Site icon TLIFE

House of Gucci: Όσα πρέπει να ξέρεις για τον οίκο Gucci πριν δεις την ταινία

Η ταινία “Ηοuse of Gucci” κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 25 Νοεμβρίου στις ελληνικές αίθουσες και είναι εμπνευσμένη από την συγκλονιστική πραγματική ιστορία της οικογενειακής αυτοκρατορίας του Ιταλικού οίκου μόδας Gucci. Διατρέχοντας τρεις δεκαετίες έρωτα, προδοσίας, παρακμής, εκδίκησης, και εν τέλει φόνου, παρακολουθούμε τι κρύβεται πίσω από ένα όνομα, ποια είναι η αξία του και για το τι είναι ικανή μια οικογένεια.

SPLASH/Ideal Image

Η ταινία βασίζεται στην πραγματική ιστορία και τη δολοφονία του Μaurizio Gucci από πληρωμένο δολοφόνο την ώρα που έφτασε στη δουλειά του στις 27 Μαρτίου του 1995. Μετά από δύο χρόνια, η σύζυγός του, Patrizia Reggiani, συνελήφθη, καθώς κρυβόταν πίσω από την ενορχήστρωση της δολοφονίας. Η Patrizia έπαιρνε 500.000 δολάρια τον χρόνο μετά το διαζύγιό της, αλλά αν ο Gucci παντρευόταν τη νέα του σύντροφο, Paola Franchi, το ποσό θα έπεφτε στα μισά, αυτό φαίνεται να ήταν τελικά και το κίνητρο της.

Η Lady Gaga είναι πρωταγωνίστρια ενώ μαζί της στην ταινία που σκηνοθέτησε ο Ridely Scott εμφανίζονται οι: Άνταμ Ντράιβερ ως Μαουρίτσιο Γκούτσι, Τζάρεντ Λέτο που υποδύεται τον Πάολο Γκούτσι, ο Αλ Πατσίνο ως ο Άλντο Γκούτσι, ο Τζέρεμι Άιρονς ως ο Ροδόλφο Γκούτσι και η Σάλμα Χάγιεκ.

SPLASH/Ideal Image

Aλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και ας δούμε την ιστορία του ιταλικού οίκου:

Γεννημένος στις 26 Μαρτίου 1881, ο Guccio Gucci ήταν αχθοφόρος στο ξενοδοχείο Savoy στο Λονδίνο, εκεί γνώρισε πολλούς διάσημους, όπως ο Winston Churchill και η Marilyn Monroe και τα αξεσουάρ τους τον ενέπνευσαν να ξεκινήσει τη δική του μάρκα. Αποτίοντας φόρο τιμής στις ρίζες του, επέστρεψε τελικά στη Φλωρεντία για να εργαστεί για τον Franzi, μια ιταλική μάρκα με αποσκευές. Χρόνια αργότερα, ο Gucci ήταν έτοιμος να ξεπεράσει τον εαυτό του, ανοίγοντας το 1921 το δικό του κατάστημα με επώνυμα δερμάτινα είδη. Στην αρχή, το κύριο έργο της Gucci ήταν να πουλάει σέλες και άλλα αξεσουάρ στους αναβάτες ιππασίας, πάντα κατασκευασμένα από τα καλύτερα ιταλικά δέρματα. Τα σχέδιά της επωνυμίας κέρδισαν αμέσως το ενδιαφέρον του κόσμου, με αποτέλεσμα να επεκταθούν οι δραστηριότητές του προς τα αξεσουάρ, με τους Άγγλους αριστοκράτες να γίνονται σημαντικοί θαυμαστές της ανερχόμενης μάρκας.

