“Αντιμετωπίζω θέμα με την τουαλέτα. Έχω δυσκοιλιότητα, νιώθω πρήξιμο και δεν χωράω σε παντελόνια.”

“Αντιμετωπίζω θέμα με την τουαλέτα. Έχω δυσκοιλιότητα, νιώθω πρήξιμο και δεν χωράω σε παντελόνια.” | tlife.gr

ΕΡΩΤΗΣΗ
Είμαι 28 χρονών και ταξιδεύω αρκετά συχνά. Νομίζω πως το θέμα μου το έχουν αρκετές γυναίκες. Πολύ συχνά αντιμετωπίζω θέμα με την τουαλέτα. Ακανόνιστες επισκέψεις, δυσκοιλιότητα, στα ταξίδια ίσως να μην πάω καθόλου και να νιώθω πρήξιμο, να μην μπορώ να λειτουργήσω, να έχω κακή διάθεση και να μην χωράω σε παντελόνια. Δυο φορές την έχω πάθει έτσι σε διακοπές! Και επιστρέφοντας το ακριβώς αντίθετο! Τελικά στα ταξίδια το θέμα το λύνω πλέον με μικροκλύσματα, δεν την παλεύω αλλιώς. Όμως ανησυχώ κατά πόσο είναι ασφαλή να τα χρησιμοποιώ, μήπως ατονίσει το έντερο. Μπορώ με κάποια τροφή η βιταμίνες να το ρυθμίσω;
Άννα

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η συχνή εναλλαγή περιβάλλοντος και τα άστατα γεύματα εξηγούν τη δυσκοιλιότητά σου. Φρόντισε όταν βρίσκεσαι σε ταξίδι να έχεις τα ακόλουθα τρόφιμα που συντηρούνται όπου και αν βρίσκεσαι και ταυτόχρονα βοηθάνε την καλή λειτουργία του εντέρου:

  • Αποξηραμένα φρούτα και κυρίως δαμάσκηνα/σύκα/σταφίδες.
  • Μπάρες δημητριακών ολικής αλέσεως με σιτάρι και βρώμη.
  • Ανάλατοι ξηροί καρποί
  • Να πίνεις επαρκή ποσότητα. υγρών (νερό, καφέ).

Τέλος, όταν επιστρέφεις στην καθημερινότητα σου είναι σημαντικό να φροντίζεις τα ακόλουθα σημεία συνδυαστικά με όλα τα παραπάνω:

  • Καθημερινά 5-7 μερίδες φρούτων και λαχανικών & 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών.
  • Συχνότητα γευμάτων ανά 3ωρο, έτσι ώστε να ενισχύσεις την κινητικότητα του εντέρου.
  • Τρόφιμα ολικής αλέσεως.
  • Συστηματική χρήση ελαιολάδου στη σαλάτα και στο φαγητό.
  • Να αποφεύγεις τα γλυκά, λιπαρά και θερμιδογόνα τρόφιμα τύπου junk food, τα οποία χαλάνε τη χλωρίδα του εντέρου.
  • Να έχεις καθημερινά 30’ φυσικής δραστηριότητας.

 

 

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Γεωργία Καπώλη

Επιμέλεια: Ιωάννα Κούρου

READ more