Επίπεδη κοιλιά: 11 καθημερινές συνήθειες που σε κρατάνε μακριά από το στόχο σου χωρίς να το καταλαβαίνεις

Επίπεδη κοιλιά: 11 καθημερινές συνήθειες που σε κρατάνε μακριά από το στόχο σου χωρίς να το καταλαβαίνεις | tlife.gr

Είναι αυτές οι αδικίες της ζωής, που δυστυχώς δεν μας έκανε όλες μοντέλα! Οι περισσότερες λοιπόν “παλεύουμε” για να έχουμε μια αδύνατη σιλουέτα με καλλίγραμμα πόδια, ανορθωμένους γλουτούς και επίπεδη κοιλιά. Προσπαθούμε ξανά και ξανά, κόβουμε το φαγητό αλλά τις περισσότερες φορές δεν…! Και οκ, μπορεί ο αριθμός της ζυγαριάς να μειώνεται, αλλά αυτή η κοιλιά δεν λέει να “πέσει” με τίποτα. Για μισό λεπτό! Είχες σκεφτεί ποτέ σου ότι καθημερινά ακολουθείς κάποιες συνήθειες που φουσκώνουν και πρήζουν την κοιλιά σου, με αποτέλεσμα να μην μειώνονται οι πόντοι σε αυτήν την περιοχή; Ναι κι όμως γίνεται! Υπάρχουν στην καθημερινότητά μας μερικά λάθη που κάνουμε ασυνείδητα και ενισχύουμε αυτό το πρόβλημα, χωρίς να καταλαβαίνουμε τι ακριβώς “παίζει”. Είμαι σίγουρη ότι αυτήν τη στιγμή σκέφτεσαι τι μπορεί να κάνεις λάθος και πάει στραβά όλη αυτή η προσπάθεια. Μην προβληματίζεσαι άλλο γιατί σου τα συγκέντρωσα όλα εδώ…

1. Τρως πολύ γρήγορα
Είσαι στη δουλειά ή ακόμα και με τους φίλους σου σε ένα μαγαζί και τρως λες και διαγωνίζεσαι κάποιον. Λες και θα κερδίσεις κάποιο βραβείο αν τελειώσεις πρώτη από όλους. Οκ, καταλαβαίνω ότι οι ρυθμοί της καθημερινότητας σε έχουν “ωθήσει” σε αυτήν τη συνήθεια, αλλά την επόμενη φορά που θα τρως με αυτούς τους ρυθμούς σκέψου ότι καταναλώνεις τεράστιες ποσότητες αέρα με αποτέλεσμα να πρήζεσαι. Άσε που αν τρως πιο αργά, μασάς καλά την τροφή και πολλές φορές θα σε βοηθήσει να χορτάσεις πιο γρήγορα, άρα να φας λιγότερο.

Δώσε χρόνο λοιπόν στο γεύμα σου και κάθε φορά που πρόκειται να μασήσεις την μπουκιά, άφησε το πιρούνι κάτω!

2. Πίνεις με καλαμάκι
Το ξέρω ότι απολαμβάνεις να πίνεις το αγαπημένο σου light αναψυκτικό ή κρύο τσάι με καλαμάκι, αλλά πριν το κάνεις ξανά αυτό σκέψου ακριβώς το ίδιο που σου ανέφερα και στο προηγούμενο λάθος. Με το καλαμάκι (δυστυχώς) εκτός από το κρύο ρόφημα, καταναλώνεις και μεγάλες ποσότητες αέρα, χωρίς καν να το καταλαβαίνεις. Αυτό λοιπόν που αποθηκεύεται; Πολύ σωστά μάντεψες! Στην κοιλιά φυσικά. Οπότε, ίσως ήρθε η ώρα να πίνεις κανονικά από το ποτήρι.

3. Ξεχνάς να ενυδατωθείς
Φυσικά δεν εννοώ να βάλεις κρέμα στο πρόσωπο και στο σώμα. Εννοώ την ενυδάτωση που έρχεται από το νερό. Ναι, είναι λίγο δύσκολο να θυμάσαι συνεχώς να πίνεις, αλλά καλό θα ήταν να το βάλεις μέσα στις συνήθειές σου. Το νερό βοηθάει αρκετά στην πέψη και στην πιο ομαλή κυκλοφορία των τροφών στο έντερο, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι πιθανότητες να πρηστεί η κοιλιά σου. Εννοείται πως αν δεν καταναλώνεις την επαρκής ποσότητα θα έρθεις αντιμέτωπη με τα αντίθετα αποτελέσματα.

4. Μασάς τσίχλα συνέχεια
Είναι η αγαπημένη σου συνήθεια όταν πεινάς ή όταν θες να “μασουλήσεις” κάτι γενικά. Μασώντας τσίχλα όμως (ειδικά όταν κάνεις φούσκες) καταπίνεις αέρα και σταδιακά πρήζεσαι. Άσε που οι περισσότερες τσίχλες περιέχουν ζάχαρη και προκαλούν πεπτικά προβλήματα.

