Κυτταρίτιδα: Πώς να την ξεφορτωθείς, ποιες τροφές πρέπει να βάλεις στη διατροφή σου

Κυτταρίτιδα: Πώς να την ξεφορτωθείς, ποιες τροφές πρέπει να βάλεις στη διατροφή σου | tlife.gr

Κυτταρίτιδα. Αυτή η εκνευριστική, αυτή η ενοχλητική, αυτή η όψη φλοιού πορτοκαλιού που ψαλιδίζει την αυτοπεποίθησή σου. Το νερό είναι ένας σίγουρος εχθρός της που σε βοηθάει, οπότε μην ξεχνάς να πίνεις μπόλικο. Και η γυμναστική έχει σοβαρά αποτελέσματα. Πρέπει όμως να ακολουθείς και μια σωστή διατροφή. Για αυτό και σήμερα θα μιλήσουμε για τα τρόφιμα που την καταπολεμούν και καλό είναι να προσθέσεις στην καθημερινότητά σου. Πάντα με τη βοήθεια ενός ειδικού. Η Βιολέτα Τζεμολλάρι, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, είναι η σύμμαχός μας για να πολεμήσουμε τον εχθρό.

Ποιος έχει κυτταρίτιδα;
Όλες μας. Αν δεν έχεις, είσαι κάτι παραπάνω από τυχερή και πρέπει να είσαι ευγνώμων. Γιατί είσαι η εξαίρεση στον κανόνα. Και κανόνας σημαίνει ότι η κυτταρίτιδα θεωρείται ότι επηρεάζει το 90% των γυναικών. Ακόμη και τα μοντέλα που έχουν τέλειες αναλογίες και είναι γυμνασμένα ακόμη και σε ηλικία είκοσι ετών, έχουν κυτταρίτιδα. Από την άλλη, υπάρχουν και γυναίκες που έχουν επιπλέον βάρος, χωρίς ούτε ένα λακκάκι -lucky girls. Η κυτταρίτιδα δεν είναι τόσο πολύ πρόβλημα λίπους, περισσότερο είναι ένα πρόβλημα του δέρματος. Το είδος του λίπους που έχουμε, δεν είναι το ίδιο είδος με το λίπος που προκαλεί την κυτταρίτιδα. Το αυξημένο βάρος μπορεί να κάνει τα πράγματα χειρότερα, αλλά δεν είναι η αιτία. Και πρέπει να γνωρίζεις πως η κυτταρίτιδα πλήττει όχι μόνο τους μηρούς και τον πισινό, αλλά και τα γόνατα, την κοιλιά ακόμη και τα μπράτσα.

ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΩΞΕΙΣ ΤΗΝ ΚΥΤΤΑΡΙΤΙΔΑ
Η σωστή διατροφή μπορεί να συμβάλλει στην αναδόμηση του δέρματος από μέσα και να μειώσει, να εξαλείψει και να προλάβει την εμφάνιση της κυτταρίτιδας με διάφορους τρόπους:

-Ενίσχυση των αιμοφόρων αγγείων. Αυτό είναι ένα βασικό βήμα για τη μείωση της κυτταρίτιδας. Τα αιμοφόρα αγγεία είναι τα μονοπάτια με τα οποία τα θρεπτικά συστατικά φτάνουν στο χόριο (το στρώμα του δέρματος που έχει υποστεί βλάβη, προκαλεί κυτταρίτιδα) και διασφαλίζουν την υγεία του δέρματος. Η ενίσχυση των αιμοφόρων αγγείων και η αύξηση της ροής του αίματος βοηθά να θρέψει τα κύτταρα του δέρματος που βοηθούν στην απομάκρυνση των τοξινών.

-Η παραγωγή κολλαγόνου, ελαστίνης και υγιή συνδετικού ιστού. Ο λόγος που το κολλαγόνο είναι τόσο σημαντικό είναι επειδή από αυτό εξαρτάται η υγιής, νεανική όψη του δέρματος. Το κολλαγόνο που βρίσκεται στο συνδετικό ιστό είναι η κύρια δομική πρωτεΐνη του δέρματος. Σταθερό, ισχυρό και υγιές το κολλαγόνο παρέχει δομική υποστήριξη. Εμποδίζει κύτταρα του λίπους από το σπάσιμο μέσα από το κατώτερο στρώμα του δέρματος (όπου ανήκει) και φτάνει στο ανώτερο στρώμα του δέρματος όπου προκαλείται η ομορφιά του δέρματος.

-Δέσμευση νερού στα κύτταρα. Τα ενυδατωμένα κύτταρα είναι ισχυρά και σταθερά και δρουν ως φράγμα για τα λιπώδη κύτταρα από την ώθηση προς την κορυφή του δέρματος, όπου γίνονται ορατά και μπορούν να προκαλέσουν την πτύχωση του δέρματος που σχετίζεται με την κυτταρίτιδα.

-Η πρόληψη και η αποκατάσταση των ελευθέρων ριζών, οι οποίες μπορούν να βλάψουν το δέρμα και προδιαθέτουν την εμφάνιση της κυτταρίτιδας.

