Τα success stories έχουν πάντα μια ιδιαίτερη γοητεία. Ίσως γιατί μέσα τους περικλείουν το όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Έχουν δημιουργία, πάθος, έμπνευση και φυσικά σκληρή δουλειά. Κάπως έτσι γράφεται και η ιστορία της Garden, μιας εταιρίας καλλυντικών που ξεκίνησε δειλά από μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση στη Θεσσαλονίκη και σήμερα συγκαταλέγεται στις κορυφαίες εταιρίες περιποίησης στην Ελλάδα – με εξαγωγές σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το καλοκαίρι που μας πέρασε, βρέθηκα στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της Garden, στο Μελισσοχώρι Ωραιοκάστρου, σε έναν χώρο που μοιάζει περισσότερο με… «κήπο έμπνευσης» παρά με βιομηχανική μονάδα, για να γνωρίσω από κοντά την ομάδα πίσω από αυτή την επιτυχία και να συνομιλήσω με την εκπρόσωπο του brand, Ιωάννα Λαμπροπούλου, μια γυναίκα με απίστευτο πάθος για το καλλυντικό και την ομορφιά.
Από τη στιγμή που μπήκα, ένιωσα πως αυτή η εταιρεία είναι κάτι περισσότερο από μια ακόμη επιχείρηση καλλυντικών. Είναι μια ομάδα ανθρώπων που αγαπούν αυτό που κάνουν. Και αυτό φαίνεται παντού: από τα πρόσωπά τους, τη θετική τους ενέργεια, μέχρι και τις λεπτομέρειες του χώρου. Αν κάτι με εντυπωσίασε περισσότερο, ήταν ότι εδώ η εργασία δεν μοιάζει με «δουλειά» – μοιάζει με δημιουργία!
Από ένα μικρό εργαστήριο της Θεσσαλονίκης στα φαρμακεία όλης της χώρας (κι όχι μόνο!)
Μιλώντας με την κυρία Λαμπροπούλου, συνειδητοποίησα πόση αγάπη και προσπάθεια έχει επενδυθεί σε αυτή τη διαδρομή. Η Garden ξεκίνησε σαν μια μικρή, οικογενειακή επιχείρηση στη Θεσσαλονίκη, μπήκε δειλά-δειλά στα φαρμακεία, και σήμερα έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο δυνατά ελληνικά beauty brands, με παρουσία σε δεκάδες χώρες ανά τον κόσμο. Όταν τη ρώτησα αν έχει συνειδητοποιήσει αυτή τη μεγάλη επιτυχία, μου απάντησε χαμογελώντας: «Όχι ακόμα, Τατιάνα μου. Η καθημερινότητα δεν μας το επιτρέπει. Έχουμε φτάσει εδώ με πολύ μεράκι, δημιουργικότητα και έρωτα για το καλλυντικό». Και πραγματικά, αυτή η φράση συνοψίζει όλο το πνεύμα της Garden!
Το motto της εταιρίας είναι Wrapped in Nature. Όλα τα προϊόντα του συγκεκριμένου label είναι εμπνευσμένα από τη φύση. Περιέχουν φυτικά συστατικά και έχουν οικολογική συνείδηση. Το όραμα είναι να δημιουργηθούν μικροί «επιστημονικοί κήποι» μέσα στα φαρμακεία, όπου κάθε γυναίκα, άνδρας ή παιδί θα μπορεί να βρει τη δική του ισορροπία μέσα από τη δύναμη της φύσης.
Δεν είναι τυχαίο πως η ambassador της Garden, είναι ένα πρόσωπο που καθρεφτίζει τη σύγχρονη Ελληνίδα. Ο λόγος για την Σταματίνα Τσιμτσιλή. Εργαζόμενη, μητέρα, σύζυγος – μια γυναίκα που τα συνδυάζει όλα με χάρη, χωρίς να αφήνει πίσω την φροντίδα προς τον εαυτό.
