Loukia: Η κυρία της ελληνικής υψηλής ραπτικής στο TLIFE!

H Loukia είναι από τις πιο κλασικές και διαχρονικές αξίες στο χώρο της μόδας. Είναι η κυρία της ελληνικής μόδας, η δημιουργός που σέβονται και εκτιμούν όλοι. Για τα αέρινα ρούχα, για το θρόισμά τους, για την αγάπη στις λεπτομέρειες, στα υλικά υψηλής ποιότητας… Η αγαπημένη Ελληνίδα σχεδιάστρια είναι από τις λίγες που τα σχέδιά της αποπνέουν αυτό που λέμε κομψή θηλυκότητα αφού γνωρίζει πολύ καλά τη γυναίκα αλλά και πως να κάνει ρούχα να αναδεικνύουν τη φύση της.

Η ίδια φέτος συμμετέχει στο MAD Walk και το TLIFE δεν έχασε την ευκαιρία να μιλήσει μαζί της για τα ρούχα που θα παρουσιάσει, για τη μόδα και την σχέση που έχουν οι Ελληνίδες μαζί της αλλά και για το 2009 που η ηθοποιός Rafika Chawishe επέλεξε ρούχο της για την βραδιά των Golden Globes.

Πρωταγωνιστείτε πολλά χρόνια στο χώρο της μόδας. Τι ήταν αυτό που σας γοήτευσε ώστε να ασχοληθείτε με αυτόν; Συνεχίζει μετά από τη μεγάλη αναγνώριση της δουλειάς σας ο λόγος πίσω από κάθε δημιουργία να παραμένει ο ίδιος;
Λίγο η τύχη, λίγο η σύμπτωση και η πολλή και σκληρή δουλειά με οδήγησε εδώ. Από μικρή με συνέπαιρνε η δημιουργία, με όποια μορφή κι αν εκφραζόταν. Το πρώτο patchwork το έφτιαξα όταν ήμουν παιδάκι. Μικρά κουρέλια σχημάτιζαν τη φράση: «σας αρέσει ο χορός;». Ήθελα να γίνω μπαλαρίνα, βλέπετε. Σήμερα, όπως και από τη στιγμή που ξεκίνησα πριν 40 χρόνια, το ζητούμενο παραμένει ένα: η χαρά της δημιουργίας.

Από πού αντλείτε έμπνευση για τη δημιουργία της κάθε νέας σας συλλογής;
Τα ερεθίσματα προκύπτουν από καθετί μου τραβά την προσοχή και αυτό δεν ορίζεται. Ένα καλοντυμένο κορίτσι που θα δω στον δρόμο και φέρει την «αλητεία» του street fashion, μια θεατρική παράσταση, μια μελωδία. Οι τέχνες, λοιπόν, σε όλες τις μορφές, η ιστορία της, οι πειραματισμοί ταλαντούχων ανθρώπων αλλά και το κοινωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο καλούμαι κάθε φορά να σχεδιάσω. Η δυσκολία του σήμερα θέτει άλλες βάσεις παρ’ όλο που πάντα θα φτιάχνω ρούχα από πολύτιμα υλικά, έστω κι να είναι μόνο για τη χαρά των ματιών.

Τα ρούχα σας θα τα χαρακτήριζε κανείς ως διαχρονικά, κλασικά κομμάτια με έντονες λεπτομέρειες. Ποια είναι τα αγαπημένα σας υλικά;
Με συγκινούν τα φυσικά υλικά, όπως το μετάξι και τα παράγωγά του, διότι αγαπώ την αίσθησή τους στο σώμα, το θρόισμα, την αντίδραση στη κίνηση εκείνης που το φορά. Χτίζω κάθε ρούχο στην κούκλα, κάνω μουλάζ. Πολλές φορές μπλέκω ετερόκλητα υλικά, όπως το μετάξι με μαλλί ή πουκαμισόπανο. Η έμφαση δίνεται στη φόρμα με τελικό στόχο να αισθάνεται αρμονικά η κυρία που θα φορέσει το ρούχο.

