Τσουρέκι ή κουλουράκι; Προς τα πού είναι προτιμότερο να παρασυρθείς; Πόσες θερμίδες έχουν;

Τσουρέκι ή κουλουράκι; Προς τα πού είναι προτιμότερο να παρασυρθείς; Πόσες θερμίδες έχουν; | tlife.gr

Πάσχα. Τα μοσχοβολιστά τσουρέκια κάνουν την εμφάνισή τους. Το ίδιο και τα κουλουράκια. Τα λιμπίζεσαι και φυσικά δεν υπάρχει περίπτωση να αντισταθείς. Δεν υπάρχει και λόγος. Τα είπαμε αυτά… Οι ακραίες στερήσεις έχουν συνήθως τα αντίθετα αποτελέσματα. Οπότε ας θέσουμε ως βάση αυτό: θα φας λίγο από όλα. Κι αν θελήσεις κάτι περισσότερο τι θα είναι αυτό; Τσουρέκι ή κουλουράκια; Η Αθηνά Ρούντου, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Bsc, Επιστημονική υπεύθυνη διαιτολογικής μονάδας logodiatrofis, μας δίνει τις λεπτομέρειες που πρέπει να γνωρίζουμε για το καθένα ξεχωριστά. Ευχήσου πριν πας παρακάτω να «νικήσει» αυτό που σου αρέσει περισσότερο. Για να δούμε…

ΤΣΟΥΡΕΚΙ (100γρ)
Ενέργεια = 386 kcal

Πρωτεϊνες = 7,4g

Ολικά λιπίδια = 12,4g

Χοληστερόλη = 101mg

Υδατάνθρακες = 63,2g

-Το μαχλέπι δίνει την ιδιαίτερη μυρωδιά στο τσουρέκι και λόγω της κουμαρίνης και άλλων πικρών ουσιών που περιέχει, διαθέτει χωνευτικές και τονωτικές ιδιότητες.

-Η μαστίχα έχει θεραπευτική δράση για το στομάχι, έχει αντισηπτικές ιδιότητες και βοηθάει στην επούλωση των πληγών.

-Η μαγιά που προστίθεται στο τσουρέκι, είναι πλούσια σε χολίνη και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που τονώνουν το νευρικό σύστημα και το μεταβολισμό, ενώ το μαγνήσιο και το χρώμιο βοηθούν στην ομαλή ανάπτυξη του μυϊκού συστήματος και στη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης (σακχάρου) στο αίμα.

 

ΚΟΥΛΟΥΡΙΑ (100γρ)

Ενέργεια = 374 kcal

Πρωτεϊνες = 10,1g

Ολικά Λιπίδια = 7,7g

Χοληστερόλη = 99mg

Υδατάνθρακες = 68,8g

-Πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και βιταμίνη Ε, χάρη στο προστιθέμενο ελαιόλαδο. Έτσι, συμβάλλει στη μείωση της πιθανότητας δημιουργίας αθηρωματικής πλάκας και του κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις.

-Το αλεύρι είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, που συμβάλλουν στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού, στην ενίσχυση της μνήμης και της πνευματικής διαύγειας.

-Πλούσιο σε ζάχαρη, που η υπερβολική κατανάλωσή της έχει συνδεθεί με καρδιαγγειακά, καρκίνο, παχυσαρκία και περιοδοντικές ασθένειες.

 

Στο ερώτημα λοιπόν «κουλούρια ή τσουρέκι» η διαιτολόγος απαντά το εξής:
Πρέπει να είμαστε προσεχτικές στον τρόπο κατανάλωσης αυτών των γλυκισμάτων, ώστε να μην επιβαρυνθούμε με περιττές θερμίδες και λιπαρά. Για αυτό λοιπόν καλό είναι να καταναλώνουμε 1 φέτα τσουρέκι ή 1 κουλουράκι το πρωί με 1 ποτήρι ημίπαχο γάλα.

Όπως καταλαβαίνεις, διακριτικά και κομψά, η διαιτολόγος μας είπε ότι πρόκειται για θερμιδικές βόμβες και για διατροφική ατασθαλία πολύ δυνατή. Οπότε με μέτρο. Και καλύτερα το πρωί ώστε να προλάβεις να κάψεις τις θερμίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας. Καταλαβαίνεις τι θα συμβεί αν ξεκινήσεις να τα τσιμπολογάς το βράδυ. Χμμμ…

Σε περίπτωση πάντως που δεν καταφέρεις να συγκρατηθείς, εδώ είμαστε. Θα επανέλθουμε μετά το Πάσχα με ανάλογη διατροφή για να μαζέψουμε τα σπασμένα… 😉

READ more