Μετά τις διακοπές: Πώς θα κάνεις το παιδί σου να ξυπνάει πάλι νωρίς!

H περίοδος της καλοκαιρινής ανεμελιάς φτάνει στο τέλος της και αυτό ξέρεις πολύ καλά τι σημαίνει: το πρόγραμμα επιστρέφει. Στη ζωή σου και τη ζωή του μικρού σου που σιγά – σιγά συνειδητοποιεί ότι το πρώτο κουδούνι της χρονιάς θα χτυπήσει. Τα σχολεία, τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, ανοίγουν ξανά και το πρωινό ξύπνημα επανέρχεται. Μήπως, όμως, στις διακοπές σηκωνόταν από το κρεβάτι του λίγο (έως πολύ) πιο αργά; Πρόβλημα; Ίσως και όχι. Γιατί, σήμερα σου έχω συγκεντρώσει μερικές απλές συμβουλές, για να κάνεις το παιδί σου να ξυπνάει νωρίτερα!

 

 

Τι ώρα κοιμάται το βράδυ; Μπορεί να σου φαίνεται κοινότυπο και αυτονόητο, όμως, είναι το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνεις για την επίτευξη του στόχου αυτού. Τα παιδιά πρέπει να κοιμούνται τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα, προκειμένου να ξεκουράζονται και να είναι έτοιμα την επομένη να λύσουν εξισώσεις και να μάθουν νέες λέξεις στα αγγλικά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν θες το παιδί σου να ξυπνήσει κατά τις 7, πρέπει από τις 10 να βρίσκεται στο κρεβατάκι του. Το πιο σημαντικό, όπως καταλαβαίνεις, είναι η μετάβαση αυτή να γίνει σταδιακά. Έτσι, θα είναι και επιτυχημένη.

 

Πότε οι μπλε συσκευές αποχωρούν από το… δωμάτιο; Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα μάτια του μικρού σου κουράζονται, γίνονται βαριά και ο εγκέφαλος διατηρείται σε εγρήγορση, τη στιγμή που το μόνο που θέλεις είναι η χαλάρωση. Μην το σκέφτεσαι! Μόλις ο ήλιος δύσει, κάνε το παιδί σου να αποχωριστεί κινητό, smartphones και gadgets και πολύ σύντομα θα κοιμηθεί σαν… πουλάκι!

 

Μήπως το ρολόι του δωματίου είναι μερικά λεπτά μπροστά; Το τρικ που μεγαλώνει παιδιά που αγαπούν το πρωινό ξύπνημα. Έτσι, το μικρό σου, ειδικά τις πρώτες – δύσκολες – φορές, θα νομίζει ότι κοιμάται την ίδια ώρα, ενώ η πραγματικότητα θα είναι λίγο διαφορετική.

 

 

Το πρωινό είναι η καλύτερη στιγμή για λιχουδιά. Ειδικά, άμα την προσθέσεις και το γνωρίζει. Έχοντας στο μυαλό του το δελεαστικό αυτό snack, να είσαι ήρεμη ότι θα ξυπνήσει πριν καν ακουστεί το ξυπνητήρι για πρώτη φορά. Μπορεί και να έρθει πάνω από το κρεβάτι σου, για να σε κάνει να του φτιάξεις νωρίτερα! Πρόσεξε, όμως, να μην υπερβάλλεις στην ποσότητα, αφού δεν θέλεις το παιδί σου να ζητάει καθημερινά από ένα γλυκάκι.

 

Πρότεινε του να κινείται περισσότερο μέσα στην ημέρα. Να παίζει, να περπατάει μαζί σου στο δρόμο, να τρέχει στον κήπο. Έτσι, θα επιζητά από μόνο του την ξεκούραση που χρειάζεται. Καλό είναι, όμως, να μην τοποθετήσεις τις δραστηριότητες αυτές πολύ αργά στην καθημερινή του ρουτίνα, γιατί έτσι είναι πολύ πιθανόν να πάθει… υπερένταση και να μην κλείνει τα ματάκια του πριν τα μεσάνυχτα.

 

Καλύτερα να μην το πιέζεις να βιαστεί… Δεν έχει λόγο -ακόμα. Κράτησε στο πίσω μέρος του μυαλού σου ότι στόχος σου είναι το πρωινό ξύπνημα να γίνει ελκυστικό στα μάτια του μικρού σου και όχι να ταυτιστεί με το φόβο της τιμωρίας, αν δεν το πετύχει με την πρώτη. Ηρεμία, υπομονή και πολύ σύντομα δεν θα χρειάζεσαι καμία από αυτές τις μεθόδους.

 

 

 

Read More