Tι είναι αυτό που κάνει ένα ρούχο να είναι διαχρονικό;
Η πρόθεσή του. Το κάθε ρούχο έχει τη δική του φωνή. Αν το σεβαστείς και δεν χρησιμοποιήσεις ευτελή υλικά ή χυδαίες φόρμες, η πορεία του στον χρόνο θα σε δικαιώσει, ανεξαρτήτως εφήμερων τερτιπιών της ιλουστρασιόν μόδας.

Υπάρχει κάποια γυναίκα που να λειτουργεί ως μούσα σας ή τα ρούχα που δημιουργείτε αντικατοπτρίζουν αποκλειστικά τη Loukia;
Θα αναφέρω γυναίκες που κατά καιρούς έχω ντύσει: η Κάτια Δανδουλάκη, η Ελευθερία Αρβανιτάκη, η Τζένη Μπαλατσινού, η Μαρία Ναυπλιώτου. Πιστεύω όμως ότι τα ρούχα μου δεν αφορούν έναν τύπο γυναίκας αλλά έναν τρόπο ζωής: θηλυκότητα χωρίς εκπτώσεις.

Έχετε σειρά haute couture, prêt a porter αλλά και μία εξαιρετική συλλογή με νυφικά. Ποιο από τα τρία είναι αυτό που αγαπάτε δημιουργικά περισσότερο;
Όπως σας είπα, η δημιουργικότητα, με όποιον τρόπο κι αν εκφράζεται, παραμένει το ζητούμενό μου. Γι’ αυτόν τον λόγο έχω προχωρήσει και στη δημιουργία μιας σειράς art de la table: τραπεζομάντηλα, σουπλά, runners, μαξιλάρια, κουρτίνες, αξεσουάρ που συμπληρώνουν την εικόνα του σπιτιού, του προσδίδουν couture αέρα.

Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας τη διαφορά μεταξύ ενός ρούχου haute couture αλλά και ενός prêt a porter;
Η θεμελιώδης αρχή της υψηλής ραπτικής απαιτεί αποκλειστικότητα του σχεδίου: φτιάχνω ένα ρούχο για μια κυρία και πετώ το πατρόν. Συνεπώς, στην περίπτωση των Ελλήνων σχεδιαστών, αναφερόμαστε σε haute couture de luxe. Θα σας περιγράψω την ατμόσφαιρα: η κυρία έρχεται στο ατελιέ, πίνει τον αρωματικό καφέ ή το τσάι που της προσφέρουμε, χαλαρώνει, δοκιμάζει και επιλέγει το ρούχο που της χαρίζει την ιδανική φιγούρα. Διαλέγει ύφασμα, χρώμα κι έπειτα από τρία ραντεβού, κατά το οποία βλέπει το ρούχο να χτίζεται επάνω της, παίρνει το ρούχο, το οποίο είναι sur mesure, φτιαγμένο για εκείνη. Τα prêt-a-porter έχουν συγκεκριμένα νούμερα. Δεν στερούνται έμπνευσης, απλώς δεν έχουν τη μοναδικότητα μιας δημιουργίας που είναι ραμμένο μόνο για σένα.


Μιλήστε μας για την συμμετοχή σας στο Mad Walk 2012.
Η συλλογή που θα παρουσιάσω στο MadWalk ονομάζεται «Impressions» και πρόκειται για μια σπουδή στους ιμπρεσιονιστές: χρώματα, ματιέρες, φόρμες. Παστέλ, κρυσταλλένια και θηλυκά.

Πόσα ρούχα παρουσιάζετε στα σόου σας;
Συνήθως δείχνω 40 εικόνες. Προσθέτω, αφαιρώ, αλλάζω γνώμες μέχρι να συμπληρωθεί η συλλογή της επίδειξης. Ο Νικόλας Γεωργίου, ένας από τους πιο εμπνευσμένους στυλίστες επιμελείται την εικόνα. Του έχω τυφλή εμπιστοσύνη. Η επόμενη ολοκληρωμένη συλλογή θα παρουσιαστεί στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και οι συνεργάτες μου κι εγώ δουλεύουμε πυρετωδώς για μια τέτοια παραγωγή: από την εύρεση χορηγών μέχρι το art direction.

