Μελομακάρονα ή κουραμπιέδες; Ποιο είναι το καλύτερο και πόσο μπορεί να φάει το παιδί;

Τα Χριστούγεννα κατακλύζονται από δύο δημοφιλή γλυκά: τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες. Φτιαγμένα στο σπίτι ή αγορασμένα από φούρνους και ζαχαροπλαστεία με δεκάδες διαφορετικές συνταγές και ποικιλία μεγεθών των κομματιών, βρίσκονται σε καθημερινή παρουσία σε κάθε σπίτι και αποτελούν μεγάλο πειρασμό για μικρούς και μεγάλους.

Από πότε ένα παιδί μπορεί να ξεκινήσει να γεύεται αυτά τα γλυκά; Πόσα κομμάτια μπορεί να φάει; Ποιο να προτιμήσει; Μελομακάρονο ή κουραμπιέ; Αυτές είναι μερικές από τις απορίες ειδικά των νέων μαμάδων. Και σε αυτές τις απορίες θα απαντήσει σήμερα ο, παιδίατρος του TLife, Δρ. Σπύρος Μαζάνης.

  • Και τα δύο γλυκά περιέχουν ξηρούς καρπούς: Τα μελομακάρονα, καρύδι και οι κουραμπιέδες, αμύγδαλο. Για τους λόγους αυτούς δεν πρέπει να καταναλώνονται από παιδιά που έχουν αλλεργία σε αυτούς τους καρπούς. Επίσης, συνίσταται η αποφυγή κατανάλωσης ξηρών καρπών σε παιδιά κάτω την 4 χρονών, λόγω κινδύνου πνιγμού. Θα πρέπει να αφαιρούνται από το γλυκό και στην καλύτερη περίπτωση να θρυμματίζονται τόσο, ώστε να μην αποτελούν κίνδυνο πνιγμού.
  • Τα μελομακάρονα δεν πρέπει να καταναλώνονται από παιδιά μικρότερα των 12 μηνών. Ο λόγος είναι ότι περιέχουν μέλι, το οποίο απαγορεύεται να το τρώει ένα παιδί αυτής της ηλικίας για τον φόβο της αλλαντίασης. Πρόκειται για ένα μικρόβιο που αν υπάρχει στο μέλι προκαλεί οξεία τροφική δηλητηρίαση και απειλείται η ζωή του παιδιού.
  • Αλλεργικό προφίλ παρουσιάζουν και τα μελομακάρονα που περιέχουν σοκολάτα.
  • Οι κουραμπιέδες περιέχουν ανεξέλεγκτη ποσότητα ζάχαρης σε μορφή άχνης που, εκτός από τις υπερβολικές θερμίδες, αυξάνει και τον γλυκαιμικό δείκτη.
  • Όσον αφορά τις θερμίδες, το κάθε μέτριο κομμάτι μπορεί να δώσει από 110-150 θερμίδες και αυτό εξαρτάται από την ποιότητα και από την ποσότητα των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν.

     Ποια είναι τα πλεονεκτήματα τους;

 

 

  • Τα μελομακάρονα υπερτερούν επειδή περιέχουν λάδι, σε σχέση με τους κουραμπιέδες που περιέχουν βούτυρο. Το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και καλά μονοακόρεστα λιπαρά. Το βούτυρο περιέχει τα κακά κορεσμένα λιπαρά με όλες τις γνωστές αρνητικές συνέπειες στην υγεία.
  •  Οι ξηροί καρποί και, ιδιαίτερα τα καρύδια, περιέχουν πολλά καλά ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες,βιταμίνες Β και βιταμίνη Ε.
  • Το μέλι έχει πολλές βιταμίνες,αντιοξειδωτικές ουσίες, χρήσιμα ιχνοστοιχεία και ουσίες που αυξάνουν την άμυνα του οργανισμού.
  • Η κανέλα που βάζουμε στα μελομακάρονα προσφέρει αντιοξειδωτικές ουσίες.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ

  •  Και τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες πρέπει να αντιμετωπίζονται σαν κανονικά γλυκά.
  •  Και τα δυο θα μπορούσαν να καταναλωθούν με μέτρο από τα παιδιά και θα μπορούσαν να αποτελέσουν κομμάτι της υγιεινής διατροφής τους, καθώς υπερτερούν σε σχέση με άλλα γλυκίσματα.
  •  Φτιάξτε μικρότερα κομμάτια, ώστε να παίρνουν λιγότερες θερμίδες.
  •  Τα μελομακάρονα υπερτερούν έναντι των κουραμπιέδες, λόγω καλύτερης ποιότητας υλικών.

Read More

And More