Βραδινός ύπνος: Μερικές χρήσιμες συμβουλές για να κοιμηθεί πιο εύκολα και πιο ευχάριστα

Βραδινός ύπνος: Μερικές χρήσιμες συμβουλές για να κοιμηθεί πιο εύκολα και πιο ευχάριστα | tlife.gr

Υπάρχει μία πολύ συγκεκριμένη ώρα μέσα στην ημέρα που το μικρό σου μεταμορφώνεται σε ένα ζωηρό… τερατάκι! Συνήθως, η ώρα αυτή είναι βραδινή και λίγο πριν πέσεις στο κρεβάτι σου και ξεκουραστείς. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. Γιατί, κανένα παιδί δεν θέλει να μπει κάτω από τα σεντόνια, να χαλαρώσει, να κλείσει τα μάτια του και να πιεστεί να κοιμηθεί, όταν εναλλακτικά μπορεί να συνεχίζει το κυνηγητό και τις βόλτες μέσα στο σπίτι. Πρέπει, όμως. Άλλωστε, ο ύπνος θρέφει τα παιδιά. Σήμερα, λοιπόν, λέω να δούμε παρέα μερικές συμβουλές, οι οποίες θα σε βοηθήσουν να βάλεις τα μικρά σου για ύπνο ευκολότερα!

– Κλείσε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές τουλάχιστον μία ώρα πριν πέσει για ύπνο. Σύμφωνα με μία νέα βρετανική έρευνα, όσο λιγότερο ασχολείται ένα μικρό παιδί με τα gadgets, τόσο ευκολότερα κοιμάται. Το φως που εκπέμπουν οι μπλε οθόνες κρατούν τα παιδιά ξύπνια, δυσκολεύοντας έτσι να κλείσουν γρήγορα τα μάτια τους. Για αυτό, μία ώρα, πριν κοιμηθούν, όλες οι συσκευές που τους προκαλούν υπερδιέγερση πρέπει να είναι στο off. Για να έχουν τον ύπνο των ονείρων τους…

– Μετρίασε τις δραστηριότητες. Η άσκηση και η κίνηση είναι μια διεγερτική διαδικασία και τονώνει πολύ την ενέργεια, τόσο των ενηλίκων, όσο και των παιδιών. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να την μετριάσεις. Μέσα στην ημέρα, όχι. Πριν από τον ύπνο, ναι. Γιατί, άμα αρχίσει το τρέξιμο και το χοροπηδητό στον καναπέ στις δέκα το βράδυ, πώς θα κοιμηθεί σε λίγα λεπτά. Ε;

– Χαμήλωσε τα φώτα. Κλασικό κόλπο και πολύ δοκιμασμένο. Όσο ο χώρος είναι πολύ φωτισμένος, τόσο δυσκολότερα ένα παιδί θα αισθανθεί χαλαρό και θα μπει στη διαδικασία του ύπνου. Έτσι, λίγο πριν κοιμηθεί, ρίξε το φωτισμό στο παιδικό δωμάτιο και Όνειρα γλυκά!

– Ελάττωσε τη ζάχαρη. Λίγο πριν κοιμηθεί, σου ζητάει γλυκό. Ωχ! Δεν θα έχουμε Sweet Dreams. Και αυτό, γιατί η ζάχαρη δεν χαλαρώνει ένα παιδί. Κάθε άλλο. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το κατάλληλο βραδινό γεύμα είναι ένα υγιεινό και ισορροπημένο σνακ χωρίς πολλά – πολλά.

– Τεντωθείτε. Αν δεν αισθάνεσαι ασφαλής να αρχίσει να τεντώνεται μόνο του, τότε μπορείς να δοκιμάσεις την άσκηση αυτή μαζί του. Ξαπλώστε ανάσκελα στο κρεβάτι και ξεκινήστε τα τεντώνετε σιγά – σιγά διάφορα σημεία του σώματος, όπως τα χέρια, την πλάτη ή τον αυχένα. Απαλές κινήσεις, οι οποίες θα ανακουφίσουν μικρές και μεγάλες. Κανένας εφιάλτης! Ε;

– Περάστε περισσότερο χρόνο μαζί. Φρόντισε, όμως, να είναι ποιοτικός. Βλέποντας τηλεόραση αγκαλιά στον καναπέ, δεν σημαίνει πως το μικρό σου νιώθει πως περνάει χρόνο μαζί σου. Για αυτό, δοκίμασε κάτι διαφορετικό: να ενώσετε τα κομμάτια ενός παζλ ή να παίξετε ένα επιτραπέζιο, που σίγουρα θα σας απασχολήσει για (πάρα) πολλές ώρες. Έτσι, θα κλείσει τα μάτια του χαρούμενο και ανακουφισμένο.

– Διάβασέ του ένα παραμύθι. Μόνο που θα ακούει τη γλυκιά σου φωνή να αφηγείται μία διασκεδαστική (και διδακτική) ιστορία, θα το κάνει να αισθανθεί άνετα. Να είσαι σίγουρη ότι, πριν καν η δράση προχωρήσει, το μικρό σου θα βλέπει το πρώτο του όνειρο.

Όνειρα γλυκά και οι εφιάλτες μακριά!

READ more