 Ο Guccio Gucci ήταν ο μοναδικός άνθρωπος πίσω από την εταιρεία. Την ίδρυσε στη Φλωρεντία όταν ήταν 40 ετών.Το διάσημο λογότυπο Double G σημαίνει Guccio Gucci.Αν και η Gucci ξεκίνησε στην Ιταλία, μια χώρα γνωστή για την αισθητική της στη μόδα, το στιλ της επηρεάστηκε από τους κατοίκους του Λονδίνου και γενικά της Αγγλίας. Όταν ιδρύθηκε η εταιρεία, κατασκεύαζε δερμάτινες αποσκευές υψηλής ποιότητας. Οι τσάντες και οι χαρτοφύλακες εξακολουθούν να είναι μερικά από τα πιο δημοφιλή είδη Gucci.

 

Μεταξύ των πρώτων αντικειμένων που έφτιαξε η Gucci ήταν αποσπώμενες δερμάτινες τσάντες για σέλες. Τις πούλησε σε φανατικούς ιππείς στην Ιταλία. Είναι εύκολο να καταλάβεις κανείς από πού προέκυψε το διάσημο λογότυπο του. Από την αγάπη του για τα άλογα! Εμφανίστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1950 και ακόμα και σήμερα είναι εμφανής η ιππική αίσθηση που αγαπούσε ο Guccio, συμπεριλαμβανομένης της αγαπημένης λεπτομέρειας: της κόκκινης και πράσινης υφαντής λωρίδας, εμπνευσμένη από τις λεπτομέρειες της σέλας. Το υφαντό logo εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις saddle bags, όμως ο Gucci άρχισε να το χρησιμοποιεί σε πολλά άλλα προϊόντα, όπως κοσμήματα και χαρτοφύλακες.

Το 1932, ο Gucci δημιούργησε τα loafers με το επιχρυσωμένο GG. Μέχρι σήμερα, αυτά τα παπούτσια είναι τα μόνα υποδήματα που εκτίθενται στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Μέχρι να πεθάνει το 1953, ο Guccio Gucci διαχειριζόταν προσωπικά τη μάρκα. Μετά το θάνατό του, οι γιοι του ανέλαβαν την επιχείρηση και προώθησαν διεθνώς τα προϊόντα, κάνοντας ένα τεράστιο οικονομικό άνοιγμα στο Χόλιγουντ.

Το λογότυπο GG δεν δημιουργήθηκε από τον ίδιο τον Gucci. Σχεδιάστηκε το 1960 για να τον τιμήσουν μετά το θάνατό του. Κατά τη δεκαετία του 1940, η Ιταλία βρισκόταν υπό τη δικτατορία του Benito Mussolini. Το φασιστικό καθεστώς δημιουργούσε προβλήματα στην εύρεση πρώτων υλών, με αποτέλεσμα η μάρκα να μην μπορεί να προμηθευτεί το δέρμα. Έτσι πολλά προϊόντα Gucci κατασκευάστηκαν από μετάξι.

SPLASH/Ideal Image

 Η δεκαετία του 1980 βρήκε τον οίκο Gucci να χρεοκοπεί, μετά από σκανδαλώδεις ιστορίες της οικογένειας που διέρρευσαν στον Τύπο με κορυφαίο αυτό που ασχολείται η ταινία “House of Gucci”.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, η εικόνα του οίκου αμαυρώθηκε όταν άρχισαν να εμφανίζονται παντού αντίγραφα των προϊόντων της. Σε μια προσπάθεια να επιφέρει κάποια θετική αλλαγή, ο Tom Ford διορίστηκε στη θέση του δημιουργικού διευθυντή το 1994 και κατάφερε μέσα σε 5 χρόνια να φέρει μεγάλη αλλαγή,  έφερε αύξηση των πωλήσεων κατά 90% και ο οίκος Gucci έβγαζε ετησίως περίπου 4 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο Ford ήταν ο μεγαλύτερος μέτοχος του οίκου κατά τη διάρκεια της θητείας του.

 

Από το 2015, ο Alessandro Michele ανέλαβε τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή και από τότε, οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατά 12% και η Gucci  παραμένει κάθε χρόνο ψηλά στα fashion brand με τις μεγαλύτερες πωλήσεις αλλά και με την μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο της μόδας!

© 2024 tlife.gr