Θα έχεις ακούσει ότι τα trends ανακυκλώνονται κάνοντας την επανεμφάνισή τους σε διαφορετικές χρονικές περιόδους και με εναλλακτικές μορφές. Εξάλλου, δεν πάει πολύς καιρός από τότε που το Υ2Κ στιλ, κυριαρχούσε στο street style.
Για να γίνω όμως πιο συγκεκριμένη, ένα από το trend που βλέπουμε να καταλαμβάνει τόσο τις πασαρέλες αλλά και το street style, είναι τα charms και ειδικότερα τα bag charms. Μικρά στολίδια / αξεσουάρ που δίνουν μια πιο fun αίσθηση στην τσάντα σου…και όχι μόνο!. Αν αναρωτιέσαι αν πρόκειται για ένα trend που δημιούργησε η Generation Z, τότε είμαι εδώ για να σου πως ΟΧΙ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Photo by Edward Berthelot/Getty Images
Είναι διαχρονικά και έχουν ιστορία
Την Jane Birkin μπορούμε να την ευχαριστούμε για πολλά πράγματα και σίγουρα ένα από αυτά είναι για τον πρωτοποριακό τρόπο με τον οποίο διακοσμούσε την αγαπημένη της Hermes τσάντα. Η Birkin όντας γνωστή ακτιβίστρια και γυναίκα με απόψεις, συνήθιζε να κολλά στην τσάντα της αυτοκόλλητα από οργανώσεις, διάφορα μπρελόκ ακόμα και ρολόγια.
Μέχρι τότε, ο κλασικός τρόπος να διακοσμείς μια τσάντα ήταν με κάποιο μεταξωτό μαντήλι κι αυτό τις περισσότερες φορές δεν χρησιμοποιούνταν για στυλιστικούς σκοπούς αλλά για να διατηρείται σε καλή κατάσταση το υλικό της τσάντας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πάνω σε αυτή την καινοτόμα για την εποχή, αισθητική, τα κορίτσια της GenZ ξεκίνησαν το trend του “How to Jane Birkin-ify your bag” γεμίζοντας το Tiktok με βίντεο που διακοσμούσαν τις τσάντες τους με βάση τον τρόπο που το έκανε η Jane Birkin.
Πριν τα Labubus είχαμε τα Karlito charms
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Citizen’s Poste (@thecitizensposte)
Ήταν χειμώνας του 2014, όταν ο Karl Lagerfeld, ως Creative Director του οίκου Fendi, πουρουσίασε για πρώτη φορά μια μικρή λούτρινη φιγούρα που έμοιαζε αρκετά στον ίδιο, με την ονομασία Karlito. Οι εκδοχές ήταν πολλές και γρήγορα τa bag charms αυτά έγιναν τo hot item τον επόμενο χειμώνα, με όλα τα fashion girls της εποχής να διακοσμούν τις τσάντες του με ένα Fendi Karlito bag charm.
Photo by Venturelli/WireImage
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν ένα από τα πρώτα αξεσουάρ της δεκαετίας των 10s που κατέκλησαν το κόσμο της μόδας και του street style καθιστώντας τα ένα από τα πιο trendy fashion items που θα μπορούσε να έχει κανείς εκείνη την εποχή. Πολύχρωμα και εκκεντρικά έδιαν ακριβώς αυτή την fun και funky νότα κάνοντας την τσάντα ιδιαίτερη και διαφορετική.
Is it a Labubu world?
Labubu από εδώ… labubu από εκεί. Το έχεις ακούσει, το έχεις δει ακόμα μπορεί και να έχεις προσπαθήσεις να εξηγήσεις πώς φτάσαμε στα labubu. Και δεν σε κατηγορώ.
Τα Labubu είναι σαν να εμφανίστηκαν από το πουθένα αλλά δεν είναι εφεύρεση τωρινή ή της GenZ. Τα Labubu είναι μια σειρά συλλεκτικών παιχνιδιών/κουκλών (designer toys / collectibles), σχεδιασμένη από τον Kasing Lung, καλλιτέχνη από το Χονγκ Κονγκ. Ανήκει στην ευρύτερη σειρά χαρακτήρων που λέγεται The Monsters, με το πρώτο Labubu να εμφανίζεται το 2015, αλλά η δημοφιλία του “εκτοξεύθηκε” γύρω στο 2019 όταν η εταιρεία Pop Mart ξεκίνησε να τα κυκλοφορεί εμπορικά.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη 拉布布小舖 (@labubu_shop)
Πώς φτάσαμε όμως τώρα στο έτος 2025, μια δεκαετία μετά από την κυκλοφορία, τους, να μιλάμε σχεδόν για εμμονή και φρενίτιδα; Νομίζω η γενική τάση των charms, ομολογουμένως, βοήθησε στην άνοδό τους, αφού πλέον δεν έχουν ψυχαγωγικό ή συλλεκτικό χαρακτήρα παρά διακοσμητικό / αισθητικό. Ένα άλλο point, που θεωρώ ότι συνέβαλε, είναι η διαφορετικότητα στην εμφάνιση και στην αισθητική των Labubus. Είναι, κατα γενική ομολογία, αντιαισθητικά, ίσως κάποιοι μπρορούν να τα χαρακτηρίσουν ακόμα και τρομακτικά. Ωστόσο αυτή η διαφορετικότητα που έχουν αλλά και πόσο δύσκολο είναι πλέον να τα βρεις, είναι αυτό που εξιτάρει τους αγοραστές.
Photo by Valentina Frugiuele/Getty Images
Το trend που θα αγαπήσεις… και τον χειμώνα
Το trend των charms δεν περιορίζεται μόνο στο street style αλλά το εντοπίζουμε όσο ποτέ άλλωτε και στις πασαρέλες και όχι μόνο στις τσάντες. Στην φθινοπωρινή συλλογή της Prada, που τον τελευταίο καιρό είναι ένας από τους κατεξοχήν trendsetting οίκους, είδαμε κρεμαστά charms σε μάλλινα polo μπλουζάκια ενώ το βρετανικό brand, Chopova Lowena, σχεδιάζει εδώ και καιρό ζώνες και φούστες στολισμένες με μια πληθώρα charms, items που έχουν τιμήσει ιδιαίτερα η Dua Lipa, η Charli XCX αλλά και η Rosalia. Φυσικά το trend κυριαρχεί ακόμα στις τσάντες, με τους Fendi, Coach, Balenciaga να μην διστάζουν να στολίζουν τις τσάντες με charms, ωστόσο βλέπουμε ένα smooth shift και μια επέκταση του trend και στο styling, κάτι που αποδεικνύει πόσο ευέκλικτο είναι αυτό το trend.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Chopova Lowena (@chopovalowena)
Αυτό που πρέπει να κρατήσεις είναι ότι το charm trend δεν έχει όρια και περιορισμούς. Είναι κομψό, fun και μπορεί ακόμα και να γίνει funky. Άφησε την φαντασία σου να καλπάσει και στόλισε την τσάντα σου, το τζιν σου, τα jacket σου με ο,τιδήποτε σου αρέσει και σε εκφράζει. Το στιλ και η μόδα είναι εμπειρίες και συναισθήματα και αυτό το trend είναι ο καλύτερος τρόπος για να εκφράσεις τον εαυτό σου, τις εμπειρίες και τα συναισθήματά σου. Μην φοβηθείς να το τολμήσεις… η ζωή είναι πολύ μικρή για να έχεις μια boring τσάντα…
Κείμενο – Ελευθερία Χάλαρη
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το tlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