“Δεν ξέρω πως να κόψω την ζάχαρη. Δεν μπορώ να αντισταθώ στα γλυκά. Τι να κάνω;”

“Δεν ξέρω πως να κόψω την ζάχαρη. Δεν μπορώ να αντισταθώ στα γλυκά. Τι να κάνω;” | tlife.gr

ΕΡΩΤΗΣΗ
Καλησπέρα στην υπέροχη ομάδα! Αρχικά, δεν ξέρω πως να κόψω την ζάχαρη! Είμαι αδύνατη προς κανονική, φαγητό δεν τρώω πολύ, οπότε δεν παχαίνω εύκολα. Αλλά δεν μπορώ να αντισταθώ στα γλυκά. Τρώω μπισκότα ή παγωτό ή πίνω σοκολατένιο γάλα, μου δίνουν ενέργεια και πραγματικά μου φτιάχνουν την διάθεση, η οποία λόγω χωρισμού και πίεσης από δουλειά, είναι στα πατώματα! Ανησυχώ και για την κρυμμένη ζάχαρη. Πίνω σκέτο τον καφέ μου, αλλά φοβάμαι μήπως έχει ζάχαρη το παγωμένο τσάι που πίνω ή ένα κουλούρι. Ακόμα, είναι τόσο άσχημο για την διατροφή, τα τυλιχτά σουβλάκια; Φυσικά, χωρίς πατάτες και έξτρα λάδι, αλλά με κάποια σος. Έχουν κάποια διατροφική αξία ή μόνο με παχαίνουν; Πρέπει να προσέχω τώρα που μπαίνω στα 30; (κρίση ηλικίας!) Σας υπέρ ευχαριστώ!
Αγνή

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η ανάγνωση της ετικέτας των τροφίμων που αγοράζεις θα σε βοηθήσει να διακρίνεις ποια τρόφιμα έχουν ζάχαρη. Να αποφεύγεις επίσης και εκείνη που αναφέρουν ότι περιέχουν σιρόπι γλυκόζης ή φρουκτόζης, ιμβερτοσάκχαρο, μιας και αποτελούν παρόμοιες ενώσεις με τη ζάχαρη. Το παγωμένο τσάι υπάρχει σε light εκδοχή χωρίς ζάχαρη, ενώ το αγαπημένο σου κουλούρι Θεσσαλονίκης έχει αρκετή ζάχαρη. Θα ήταν προτιμότερο να επιλέγεις αρτοσκευάσματα από αλεύρι ολικής αλέσεως, που έχουν λιγότερη ζάχαρη από τα λευκά.

Η κατανάλωση πρόχειρου φαγητού (π.χ. σουβλάκια, πίτσα) θα ήταν καλό να περιοριστεί σε 1-2 φορές την εβδομάδα, μιας και έχει πολλά λιπαρά, θερμίδες που προοπτικά μπορεί να αυξήσουν τα κιλά, την κοιλιά και την κυτταρίτιδά σου. Όσον αφορά στα γλυκά, η επιθυμία σου θα αυξάνεται όταν μένεις πολλές ώρες νηστική και παραλείπεις τα φρούτα που αποτελούν πηγή φυσικών σακχάρων.

Για να μειώσεις την επιθυμία σου για γλυκό καλό είναι να εντάξεις στη διατροφή σου τα ακόλουθα:

  • Μια δροσερή φρουτοσαλάτα με ποικιλία φρούτων μέλι, κανέλα και ξηρούς καρπούς.
  • Ζελέ light με φρέσκα φρούτα (1/ημέρα).
  • Γιαούρτι με φρούτα, μέλι και ξηρούς καρπούς: το ελληνικό μέλι αποτελεί τροφή πλούσια σε απλά/φυσικά σάκχαρα (γλυκόζη), που είναι το βασικό καύσιμο του εγκεφάλου, παρέχοντας άμεσα ενέργεια στον οργανισμό. Για να μην χάνεις ούτε σταγόνα από το αγαπημένο σου ελληνικό μέλι και να το απολαμβάνεις με ασφάλεια όπου και αν βρίσκεσαι, επέλεξε εκείνο που βρίσκεται σε συσκευασία με ειδικό πώμα ελεγχόμενης ροής (smart pack).
  • Γάλα & Δημητριακά ολικής αλέσεως με σίκαλη και βρώμη.
  • Μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως με φρούτα ή με σοκολάτα.
  • Αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη (δαμάσκηνα, βερίκοκα, σύκα, σταφίδες).
  • Κακάο ρόφημα αναμεμιγμένη με κρύο ή ζεστό γάλα 1,5% & 1κ.γ. μέλι & κανέλα.
  • 1-2 μπισκότα τύπου πτι-μπερ ολικής αλέσεως ή μπισκότα χωρίς ζάχαρη ή πολυδημητριακά μπισκότα.
  • Επιδόρπιο Γάλακτος Βανίλια χωρίς ζάχαρη.

 

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Γεωργία Καπώλη

Επιμέλεια: Ιωάννα Κούρου

READ more