Σωστή διατροφή και αδυνάτισμα: Η ειδικός απαντά στις ερωτήσεις σου

Η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc., Γεωργία Καπώλη, απαντά στις ερωτήσεις-απορίες σου σχετικά με τη διατροφή και την απώλεια βάρους. Λύνει κάθε απορία και σε καθοδηγεί ώστε να πετύχεις το στόχο σου. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να εκφράσεις την ερώτηση σου κάνοντας ένα κλικ εδώ.

Ερώτηση: Έχω γεννήσει πριν τέσσερις μήνες κ θηλάζω, δεν μπορώ να περιορίσω το φαγητό κ αντί να χάνω βάρος παίρνω…

Απάντηση: Το σώμα σας χρειάζεται χρόνο για να επανέλθει μετά την εγκυμοσύνη. Ο θηλασμός χρειάζεται επαρκή ποσότητα τροφής και υγρών και η απώλεια βάρους αυτό το διάστημα γίνεται με χαμηλότερο ρυθμό. Η αύξηση βάρους που έχετε παρατηρήσει μπορεί να οφείλεται σε άτακτα γεύματα, αυξημένη κατανάλωση γλυκών ή λιπαρών σνακ/τσιμπολογημάτων, λανθασμένους συνδυασμούς τροφίμων. Επιπλέον, οι μειωμένες ώρες ύπνου, λόγω θηλασμού και η αστάθεια εμμηνορυσιακού κύκλου, που χρειάζεται ένα διάστημα για να επανέλθει μετά τον τοκετό, είναι πιθανοί λόγοι που εξηγούν την δυσκολία στην απώλεια βάρους. Τέλος, είναι προτιμότερο να επισκεφθείτε πτυχιούχο διαιτολόγο-διατροφολόγο, ο οποίος κάνοντας τις απαραίτητες σωματομετρήσεις και λαμβάνοντας υπόψιν το ιατρικό και διατροφικό ιστορικό σας, θα σχεδιάσει τη διατροφή που ταιριάζει στο δικό σας οργανισμό.

Ερώτηση: Είμαι 38 χρόνων και ύψος 1,60.ειμαι έγκυος στην 21η εβδομάδα! Πάντα ήμουν πολύ αδύνατη..πριν μείνω έγκυος ήμουν 49 κιλά αλλά έχω υπάρξει και λιγότερα από τότε που έμεινα έγκυος τα κιλά μπαίνουν πολύ γρήγορα έχω ήδη βάλει 6-7 που μου φαίνονται πολλά και έχω πρηστεί πολύ, δεν τρώω υπερβολικά. Προσπαθώ να τρεφομαι υγιεινά αλλά πάλι βάζω..τι να κάνω για να μην πάρω πάρα πολλά μέχρι το τέλος.. επίσης και γυμναστική κάνω και περπατάω όσο μπορώ

 Απάντηση: Σύμφωνα με τον δείκτη μάζας σώματος (BMI = 21.4kg/m2) έχεις φυσιολογικό βάρος, οπότε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης έχεις περιθώριο να πάρεις συνολικά 12 κιλά. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην πρόσληψη ζάχαρη, γλυκών/αλμυρών τροφίμων. Οι βασικές διατροφικές οδηγίες για την εγκυμοσύνη έχουν ως εξής:

Τα βασικά σημεία που χρειάζεται να έχεις υπόψιν σου είναι τα ακόλουθα:

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τα βασικά θρεπτικά συστατικά που δίνουμε έμφαση είναι ασβέστιο και σίδηρος. Άρα θέλουμε πολύ καλή πρόσληψη γαλακτοκομικών (γάλα, γιαούρτι, τυρί) και κρέατος σε οποιαδήποτε μορφή.

Είναι σημαντική η πρόσληψη ω3 για την εγκεφαλική λειτουργία του εμβρύου (έμφαση σε ψάρι, ανάλατους ξηρούς καρπούς).

Η ημερήσια διατροφή θα πρέπει να περιλαμβάνει 5 τακτικά γεύματα τα οποία πρέπει να περιλαμβάνουν όλες τις ομάδες τροφίμων.

