Έχεις απορίες γύρω από το αδυνάτισμα και τη σωστή διατροφή; Στείλε την ερώτηση σου και η ειδικός θα σου απαντήσει

Όπως κάθε Παρασκευή, έτσι και αυτή, η, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc., Γεωργία Καπώλη, δίνει λύση στους προβληματισμούς σου γύρω από το αδυνάτισμα και τη σωστή διατροφή. Για εκείνες τις ημέρες που τσιμπολόγησες λίγο παραπάνω, για εκείνες τις στιγμές που ενέδωσες στο αγαπημένο σου γλυκό και είδες τον αριθμό της ζυγαριάς να ανεβαίνει λίγο. Μην αγχώνεσαι. Είμαστε εδώ για εσένα! Για να θέσεις και εσύ την απορία σου, κάνε ένα κλικ εδώ.

⇒ Ερώτηση:

Καλησπέρα σας! Θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής: Υπάρχουν μερικά υγιεινά σνακ που μπορώ να καταναλώνω το βράδυ; Ευχαριστώ.

⇐ Απάντηση:

Ελαφριά σνακ για το βράδυ είναι τα ακόλουθα:

  • Γιαούρτι με μέλι και κανέλα
  • 2 ρυζογκοφρέτες με φυστικοβούτυρο
  • Γάλα με δημητριακά ολικής αλέσεως με σιτάρι, βρώμη, κανέλα, σταφίδες
  • 2 παξιμάδια κρίθινα ολικής αλέσεως με τυρί & ντοματίνια
  • 1 φρούτο με 10-15 ανάλατοι ξηροί καρποί

⇒ Ερώτηση:

Γεια σας και ευχαριστούμε για τις συμβουλές σας! Πόσες θερμίδες έχουν οι ξηροί καρποί; Υπάρχουν καλοί και κακοί; Είναι το αγαπημένο μου τσιμπολόγημα…

⇐ Απάντηση:

Όλοι οι ξηροί καρποί περιέχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά (μαγνήσιο, φυτική πρωτεΐνη, ασβέστιο, ω λιπαρά οξέα). Ωστόσο, όπως όλα τα τρόφιμα χρειάζεται να καταναλώνονται σε συγκεκριμένη καθημερινά στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής. Ειδικότερα, μπορείς να τρως 30 γραμμάρια ανάλατους ξηρούς καρπούς καθημερινά, που αντιστοιχούν σε 15-20 τεμάχια.

⇒ Ερώτηση:

Καλησπέρα σας. Μπορείτε να μου προτείνετε κάποιες υγιεινές εναλλακτικές για τη λιγούρα που μερικές φορές με ζορίζει;

⇐ Απάντηση:

Οι λιγούρες δεν είναι απαραίτητα συνδεδεμένες με το αίσθημα της πείνας. Συνήθως, τα τρόφιμα που επιζητούμε είναι αυτά που περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, αλατιού ή/και λιπαρών. Τρόφιμα τα οποία απολαμβάνουμε και μας κάνουν να αισθανόμαστε καλύτερα όταν τα καταναλώνουμε. Η σεροτονίνη είναι ορμόνη η οποία έχει σημαντικό ρόλο στον καθορισμό της ψυχικής ισορροπίας και διάθεσης. Χαμηλά επίπεδα στο αίμα επηρεάζουν άμεσα τη διάθεση, την όρεξη και την πέψη. Η κατανάλωση ζάχαρης και υδατανθράκων βοηθά στην έκκριση σεροτονίνης και κατ΄ επέκταση στην προσωρινή βελτίωση της διάθεσης. Έτσι, όταν υπάρχουν χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης στον οργανισμό, επιζητούμε κάτι γλυκό για να νιώσουμε καλύτερα. Τα χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης μπορεί να οφείλονται σε κάποια ανισορροπία στην εντερική χλωρίδα, στην κατανάλωση αλκοόλ ή σε κακή ψυχολογία.

Tips για να αντιμετώπιση της λιγούρας

  • Καλή ενυδάτωση. Η επαρκής πρόσληψη υγρών μπορεί να κατευνάσει σε μεγάλο βαθμό το αίσθημα της λιγούρας
  • Ξεκούραση και ηρεμία. Αντί να επιζητούμε κάποια τροφή για να νιώσουμε καλύτερα είναι προτιμότερο να αποφεύγουμε την κούραση και το άγχος. Για παράδειγμα, λίγη χαλάρωση μετά τη δουλειά, μία ενασχόληση μου μας ευχαριστεί, βραδινός ύπνος λίγο νωρίτερα, μπορούν να μας ηρεμήσουν και να μας κάνουν να αισθανθούμε τόσο καλά όσο η κατανάλωση κάποιας τροφής-επιθυμίας μας και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα
  • Οργάνωση γευμάτων. Προγραμματίζοντας τα γεύματα μας χρονικά αλλά και ποιοτικά μπορούμε να βοηθήσουμε στην εξισορρόπηση επιπέδων σακχάρου στο αίμα και να αποφύγουμε την εμφάνιση λιγούρας
  • Άσκηση. Η άσκηση ενισχύει τα επίπεδα σεροτονίνη στον οργανισμό μας και βοηθά στο να νιώθουμε καλύτερα
  • Αποχή από τους πειρασμούς. Όταν για κάποιο χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των τριών ημερών, δεν καταναλώσουμε κάποιο τρόφιμο που συχνά λιγουρευόμαστε και θέλουμε να τρώμε οι γευστικοί μας κάλυκες και ο εγκέφαλος παύουν να το επιζητούν μέχρι την επόμενη φορά που θα το ξαναδοκιμάσουμε.

⇒ Ερώτηση:

Καλησπέρα! Έχω αφαιρέσει από πάνω μου 35 κιλά μετά από εγκυμοσύνη και προβλήματα θυρεοειδούς! Τώρα, είμαι 60 κιλά με ύψος 1.74 και ηλικία 34 χρόνων και θα ήθελα αν μπορείτε να με βοηθήσετε λέγοντας μου πόσες θερμίδες πρέπει να προσλαμβάνω καθημερινά για να σταθεροποίησω το βάρος μου στα κιλά που είμαι τώρα. Παράλληλα, να αναφέρω μέτριας έντασης δραστηριότητα καθημερινά όπως ας πούμε 30 λεπτά περπάτημα. Ευχαριστώ πολύ!

⇐ Απάντηση:

Οι ημερήσιες θερμιδικές ανάγκες σας με βάση το σωματικό βάρος, ύψος, ηλικίας συνδυαστικά με τη μέτριας έντασης δραστηριότητα ανέρχονται στις 2218 kcal, προκειμένου να συντηρηθείτε σε αυτό το επίπεδο κιλών.

Read More

And More