέσεις μερικά λαχανικά, όπως κολοκύθι, καρότο, πιπεριά, ακόμη και μπρόκολο ή κουνουπίδι στο μπλέντερ και να τα προσθέσεις στην κόκκινη σάλτσα που ετοιμάζεις για μεσημεριανό; Έτσι θα καταφέρεις να τους προσφέρεις ένα πεντανόστιμο γεύμα, που -χωρίς καν να το ξέρουν- θα τους κάνει καλό!

Αντί για μακαρόνια, χρησιμοποίησε σπαγγέτι λαχανικών
Τον τελευταίο καιρό είναι μία από τις πιο διάσημες γευστικές προτάσεις, όπως ίσως έχεις προσέξει! Τα σπαγγέτι λαχανικών είναι ουσιαστικά τριμμένα λαχανικά, τα οποία μεταχειρίζεσαι σαν να ήταν μακαρόνια και τα σερβίρεις σε σάλτσα! Οι πιο συνηθισμένες και εύκολες επιλογές είναι τα σπαγγέτι από κολοκυθάκια και από κολοκύθα! Πέρα από το γεγονός πως είναι η πιο υγιεινή επιλογή, είναι ταυτόχρονα και γευστικά, ενώ τα παιδιά θα λατρέψουν τα ζωντανά χρώματα και την… κατσαρή μορφή τους!

Κρύψε τα λαχανικά στον κιμά τους
Άλλη μία κατηγορία φαγητών στην οποία τα παιδιά δύσκολα αντιστέκονται: οτιδήποτε περιέχει κιμά, όπως μπιφτέκια, κεφτεδάκια, burgers και ρολό! Να, λοιπόν, η ευκαιρία σου να… κρύψεις μέσα τους κάτι που τα παιδιά δεν περιμένουν! Άλεσε μερικά λαχανικά, όπως καρότο, κολοκύθι ή μανιτάρι στο μπλέντερ και πρόσθεσέ τα στον κιμά πριν τον πλάσεις!

Φτιάξε σπιτικές γρανίτες από φρούτα
Όσο ο καιρός το επιτρέπει ακόμα, αλλά και μιας και δύσκολα “κόβεται” η λαχτάρα των παιδιών για παγωτό, η πιο λαχταριστή και υγιεινή λύση είναι οι γρανίτες από φρέσκα φρούτα! Το μόνο που χρειάζεται είναι να κάνεις τα αγαπημένα τους φρούτα πολτό στο μπλέντερ, τα τοποθετήσεις τον πουρέ στις ειδικές θήκες και να βάλεις τις γρανίτες στην κατάψυξη! Μπορείς ακόμη και να προσθέσεις κάποιο λαχανικό, όπως καρότο, σπανάκι ή παντζάρι και κανείς ποτέ να μην το καταλάβει! Τέλειο; Το ίδιο μπορείς να κάνεις και με λαχταριστά smoothies με γάλα και γιαούρτι!

Φτιάξε φρουτάκια-ζωάκια
Κάτι που τα παιδιά λατρεύουν στο φαγητό τους είναι η φαντασία! Προσπάθησε, λοιπόν, να βάλεις λίγη από αυτή στα γεύματά τους! Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας χαρούμενα κουπάτ μπορείς να κόψεις τα φρούτα για το lunchbox σε ευφάνταστα σχέδια, όπως ζωάκια και λουλούδια και να κάνεις το γεύμα τους ακόμη πιο “παιχνιδιάρικο”!

Φωτογραφία εξωφύλλου: Shutterstock

READ more

Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου