Ισχύει ότι ο καφές προκαλεί κατακράτηση, κυτταρίτιδα, νευρικότητα;

Ισχύει ότι ο καφές προκαλεί κατακράτηση, κυτταρίτιδα, νευρικότητα; | tlife.gr

Αυτή η συνήθεια που θα σε βοηθήσει να ανοίξεις το μάτι το πρωί. Η «παρέα» σου στο γραφείο, με τις φίλες σου όταν θέλετε να πείτε να νέα σας, το Σαββατοκύριακο όταν θέλεις να κουλάρεις και να αράξεις στο σπίτι. Η μυρωδιά του, η απόλαυσή του. Κατηγορείται για κατακράτηση υγρών, ότι προκαλεί κυτταρίτιδα, νεύρα. Ισχύουν όλα αυτά ή άδικα κατηγορούν το αγαπημένο σου καφεδάκι; Ισχύουν οι φήμες που κατά καιρούς ακούς και διαβάζεις ή αποτελούν διατροφικούς λανθασμένους μύθους; Η Γιούλη Φραγκιαδουλάκη, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc, Επιστημονική Υπεύθυνη Logodiatrofis, βάζει τα πράγματα στη θέση τους… και το καφεδάκι στο χέρι σου!

Ο καφές αποτελεί αγαπημένη συνήθεια των περισσότερων από εμάς. Ωστόσο, συχνά επικρατούν πολλοί λανθασμένοι μύθοι για τις ιδιότητες του καφέ και τις συνέπειές του στην υγεία. Έτσι, στη συνέχεια εξετάζουμε τους πιο διάσημους μύθους για τον καφέ και αποκαθιστούμε την αλήθεια.

 

ΜΥΘΟΣ 1: Ο καφές κάνει κατακράτηση υγρών
Λάθος. Η αλήθεια είναι πως ο καφές όχι μόνο δεν κάνει κατακράτηση αλλά συμβάλει στην ενυδάτωση του οργανισμού. Κάτι τέτοιο είναι σύμφωνο και με το Ινστιτούτο Ιατρικής της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ, το οποίο αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «τα ροφήματα με καφεΐνη, όπως είναι ο καφές, συμβάλλουν στην κάλυψη των ημερήσιων αναγκών σε υγρά παρόμοια με τα μη καφεϊνούχα ροφήματα, μιας και η περιεκτικότητά τους σε νερό κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα (90-100%)».

 

ΜΥΘΟΣ 2: Ο καφές κάνει κυτταρίτιδα
Όχι. Την κυτταρίτιδα την επιδεινώνουν τα θερμιδογόνα λιπαρά τρόφιμα και ο καφές δεν αποτελεί ένα από αυτά καθώς έχει μηδαμινή θερμιδική αξία και περιεκτικότητα σε λιπαρά. Μιλάμε φυσικά για τον καφέ που δεν έχει προσθήκη ζάχαρης ή γάλακτος. Ο καφές φαίνεται να δρα ενάντια στην κυτταρίτιδα και στην παχυσαρκία αφού η καφεΐνη αυξάνει τον μεταβολισμό μέσω αύξησης της θερμογένεσης. Αυτό προϋποθέτει να καταναλώνουμε 2 – 3 φλιτζάνια καφέ ημερησίως με όσο το δυνατόν λιγότερη ζάχαρη μπορούμε. Σκέτος, χωρίς ζάχαρη, είναι το ιδανικό.

 

ΜΥΘΟΣ 3 : Ο καφές προκαλεί νευρικότητα
Άλλος ένας μύθος. Ο καφές μπορεί να αυξάνει τα αντανακλαστικά μας και να μας «ξυπνάει» αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι προκαλεί και νευρικότητα. Επιπρόσθετα, η μέτρια κατανάλωση καφέ μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του νευρικού συστήματος, μιας και είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες, εφόσον έχουν την ικανότητα να εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες προστατεύοντας τα κύτταρα του σώματος.
Επίσης, η καφεΐνη που περιέχεται και στον καφέ διεγείρει τις λειτουργικές μονάδες που ελέγχουν την προσοχή, την μνήμη και αυξάνει επίσης τα επίπεδα της ντοπαμίνης και της αδρεναλίνης. Έτσι, ο καφές όχι μόνο δεν προκαλεί νευρικότητα, αλλά φαίνεται να βοηθάει στην πνευματική διαύγεια και τη μνήμη.
Τέλος, σύμφωνα με την Αμερικάνικη Ιατρική Εταιρεία, η μέτρια πρόσληψη καφεΐνης (που οι περισσότεροι αρμόδιοι φορείς προσδιορίζουν εκείνη των 300 mg), δεν προκαλεί ανησυχία σχετικά με την υγεία, υπό την προϋπόθεση ότι οι άλλες συνήθειες του τρόπου ζωής (διατροφή, κατανάλωση οινοπνεύματος, κάπνισμα και άσκηση) είναι υγιεινές. Συνεπώς, η καθημερινή μέτρια κατανάλωση καφέ συστήνεται στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Ας πιούμε το καφεδάκι μας λοιπόν, χωρίς ενοχές, χωρίς γάλα και χωρίς ζάχαρη! 😉

READ more