Μήλο: Βοηθάει στο αδυνάτισμα, προστατεύει την υγεία και άλλα “καλά” που θα σε πείσουν να φας ένα παραπάνω

Μήλο: Βοηθάει στο αδυνάτισμα, προστατεύει την υγεία και άλλα “καλά” που θα σε πείσουν να φας ένα παραπάνω | tlife.gr

Ο καιρός άλλαξε και πλέον έχουμε αποχαιρετήσει τις φράουλες, τα καρπούζια και τα σταφύλια. Τώρα είναι η εποχή του μήλου! Ναι, αυτού του νόστιμου φρούτου που πολλές φορές συναντάμε σε πράσινο και κόκκινο χρώμα, το επιλέγουμε σαν σνακ, σαν υλικό στις σαλάτες μας ή σαν κύριο συστατικό σε ένα γλυκό. Μπορεί να του έχεις αδυναμία (όπως εγώ), μπορεί όμως να μην σου αρέσει τόσο πολύ. Όπως και να έχει εγώ σήμερα θα σου παρουσιάσω τα 8 “καλά” του μήλου που θα σε πείσουν να φας ένα ακόμα (οκ με μέτρο). Εξάλλου, δεν είναι τυχαία η παροιμία “ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα”…

Το φρούτο που ευδοκιμεί το φθινόπωρο και το χειμώνα έχει τόσα οφέλη στο αδυνάτισμα και στην υγεία που δύσκολα θα καταφέρεις να του πεις “όχι”. Μάλιστα πιστεύω ότι μετά από αυτό το άρθρο θα το προσθέσεις αμέσως στη λίστα για το σούπερ μάρκετ και έπειτα σε κάθε γλυκιά ή αλμυρή συνταγή. Πάμε να δούμε;

1.Βοηθούν στο αδυνάτισμα
Η φλούδα του μήλου περιέχει ένα συστατικό που ονομάζεται ουρσολικό οξύ. Μελέτες έχουν δείξει ότι το ουρσολικό οξύ ενισχύει την καύση θερμίδων και αυξάνει τη μυική μάζα!

2.Μειώνουν τη χοληστερόλη
Ένα μεσαίου μεγέθους μήλο περιέχει περίπου 4 γραμμάρια φυτικών ινών. Κάποιες από αυτές χαρακτηρίζονται από ένα συστατικό που ονομάζεται πηκτίνη, ένας τύπος “διαλύτη” που συνδέεται με τα χαμηλά επίπεδα της κακής χοληστερόλης.

3.Προκαλούν το αίσθημα κορεσμού
Οι φυτικές ίνες που περιέχει διατηρούν το στομάχι γεμάτο για αρκετή ώρα. Αυτό συμβαίνει γιατί το στομάχι θέλει περισσότερη ώρα να το χωνέψει, από ότι κάποια άλλη επεξεργασμένη τροφή. Επίσης, το θετικό είναι ότι δεν έχουν παραπάνω από 95 θερμίδες, οπότε είναι αρκετά “φιλικά” σε κάθε δίαιτα.

4.Ενισχύουν το ανοσοποιητικό
Τα μήλα είναι μια καλή πηγή βιταμίνης C, η οποία ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

5.Βοηθούν στα αναπνευστικά προβλήματα
Η κατανάλωση μήλων έχει συνδεθεί με την καλύτερη λειτουργία των πνευμόνων, λόγω ενός αντιοξειδωτικού που ονομάζεται quercetin και βρίσκεται στη φλούδα τους. Επίσης, μια μελέτη του 2007 έδειξε πως οι γυναίκες που κατανάλωναν μήλα ήταν λιγότερο πιθανό να φέρουν στον κόσμο παιδιά με άσθμα.

6.Πολεμούν τον καρκίνο
Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο Cornell διαπίστωσε πως τα μήλα έχουν κάποιες επιπλέον ενώσεις, που ονομάζονται τριτερπενοειδή, η οποίες φαίνεται να πολεμούν ενάντια του καρκίνου στο ήπαρ, του παχέος εντέρου και του μαστού.

7.Μειώνουν τον κίνδυνο για διαβήτη
Μια μελέτη του 2012 που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition, διαπίστωσε ότι τα μήλα, καθώς και τα αχλάδια και τα βατόμουρα, συνδέονται με το χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη, λόγω των αντιοξειδωτικών που περιέχουν.

8.Βοηθούν τον εγκέφαλο
Ο συγκεκριμένος καρπός έχει συνδεθεί με την παραγωγή της ακετυλοχολίνης, η οποία υπάρχει μεταξύ των νευρικών κυττάρων, και μπορεί να βοηθήσει τη μνήμη και να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης της νόσου του Alzheimer.

READ more