Το Mad Walk είναι ένα πάντρεμα μουσικής και μόδας. Υπάρχει κάποια μουσική ‘κρυφή’ αγάπη που να σας εμπνέει;
Προτιμώ τους αυτοσχεδιασμούς της τζαζ, όπως την ακούς σε μπαράκια της Νέας Υόρκης και το δαιδαλώδη δρόμο της κλασσικής μουσικής. Το MadWalk είναι ένα ενδιαφέρον παιχνίδι. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πάντρεμα.

To 2009 η ηθοποιός Rafika Chawishe επέλεξε ρούχο σας για να παραβρεθεί στην τελετή Golden Globes όπου και χαρακτηρίστηκε ως η πιο καλοντυμένη. Το ρούχο σας ως καλύτερο ρούχο της χρονιάς. Πως νιώσατε με αυτή την μεγάλη αποδοχή και θαυμασμό που είχε η δουλειά σας;
Η Ραφίκα μου είχε πει πως στο after party τη ρώτησε η Αντζελίνα Τζολί σχετικά με το ρούχο αλλά δεν μου τηλεφώνησε ποτέ. Απαντώντας σοβαρά, δεν σας κρύβω ότι μου αρέσει να προβάλλονται και να αρέσουν τα ρούχα μου. Ο δρόμος όμως για να φτάσει ένα ρούχο στο κόκκινο χαλί είναι δύσκολος παρ’ όλο που τα social media και η νέα επικοινωνία του ίντερνετ είναι βοηθητικά.


Υπάρχει κάποιο στοιχείο στο ντύσιμο των Έλληνίδων που να σας δυσαρεστεί; Τι είναι αυτό που πρέπει μία γυναίκα να προσέχει στο ντύσιμο της;

Η υπερβολή και η έλλειψη προσωπικότητας, το γεγονός δηλαδή ότι επιλέγουν ένα σετ, τσάντα- παπούτσι, το ρούχο της βιτρίνας. Ταυτόχρονα, οι πολυεθνικές εταιρείες budget ένδυσης, αποτελούν σημάδι εκδημοκρατικοποίησης: ο κόσμος αποκτά πιο εύκολα ρούχα, οπότε είναι στο χέρι ή μάλλον στην παιδεία του καθένα, πώς θα συνδυάσει τα ρούχα που αγόρασε.

Οι Ελληνίδες εδώ κι αρκετά χρόνια δείχνουν μία προτίμηση προς τα παγκόσμιας αναγνώρισης labels. Πιστεύετε πως μετά την οικονομική ύφεση που βρίσκεται η χώρα μας αυτό θα αλλάξει;
Δεν μπορώ να ξέρω αν θα αλλάξει. Η εμμονή με τις μεγάλες εταιρείες πολυτελών ειδών που προσφέρουν προϊόντα μαζικής παραγωγής με προβληματίζει όσον αφορά στην τοποθέτηση του καταναλωτή: προτιμά να πληρώσει ένα πανάκριβο ρούχο που είναι φτιαγμένο σε εκατοντάδες αντίτυπα από το να εμπιστευτεί ένα ατελιέ που θα της προσφέρει μια μοναδική εμπειρία.

Που μπορούν να βρουν οι αναγνώστριες του TLIFE τα ρούχα σας;
Στο Atelier Loukia, Κανάρη 24 στον πρώτο. Στο ισόγειο θα βρουν prêt-a-porter και τη σειρά art de la table. Μπορούν όμως να ενημερώνονται και στο facebook group: facebook.com/AtelierLoukia.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Η μαγεία της δουλειάς έχει να κάνει με το πόσο προβλέψιμη και απρόβλεπτη είναι ταυτόχρονα. Σχεδιάζω τρεις σειρές τον χρόνο (χειμώνα, καλοκαίρι, bridal), δυο σειρές με prêt a porter de luxe καθώς και τη σειρά art de la table. Κι ενώ τα πράγματα δείχνουν να είναι σε μια σειρά, μια πρόσκληση από τον σκηνοθέτη και φίλο μου, Θεόδωρο Τερζόπουλο να κάνω τα κοστούμια για την όπερα «Νοσφεράτου» που θα παρουσιαστεί στο θέατρο Μπολσόι το προσεχές Φθινόπωρο ταράζει τα ούτως ή αλλιώς ενδιαφέροντα νερά της ροής του ατελιέ.

Read More

And More