5. Αγχώνεσαι πολύ
Να ένα στοιχείο που πρέπει πραγματικά να κάνεις focus. Το άγχος οδηγεί σε υπερπαραγωγή οξέων που με τη σειρά τους οδηγούν στην υπερπαραγωγή αερίων. Ναι για αυτό ήσουν πρησμένη προχθές μετά από το σημαντικό meeting στη δουλειά. Οκ, καταλαβαίνω ότι τις περισσότερες φορές είναι δύσκολο να το αποβάλλεις, αλλά βρες ένα τρόπο να ξεχαστείς. Για παράδειγμα, οι βαθιές αναπνοές, το περπάτημα ή η γιόγκα μπορούν να μετριάσουν αυτό το πρόβλημα.

6. Τρως το βραδινό πριν πέσεις στο κρεβάτι
Γυρνάς από τη δουλειά full κουρασμένη, φτιάχνεις κάτι στα γρήγορα, τρως και αμέσως ξαπλώνεις στο κρεβάτι για να αφεθείς στα χέρια του Μορφέα. Λάθος! Ο ύπνος επιβραδύνει τη διαδικασία της πέψης με αποτέλεσμα οι τροφές να μην διασπώνται γρήγορα και εσύ να ξυπνάς με πρησμένη κοιλιά.

7. Τρως φρούτο αμέσως μετά το γεύμα
Ναι αγαπητή μου αναγνώστρια, αυτή η συνήθεια που έμαθες από τη μαμά σου είναι εντελώς λάθος. Γνωρίζεις ότι μερικοί συνδυασμοί τροφών μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στην πέψη; Για παράδειγμα, τρώγοντας φρούτα αμέσως μετά από ένα ζεστό γεύμα μπορεί να οδηγήσει σε φούσκωμα αφού ο καρπός θα καθίσει πάνω από το γεύμα, θα ζεσταθεί και θα “βράσει” προκαλώντας έτσι φούσκωμα. Για να αποφύγεις λοιπόν τα ενοχλητικά αέρια και το πρήξιμο, κράτησε τις φράουλες που τόσο λιγουρεύεσαι για μερικές ώρες μετά, μέχρι να έχεις χωνέψει λίγο.

8. Βιάζεσαι όταν είσαι στην τουαλέτα
Όχι δεν εννοώ όταν κάνεις μπάνιο ή όταν βάφεσαι. Θα πρέπει να αναφερθώ σε ένα λεπτό θέμα και ελπίζω να μην σε ενοχλήσει τόσο. Κάθε φορά που πας στην τουαλέτα (όλοι καταλαβαίνουμε το λόγο) προσπάθησε να δώσεις χρόνο στον εαυτό σου και να περάσεις εκεί μερικά λεπτά. Διαφορετικά, υπάρχει περίπτωση να αφήσεις μέσα σου “υπολείμματα” τα οποία μετέπειτα θα σου προκαλέσουν πρήξιμο και αέρια.

9. Τρως παραπάνω ζάχαρη
Είναι κατανοητό ότι δεν μπορείς εντελώς να αποχωριστείς τη ζάχαρη. Αλλά προσπάθησε τουλάχιστον να μην το παρακάνεις γιατί πραγματικά θα έχεις αρκετά ενοχλητικά προβλήματα. Και αναρωτιέσαι τώρα γιατί. Γιατί η ζάχαρη τροφοδοτεί τα βακτήρια στα έντερα μας που βοηθούν στη ζύμωση της τροφής, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται αέρια κατά τη διαδικασία.

10. Τρως φαγητά με κρεμμύδι και σκόρδο
Λατρεύεις τα onion rings ή τα ζυμαρικά με σκόρδο; Τώρα εξηγείται γιατί είσαι φουσκωμένη συνέχεια. Αυτά τα τρόφιμα περιέχουν ένα συνδυασμό υδατανθράκων και σακχάρων που τροφοδοτούν τα βακτήρια στα έντερα και μπορούν να προκαλέσουν αέρια και κατ’ επέκταση φούσκωμα. Οπότε, καλύτερα να μειώσεις την κατανάλωσή τους.

11. Προσθέτεις γλυκαντικά στα ροφήματά σου
Όπως σου είπα και πιο πάνω, η ζάχαρη μπορεί να σε φέρει αντιμέτωπη με το ενοχλητικό φούσκωμα. Αυτό ισχύει και για τα τεχνητά γλυκαντικά. Η κατανάλωση γλυκαντικών ουσιών, όπως η ασπαρτάμη (ζαχαρίνη) μπορεί να επιδεινώσει το πρόβλημα των αερίων. Έτσι, αν ανήκεις στην κατηγορία των γυναικών που αποφεύγουν τη ζάχαρη και ποντάρουν στη ζαχαρίνη, σκέψου την εκδοχή του μελιού που είναι και γλυκό και έχει λίγες θερμίδες.

READ more