 

ΥΠΕΡΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΜΑΧΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΚΥΤΤΑΡΙΤΙΔΑ
Η διατροφή σου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, αν θέλεις να απαλλαγείς από την κυτταρίτιδα για πάντα. Σύμφωνα με μια έρευνα σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων δερματολόγων πιστεύουν πως ό,τι τρώμε επηρεάζει την εμφάνιση του δέρματός μας. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα ακόλουθα τρόφιμα μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση ή να αποτρέψουν την εμφάνιση της κυτταρίτιδας.

ΝΤΟΜΑΤΕΣ
Περιέχουν υψηλά επίπεδα μιας ουσίας που ονομάζεται λυκοπένιο. Το λυκοπένιο μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της επιδερμίδας, εμποδίζοντας τη διάσπαση του κολλαγόνου, συμβάλλοντας έτσι στη διατήρηση της δομής και την ανθεκτικότητα του δέρματος. Το κολλαγόνο δρα ως φράγμα στο δέρμα, σταματώντας τα λιποκύτταρα από το να προκαλούν κυτταρίτιδα. Το λυκοπένιο μπορεί να βελτιώσει περαιτέρω την εμφάνιση του δέρματος, δρώντας ως φυσικό αντηλιακό, βοηθώντας στην προστασία από την υπεριώδη βλάβη που προκαλείται από τον ήλιο, όπως τα ηλιακά εγκαύματα και η γήρανση.

Άλλες τροφές πλούσιες σε λυκοπένιο τείνουν να είναι κόκκινου χρώματος και είναι τα: καρπούζι, ροζ γκρέιπφρουτ, ροζ γκουάβα και παπάγια.

 

ΛΕΥΚΟ ΤΣΑΪ
Το λευκό τσάι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της βλάβης της ελαστίνης και του κολλαγόνου, οι οποίες παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της ακεραιότητας του δέρματος και την πρόληψη της κυτταρίτιδας. Προστατεύοντας αυτό το στρώμα του συνδετικού ιστού στο δέρμα σας, βοηθάτε να κρατήσει το ανώτερο στρώμα του δέρματος σας υγιές, εμποδίζοντας την ανάπτυξη της κυτταρίτιδας. Το λευκό τσάι έχει επίσης αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, συμβάλλοντας περαιτέρω στην μείωση της κυτταρίτιδας.

 

ΑΥΓΑ
Τα αυγά είναι πολύ πλούσια σε μια ουσία γνωστή ως λεκιθίνη, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό μέρος των κυτταρικών μεμβρανών μας. Η λεκιθίνη βοηθά στη ρύθμιση των θρεπτικών ουσιών που εισέρχονται και εξέρχονται από τα κύτταρά μας.

Άλλες πλούσιες πηγές λεκιθίνης περιλαμβάνουν τρόφιμα με βάση τη σόγια (π.χ. tofu και γάλα σόγιας) και όσπρια (π.χ. φιστίκια). Αν αισθάνεσαι ότι δεν καταναλώνεις επαρκή λεκιθίνη μπορείς να δοκιμάσεις τη συμπλήρωση με κόκκους λεκιθίνης σόγιας.

 

ΒΑΤΟΜΟΥΡΑ
Τα βατόμουρα διαθέτουν μια πληθώρα από οφέλη για την υγεία που προκύπτουν από την μπλε χρωστική ουσία (που ονομάζεται ανθοκυανίνες) και η οποία δίνει στα βατόμουρα το χρώμα τους. Δεν είναι μόνο ένα τρόφιμο ωφέλιμο για την υγεία, είναι επίσης ωφέλιμα για την καταπολέμηση της κυτταρίτιδας. Οι ανθοκυανίνες λειτουργούν παράλληλα με τη βιταμίνη C (που βρίσκεται επίσης στα βατόμουρα), και ενθαρρύνει τις ίνες του κολλαγόνου να συνδεθούν μαζί με έναν τρόπο που να ενισχύει τη μήτρα του συνδετικού ιστού, η οποία ενισχύει την υγεία του δέρματος. Οι ανθοκυανίνες βοηθούν επίσης στην μείωση της διάσπασης του κολλαγόνου και προστατεύουν το κολλαγόνο από την οξειδωτική βλάβη. Όλα τα βατόμουρα βοηθούν να κρατήσετε το κολλαγόνο ισχυρό και υγιές, πράγμα που σημαίνει ότι είναι σε θέση να κάνει τη δουλειά του και να παρέχει στο δέρμα μια διαρθρωτική στήριξη.

Άλλοι καρποί και φρούτα πλούσια σε ανθοκυανίνες είναι τα κεράσια, τα βατόμουρα και τα σμέουρα.

