Ερωτήσεις για δίαιτα και σωστή διατροφή: Ο Δ. Γρηγοράκης και η επιστημονική του ομάδα απαντούν

Ερωτήσεις για δίαιτα και σωστή διατροφή: Ο Δ. Γρηγοράκης και η επιστημονική του ομάδα απαντούν | tlife.gr

Μέσα από το TLIFE και συγκεκριμένα από τη στήλη του Q&A μπορείς να ενημερωθείς και να λύσεις κάθε σου πρόβλημα, που αφορά φυσικά στη διατροφή και τη δίαιτα. Η Επιστημονική Ομάδα του Δημήτρη Γρηγοράκη περιμένει τη δική σου ερώτηση και είναι έτοιμη να σου δώσει τη λύση που αναζητάς. Στείλε μας την απορία σου και λάβε άμεσα μια απάντηση από τους ειδικούς. Προς το παρόν πάμε να δούμε τι ερωτήσεις είχαν οι αναγνώστριές μας αυτήν την εβδομάδα…

*Αν θέλεις να στείλεις κι εσύ την ερώτησή σου κάνε «κλικ» στο banner που θα βρεις το τέλος του άρθρου

ΕΡΩΤΗΣΗ
Καλησπέρα! Θα ήθελα να κάνω δύο ερωτήσεις: 1) Τι πρέπει να προσέχουμε τελικά στα δημητριακά του εμπορίου; Είναι ιδανικά για μείωση λίπους ή περιέχουν αυξημένη ζάχαρη; 2) Μπορώ να καταναλώνω τυρί κρέμα ημερησίως ή είναι επιβαρυντικό σε περίπτωση που θέλω να χάσω λίπος;
Δήμητρα

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Είναι σημαντικό να επιλέγεις δημητριακά ολικής αλέσεως με σιτάρι και βρώμη. Η ετικέτα τροφίμων είναι αυτή που σε καθοδηγεί τι να προτιμάς. Επέλεξε τα δημητριακά που είναι πιο πλούσια σε φυτικές ίνες και χαμηλότερα σε θερμίδες, κορεσμένα λιπαρά, αλάτι και σάκχαρα.

Το τυρί κρέμα είναι μία καλή εναλλακτική για τα γαλακτοκομικά, που περιέχει ασβέστιο, πρωτεΐνες και βιταμίνη D. Προκειμένου να ελέγξεις την πρόσληψη λιπαρών επέλεξε κάποιο που να έχει μέχρι 10% λιπαρά.

ΕΡΩΤΗΣΗ
Μπορώ να αναμείξω διαφορετικά τσάι μεταξύ τους; Για παράδειγμα συμήδα, τσουκνίδα, πράσινο τσάι, μέντα, λουίζα. Πόσες φορές την ημέρα μπορώ να πίνω;
Τζένη

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ναι μπορείς να καταναλώνεις ροφήματα με ανάμικτα βότανα. Μπορείς καθημερινά να πιεις μέχρι 1-2 φλιτζάνια. Η παραπάνω ποσότητα μερικές φορές μπορεί να μειώσει την πίεσή σου αν είσαι υποτασική, λόγω αυξημένης διούρησης.

ΕΡΩΤΗΣΗ
Ξεκίνησα να πίνω το πρωί νερό με λεμόνι. Πρόσεξα ότι η κοιλιά μου πλέον είναι πρησμένη κι έχω παλινδρόμηση. Οφείλετε από αυτό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο Δημήτρης Γρηγοράκης απάντησε στην αναγνώστριά μας:

Τα γαστρικά υγρά έχουν ιδιαίτερη σύσταση, είναι οξέα (υδροχλωρικό οξύ) με αποκλειστικό στόχο την διάσπαση των τροφών (πέψη) για την περαιτέρω απορρόφησή τους.

Η ακριβώς εξιδεικευμένη σύστασή τους αποκλείει το να εισέλθουν στο δωδεκαδάκτυλο και από εκεί στο λεπτό και στο παχύ έντερο, καταστρέφοντας (λόγω οξύτητας) το βλεννογόνο τους.

Η λήψη νερού με άδειο στομάχι συντελεί στη δημιουργία ακριβώς αυτού του φαινομένου. Δηλαδή προκαλεί αραίωση της υδροχλωρικής σύστασης με αποτέλεσμα μέρος των γαστρικών υγρών να διαφεύγει στο έντερο προκαλώντας αλλοίωση της μικροχλωρίδας του.

Ως αποτέλεσμα όταν αυτό συμβαίνει κατ’ επανάληψη προκαλείται φλεγμονή, λόγω διάβρωσης των εντερικών τοιχωμάτων.

Φανταστείτε το παράδειγμα της νερωμένης βενζίνης στο αυτοκίνητο σας. Η βενζίνη έχει ειδική χημική σύσταση ώστε να παράξει την κίνηση του οχήματος. Η νερωμένη βενζίνη θα προκαλέσει άμεσα προβλήματα στο μηχανισμό και προοδευτικά τη βλάβη του. Το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και με το νερό που πίνετε με άδειο στομάχι!

ΕΡΩΤΗΣΗ
Θα ήθελα να μάθω πόσες κουταλιές σούπας γιαούρτι και βρώμη μπορώ να καταναλώνω κάθε πρωί. Μπορώ να προσθέσω 1 κουταλάκι του γλυκού μέλι και 10 σταφίδες;
Αθηνά

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Οι ποσότητες τροφίμων που καταναλώνει κάθε άνθρωπος εξαρτώνται από τις συνολικές θερμιδικές ημερήσιες ανάγκες του. Ενδεικτικά θα μπορούσατε να φάτε 1 γιαούρτι (150-200γρ) και 2 – 3 κουταλιές της σούπας δημητριακά ολικής αλέσεως με σιτάρι και βρώμη. Μπορείτε να προσθέσετε και το 1 κουταλάκι του γλυκού μέλι και τις 10 σταφίδες, όπου τα συγκεκριμένα τρόφιμα συμπεριλαμβάνονται στις 3-4 μερίδες φρούτων που είναι σημαντικό να καταναλώνετε καθημερινά.

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Γεωργία Καπώλη

Επιμέλεια: Ιωάννα Κούρου

READ more