“Θέλω να αδυνατίσω αλλά δεν μπορώ να κόψω το βραδινό και το κρασάκι μου. Τι να κάνω;”

“Θέλω να αδυνατίσω αλλά δεν μπορώ να κόψω το βραδινό και το κρασάκι μου. Τι να κάνω;” | tlife.gr

ΕΡΩΤΗΣΗ
Καλησπέρα σας! Έχω κι εγώ ένα θέμα με το βάρος μου. Τα τελευταία 4 χρόνια λόγω φοιτητικής ζωής, πήρα σταδιακά 10 κιλά. Όμως τώρα μου φαίνονται παραπάνω γιατί είναι πιο εμφανή. Ήμουν 60 και τώρα 70 με ύψος 1.72. Έχω αρκετά μεγάλο θέμα με άτομα που επί της ουσίας επαληθεύουν αυτή την αλλαγή μου. Δεν μπορώ με τίποτα να κόψω το βραδινό μου και το κρασάκι μου, μιας και βγαίνω πολύ συχνά. Τι να κάνω; Έχω καταφύγει σε πολλές λύσεις αλλά πάντα τα παρατάω! ( Υ.Γ: με τη γυμναστική έχω σχέση μίσους).
Δήμητρα

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μπορείς να έχεις κοινωνική ζωή και ταυτόχρονα να μειώσεις το σωματικό σου βάρος. Πλέον όπου και αν πας μπορείς να επιλέξεις να φας κάποια από τις ακόλουθες εναλλακτικές προκειμένου να μην επιβαρυνθείς:

  • 1-2 καλαμάκια κοτόπουλο & σαλάτα επιλογής
  • Ντάκος κρητικός ή χωριάτικη σαλάτα ή οποιαδήποτε σαλάτα χωρίς βαριές σως μόνο με λαχανικά, τυρί, μανιτάρια
  • Τοστ ή τορτίγια ή πίτα αραβική ολικής αλέσεως με τυρί, γαλοπούλα και λαχανικά
  • Μπρουσκέτες με τυρί και ντομάτα
  • Όσον αφορά στο αλκοόλ θα ήταν προτιμότερο να επιλέξεις κρασί ή μπίρα (με ή χωρίς αλκοόλ) και να αποφύγεις τα κοκτέιλ ή τα βαριά αλκοολούχα ποτά. Επιπλέον, καθ όλη τη διάρκεια των εξόδων σου είναι σημαντικό να πίνεις νερό, προκειμένου να μειώσεις την κατακράτηση που προκαλεί το αλκοόλ και τα αλμυρά/λιπαρά τρόφιμα.

Τέλος, φρόντισε στην καθημερινότητά σου να ακολουθείς τις παρακάτω οδηγίες:

  • Να ξεκινάς τη μέρα σου με πρωινό και να ακολουθείς συχνότητα γευμάτων ανά 3ωρο.
  • Καθημερινά 5-7 μερίδες φρούτων και λαχανικών
  • Να καταναλώνεις τρόφιμα ολικής αλέσεως (δημητριακά, ζυμαρικά, ψωμί, καστανό ρύζι).
  • Να καταναλώνεις 2 μερίδες γαλακτοκομικών ημερησίως.
  • Να καταναλώνεις 1,5-2lt υγρών ημερησίως (νερό, ελληνικός ή στιγμιαίος καφές, ημίπαχο γάλα, χυμοί, τσάι) για να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός σου.
  • Να μειώσεις την κατανάλωση αλατιού, λόγω κατακράτησης υγρών που προκαλεί.
  • Να αποφεύγεις τρόφιμα με αυξημένο γλυκαιμικό δείκτη, όπως γλυκά, λευκό ρύζι/ψωμί.
  • Να περιορίσεις τα γλυκά, ζωικά λιπαρά αποφεύγοντας το βούτυρο, την κρέμα γάλακτος, το λίπος και την πέτσα στα κρεατικά αλλά και τα προϊόντα στα οποία αυτά περιέχονται

 

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Γεωργία Καπώλη

Επιμέλεια: Ιωάννα Κούρου

READ more