Γνωρίζεις γιατί δεν πρέπει να το παρακάνεις με το πράσινο τσάι; Για τσέκαρε…

Τελικά, φέτος, είναι όλα πολύ διαφορετικά! Μπορεί ο Δεκέμβριος και ο Ιανουάριος να ήταν αρκετά ζεστοί – για την εποχή-, όμως, όπως συνειδητοποιείς και εσύ, ο Φεβρουάριος είναι ένας αρκετά κρύος μήνας με το χιόνι να συντροφεύει τα ζεστά μας ροφήματα, τα οποία μπορείς να απολαύσεις το πρωί, το μεσημέρι, το απόγευμα και το βράδυ. Άλλωστε, λίγο τσάι δεν έβλαψε ποτέ κανέναν! Ή μήπως όχι; Σύμφωνα με νέες μελέτες, η υπερκατανάλωση πράσινου τσαγιού μπορεί να φέρει τα πάνω – κάτω στον οργανισμό σου, όχι με την τόσο θετική έννοια. Γιατί, λοιπόν, πρέπει να βάλεις μέτρο ακόμα και στο ζεστό τσαγάκι σου;

Το στομάχι σου και τα μάτια σου
Βάλε ένα όριο. Οι ειδικοί συμβουλεύουν να πίνεις μέχρι δύο κούπες τσάι ημερησίως και όχι τυχαία. Η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να προκαλέσει στομαχικές διαταραχές και ζαλάδες. Επίσης, αν σκέφτεσαι να απολαύσεις το τσαγάκι σου με άδειο στομάχι, απλά ξέχασε το. Η τανίνη, που περιέχει σε μεγάλη ποσότητα, αυξάνει τα οξέα του στομάχου. Η απότομη αύξηση των τελευταίων μπορεί να σου προκαλέσει από δυσκοιλιότητα μέχρι ζαλάδες που καθόλου δεν τις θες την εποχή αυτή.

Με τον ύπνο τι γίνεται;
Βράδυ. Το νερό ζεσταίνεται στον βραστήρα. Βάζεις πρώτα το τσάι στην κούπα σου και στη συνέχεια το καυτό νερό. Περιμένεις λίγο. Απολαμβάνεις. Ο ουρανίσκος σου βιώνει την απόλυτη ευχαρίστηση και η θερμοκρασία του σώματος ανεβαίνει. Δεν σταματάς στο πρώτο φλιτζάνι, ε; Συνεχίζεις, μέχρι να τελειώσει η σειρά που βλέπεις και να μεταφερθείς -χωρίς καν να το καταλάβεις- στο υπνοδωμάτιο σου. Έτοιμη για ξεκούραση. Μμ, μάλλον όχι! Η καφεΐνη που κρύβεται μαεστρικά στη σύνθεση του πράσινου τσαγιού κρατούν το σώμα και το πνεύμα σου σε εγρήγορση και πώς ο ποιοτικός ύπνος να ‘ρθει στην αγκαλιά σου;

Μήπως τελικά αγχώνεσαι περισσότερο;
Και ξαφνικά το ρόφημα που απολαμβάνεις, μεταξύ άλλων, για να χαλαρώσεις και να αφήσεις στην άκρη οτιδήποτε σε προβληματίζει, αρχίζει να σε στρεσάρει. Η υπερβολική ποσότητα καφεΐνης που προσλαμβάνει απότομα ο οργανισμός μετά τα όχι ένα και δύο φλιτζάνια πράσινου τσαγιού διαταράσσει την λειτουργία του, κάτι που εν τέλει σε ταράζει. Προτού βρεις εναλλακτική σε άλλα είδη τσαγιού, κράτησε στο πίσω μέρος του μυαλού σου ότι τα μαύρα φύλλα επιδεινώνουν ακόμα περισσότερα την κατάσταση. Oops!

Σίδηρο και πολύ πράσινο τσάι… ίσως δεν πάμε μαζί
Οι τανίνες στο πράσινο τσάι εμποδίζουν την απορρόφηση σιδήρου. Το σώμα σου, δηλαδή, δεν μπορεί να πάρει το σίδηρο από τις ενισχυμένες τροφές, όπως για παράδειγμα, τα όσπρια ή το κόκκινο κρέας. Την ίδια δυσκολία θα συναντήσεις και στην περίπτωση που επιλέξεις ως πηγή σιδήρου αβγά ή γαλακτοκομικά προϊόντα.

Μήπως για αυτό έχεις πονοκέφαλο;
Ναι, το τσάι σε ηρεμεί και σε χαλαρώνει. Όμως, σύμφωνα με μελέτες, η υπερβολική πρόσληψη καφεΐνης μέσα στην ημέρα (σκέψου ότι πίνεις και το καφεδάκι σου, εκτός από τσάι) μπορεί να ταράξει τον εγκέφαλο σου και εσύ να υπολειτουργείς και να πονάς. 

 

 

Read More