“Πως να χάσω 2 κιλά; Για γυμναστήριο δεν υπάρχει χρόνος. Πείτε μου τι να κάνω;”

“Πως να χάσω 2 κιλά; Για γυμναστήριο δεν υπάρχει χρόνος. Πείτε μου τι να κάνω;” | tlife.gr

ΕΡΩΤΗΣΗ
Καλημέρα σας! Είμαι η Χρύσα, 35 χρονών, με ύψος 1.59 και 46.5 κιλά. Πριν 2 χρόνια ήμουν 43. Δεν θέλω να πάω ξανά τόσα γιατί ήμουν πολύ αδύναμη. Θέλω όμως να πάω 45. Δεν μπορώ με τίποτα. Δεν τρώω πάρα πολύ, αλλά δουλεύω πάρα πολλές ώρες και σε ζαχαροπλαστείο και δεν ξέρω τι να φάω ακριβώς. Παίρνω κάτι από το σπίτι όταν είμαι απόγευμα και εκεί τρώω συνήθως το πρωί κουλούρι. Πως να χάσω 2 κιλά; Για γυμναστήριο δεν υπάρχει χρόνος. Πείτε μου τι να κάνω; Δεν θέλω να βάλω αλλά κιλά. Καμιά φορά όμως με πιάνουν και κρίσεις υπερφαγίας. Όχι συχνά όμως. Ευχαριστώ πολύ και καλή χρονιά.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σύμφωνα με τον δείκτη μάζας σώματος (18,5kg/m2) είσαι στο κατώτερο φυσιολογικό βάρος με τάση προς ελλιποβαρής, μιας και τα όρια του ΔΜΣ είναι 18,5-25kg/m2. Ως εκ τούτου δεν συστήνεται περαιτέρω μείωση του σωματικού βάρους. Προκειμένου να σταθεροποιηθούν τα κιλά σου, να μειωθούν οι κρίσεις υπερφαγίας και να λαμβάνεις όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά καλό θα ήταν να δώσεις έμφαση στις ακόλουθες οδηγίες:

  • Να ακολουθείς μικρά και συχνά γεύματα (να τρως ανά 3ωρο).
  • Να ξεκινάς την ημέρα σου με καλό πρωινό (π.χ. γάλα με δημητριακά ολικής αλέσεως).
  • Επέλεξε εύκολα και γρήγορα ενδιάμεσα γεύματα όπως 1 χούφτα ξηρούς καρπούς, 1 φρούτο & 10 αμύγδαλα, 1-2 μπισκότα χωρίς ζάχαρη, 1 κουλούρι Θεσσαλονίκης.
  • Το μεσημεριανό γεύμα να το συνοδεύεις από σαλάτα εποχής. Αν δεν έχεις προλάβει να μαγειρέψεις μπορείς να επιλέξεις κάτι από αυτά: τονοσαλάτα, σαλάτα με κοτόπουλο ή 1-2 αυγά βραστά & τυρί, ντάκο με ντομάτα και τυρί.
  • Το απόγευμα πιες ένα ποτήρι φυσικό χυμό ή καταναλώστε 2-3 cream crackers σικάλεως με λίγο τυρί ή 1 μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως ή γιαούρτι με μέλι και ανάλατους ξηρούς καρπούς.
  • Το βραδινό γεύμα πρέπει να είναι κάτι ελαφρύ, όπως μια σαλάτα με τόνο ή με σαλάτα με ένα βραστό αυγό ή 1 τοστ.
  • Θα βοηθούσε επίσης η καταγραφή ενός ημερολογίου ημερησίας κατανάλωσης τροφίμων ώστε να ελέγχεις καλύτερα και εσύ η ιδία τον εαυτό σου.
  • Να καταναλώνεις 1,5-2 lt υγρών ημερησίως (νερό, χυμοί, ελληνικός ή στιγμιαίος καφές, ημίπαχο γάλα, τσάι, κρόκος Κοζάνης).
  • Να τρως από όλες τις ομάδες τροφίμων.

 

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Γεωργία Καπώλη

 

Επιμέλεια: Ιωάννα Κούρου

READ more