 

ΛΙΠΑΡΑ ΨΑΡΙΑ
Τα λιπαρά ψάρια είναι μια εξαιρετική πηγή αμινοξέων (τα δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών), η οποία συμβάλει στην ενίσχυση των κυτταρικών μεμβρανών και την προσέλκυση νερού στα κύτταρα. Τα αμινοξέα είναι επίσης σημαντικά, γιατί τα χρειάζεται ο οργανισμός για την παραγωγή κολλαγόνου. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι η πρωτεΐνη βοηθά στη διατήρηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πιο εύκολο να χάσετε βάρος, πράγμα το οποίο μπορεί να μειώσει την κυτταρίτιδα. Τα αμινοξέα είναι επίσης αναγκαία για την οικοδόμηση των μυών, και μαζί με την απώλεια λίπους, βελτιώνουν την μείωση εμφάνισης της κυτταρίτιδας. Η αύξηση της μυϊκής μάζας, έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα για την ενίσχυση του μεταβολισμού – την περαιτέρω υποβοήθηση της απώλειας βάρους. Ένας άλλος αντίπαλος της κυτταρίτιδας απαντάται στα λιπαρά ψάρια που περιέχουν τα απαραίτητα λιπαρά οξέα, που βοηθούν στην ενυδάτωση των κυττάρων και στην μείωση της κυτταρίτιδας.

Άλλες πηγές πρωτεϊνών είναι άλλα είδη ψαριών, το άπαχο κρέας, το τυρί, το γάλα, τα αυγά και τα φασόλια.

 

ΣΠΑΝΑΚΙ
Το σπανάκι είναι πλούσιο σε αρκετές βασικές βιταμίνες που βοηθούν στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας. Το σπανάκι έχει υψηλά επίπεδα των βιταμινών Β, οι οποίες ουσιαστικά λειτουργούν ως διαμεσολαβητής. Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β που χρειάζεται ο οργανισμός για να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά και βέλτιστα άλλα θρεπτικά συστατικά αγωνίζονται την κυτταρίτιδα. Το σπανάκι είναι επίσης μια μεγάλη πηγή βιταμινών Α και C που αυξάνουν την παραγωγή κολλαγόνου. Ένας άλλος αντίπαλος της κυτταρίτιδας είναι η βιταμίνη Κ, που βρίσκεται επίσης στο σπανάκι, η οποία προάγει την υγιή κυκλοφορία. Ένας εύκολος τρόπος για να ενσωματώσετε περισσότερο σπανάκι στη διατροφή σας είναι με πράσινα smoothies!

Άλλες εξαιρετικές πηγές των βιταμινών Β είναι το φύτρο σιταριού, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, η μαγιά μπύρας, τα πουλερικά, τα ψάρια και τα αυγά.

 

ΒΡΑΖΙΛΙΑΝΙΚΑ ΦΥΣΤΙΚΙΑ (Brazilian nuts)
Οι ξηροί καρποί περιέχουν υψηλά επίπεδα σε ένα βασικό μεταλλικό στοιχείο που ονομάζεται σελήνιο. Στην πραγματικότητα, τα καρύδια Βραζιλίας είναι μια από τις πλουσιότερες διατροφικές πηγές σεληνίου. Το σελήνιο παίζει ένα ρόλο στην επίτευξη υγιούς δέρματος, προστατεύοντας την ποιότητα του δέρματος και την ελαστικότητα. Το σώμα χρησιμοποιεί το σελήνιο για να κάνει σεληνοπρωτείνες, που λειτουργούν σαν αντιοξειδωτικά στην πρόληψη των ζημιών στα κύτταρα μέσω της εξουδετέρωσης βλαβών που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες, προλαμβάνοντας την βλάβη των κυττάρων και την ανάπτυξη της κυτταρίτιδας.

Άλλες διατροφικές πηγές σεληνίου είναι ο τόνος, το καβούρι και ο αστακός.

 

ΑΝΑΝΑΣ
Ο ανανάς περιέχει βιταμίνη C, η οποία διεγείρει την παραγωγή της βιταμίνης Κ η οποία με την σειρά της βελτιώνει την κυκλοφορία, καθώς και μιας ουσίας που ονομάζεται βρομελαϊνη. Η βρομελαϊνη είναι ένα πολύπλοκο μίγμα ενζύμων, και πιστεύεται ότι διαθέτει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, η οποίες βοηθούν στη μείωση της κυτταρίτιδας και βελτιώνουν επίσης την κυκλοφορία. Η βρομελαϊνη βρίσκεται σε όλα τα μέρη του ανανά.

 

ΚΑΡΠΟΥΖΙ (πλησιάζει η ώρα του)
Η κατανάλωση νερού από τα τρόφιμα είναι χημικά διαφορετική από του νερού που καταναλώνεται. Όχι μόνο είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, αλλά και βοηθούν να αισθάνεστε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα υποβοηθώντας και στην απώλεια βάρους. Τρώγοντας τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, όπως το πεπόνι βελτιώνετε την ενυδάτωση του δέρματος, διατηρώντας την σωστή λειτουργεία των κυττάρων. Το καρπούζι και τα αγγούρια περιέχουν 97% νερό.

Άλλες τροφές πλούσιες σε νερό είναι το κάρδαμο, κολοκυθάκια, οι ντομάτες, το σπανάκι, τα κρεμμύδια, το μαρούλι, το γκρέιπφρουτ, η μελιτζάνα, το κουνουπίδι, τα καρότα και το μπρόκολο.

Και για τέλος, επαναλαμβάνω… ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ να πίνεις όσο περισσότερο νερό γίνεται!

READ more