Συστήνονται τουλάχιστον 3 μερίδες φρούτων και  1 μικρό πιάτο σαλάτα καθημερινά

Η καθαριότητα και η τήρηση της σωστής υγιεινής των τροφίμων είναι απαραίτητα – καλό πλύσιμο φρούτων και λαχανικών

Αποφεύγονται τα τηγανιτά, γλυκίσματα, λιπαρά, πατατάκια

Το κρέας, το κοτόπουλο και το ψάρι θα πρέπει να είναι πολύ καλά μαγειρεμένα.

Κρίνεται απαραίτητος ο περιορισμός της πρόσληψης νατρίου (αλάτι) ώστε να αποφευχθεί η εμφάνιση οιδήματος και υπέρτασης.

Αυξημένη πρόσληψη φυλλικού οξέος (πράσινα φυλλώδη λαχανικά, αρακάς, δημητριακά ολικής αλέσεως, αγγούρι), καθώς είναι πολύ σημαντικό για την υγιή ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του εμβρύου.

Συστήνεται η κατανάλωση 1,5 – 2 λίτρα υγρών ημερησίως για επαρκή ενυδάτωση.

Ερώτηση: Είμαι 63 ετών και με 81 κιλά και παίρνω πολύ εύκολα κιλά. Έχω αυτοάνοσο, ψωριασική αρθρίτιδα και ακολουθώ αγωγή. Με τον κορωναίο πήρα 17 κιλά, ενώ πριν είχα χάσει και είχα φθάσει 64 κιλά, κάνοντας και άσκηση σχεδόν καθημερινά.

Απάντηση: Σύμφωνα με την ψωρισιακή αρθρίτιδα είναι βασικό να δώσετε έμφαση στα ακόλουθα σημεία: Η απώλεια βάρους και η περιορισμένη κατανάλωση αλκοόλ μπορούν να βελτιώσουν τα συμπτώματα της ψωρίασης και να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα ορισμένων φαρμάκων κατά της ψωρίασης. Διαιτητικά συμπληρώματα με ω-3 λιπαρά οξέα, φυλλικό οξύ, βιταμίνη D και αντιοξειδωτικά συστατικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν επικουρικά. Μια δίαιτα ελεύθερη γλουτένης μπορεί να είναι αποτελεσματική στη βελτίωση των δερματικών συμπτωμάτων σε ασθενείς με ψωρίαση που παρουσιάζουν αντισώματα που σχετίζονται με την κοιλιοκάκη.

Η διατροφή πρέπει να βασίζεται στα παρακάτω προϊόντα: Φρούτα και λαχανικά όλων των χρωμάτων. Όσπρια, ψάρι, αβοκάντο, ξηροί καρποί και σπόροι. Το μαγείρεμα πρέπει να γίνεται χρησιμοποιώντας κάποια υγιεινή λιπαρή ουσία, όπως το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

Τα άτομα με ψωριασική αρθρίτιδα πρέπει να αποφεύγουν προϊόντα με πολλή ζάχαρη και ανθυγιεινά λιπαρά όπως τα εξής: μπισκότα, κέικ και λοιπά επεξεργασμένα γλυκά σνακ. Έτοιμα γεύματα και γρήγορο φαγητό. Αλλαντικά και τηγανητά φαγητά. Αναψυκτικά και έτοιμοι χυμοί.

Επίσης πρέπει να αποφεύγονται: λευκό ψωμί (και να επιλέγονται αντί αυτών αντίστοιχα προϊόντα ολικής άλεσης) και αλκοολούχα ποτά. Να σημειωθεί ότι σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της φλεγμονής στο σώμα παίζει η σωματική άσκηση. Τέλος, είναι προτιμότερο να επισκεφθείτε πτυχιούχο διαιτολόγο-διατροφολόγο, ο οποίος κάνοντας τις απαραίτητες σωματομετρήσεις και λαμβάνοντας υπόψιν το ιατρικό και διατροφικό ιστορικό σας, θα σχεδιάσει τη διατροφή που ταιριάζει στο δικό σας οργανισμό.

Ερώτηση: Ακολουθώ διατροφή εδώ κ δύο χρόνια έχω χάσει 40 κιλα μετά από γέννα κ θα ήθελα να μου πείτε το ιδανικό βάρος για μένα που είμαι 34 χρόνων 1.74 ύψος κ 2 φορές την εβδομάδα ήπια άσκηση??

Απάντηση: Πολλά συγχαρητήρια για το εξαιρετικό αποτέλεσμά σας. Το εύρος του ιδανικού βάρους σύμφωνα με το ύψος είναι τα 65 κιλά.

 

Read More

And More