Από τη Μαδαγασκάρη έως την Σκανδιναβία
Το πιο απίστευτο κομμάτι αυτής της ιστορίας; Ότι η Garden έφτασε μέχρι το Reunion Island, ένα μαγευτικό νησί δίπλα στη Μαδαγασκάρη. Οι αρχές εκεί απαγόρευσαν τη χρήση συγκεκριμένων συστατικών στα αντηλιακά, για να προστατεύσουν τα κοράλλια. Και μάντεψε ποιο brand είχαν ήδη φροντίσει να κάνει eco-friendly φόρμουλες πριν καν επιβληθεί η απαγόρευση; Η Garden φυσικά! Έτσι, οι τοπικές αρχές τους επέλεξαν ανάμεσα σε διεθνείς εταιρίες για συνεργασία. Όποιος πάει σήμερα στα νησιά Reunion θα βρει στα ράφια τα ελληνικά αντηλιακά της Garden – μια τεράστια επιβεβαίωση ότι η ευαισθησία και η καινοτομία ανταμείβονται.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, η Garden έχει γίνει viral και στις Σκανδιναβικές χώρες! Με αφορμή το huge trend της Dubai Chocolate, influencers στη Σουηδία και τη Δανία κάνουν TikTok videos που αποθεώνουν τα προϊόντα Dubai Sences της εταιρίας. «Η ομάδα μας στο marketing είναι πάντα ένα βήμα μπροστά. Ξέρουν να πιάνουν τον παλμό των νέων και να μεταφράζουν τα trends σε προϊόντα με ταυτότητα», μου ανέφερε η κ. Λαμπροπούλου.
Η ομορφιά της φροντίδας – και της προσφοράς!
Αυτό που κάνει τη Garden ξεχωριστή, όμως, δεν είναι μόνο τα προϊόντα της, αλλά η κουλτούρα της φροντίδας που διαπερνά τα πάντα. Από την εταιρική κουλτούρα, μέχρι τις κοινωνικές δράσεις. Μου μίλησε για τη συνεργασία τους με την Ελληνική Αστυνομία, όπου ενημέρωσαν τα στελέχη για τη σημασία της αντηλιακής προστασίας και προσέφεραν προϊόντα για καθημερινή χρήση. «Η πολιτική ξεκινά από το πώς φροντίζουμε τον συνάνθρωπο μας. Δεν χρειάζεται να περιμένουμε την κάλπη για να αλλάξουμε κάτι», είπε με ενσυναίσθηση.
Και η προσφορά της Garden δεν σταματά εκεί. Το brand συνεργάζεται και με συλλόγους όπως το «Άλμα Ζωής», ενώ ανοίγουν τις πόρτες τους σε σχολεία, προσκαλώντας μαθητές να γνωρίσουν από κοντά πώς λειτουργεί μια ελληνική ιδιωτική επιχείρηση σε όλα τα επίπεδα. «Θέλω τα παιδιά να καταλάβουν στην πράξη ότι όσα μαθαίνουν μπορούν να έχουν εφαρμογή. Να δουν με τα μάτια τους πώς η γνώση γίνεται δημιουργία», μου εξομολογήθηκε.
Το επόμενο βήμα; Ο κόσμος!
Κλείνοντας τη συνέντευξη, τη ρωτώ ποιο είναι το επόμενο βήμα. «Να αυξήσουμε ακόμη περισσότερο τις εξαγωγές μας», μου απαντά χωρίς δισταγμό. Και δεν μπορώ παρά να της ευχηθώ – Αμερική κι Ασία! Γιατί η Garden αξίζει να ανθίσει παντού. Φεύγοντας από τα κεντρικά γραφεία της Garden, ένιωσα πως δεν είχα επισκεφθεί απλώς μια εταιρία. Είχα βρεθεί μέσα σε έναν πραγματικό «κήπο αξιών», έναν χώρο όπου η ομορφιά δεν είναι μόνο επιδερμική, αλλά βαθιά κι ουσιαστική.
Τατιάνα!
Ακολουθήστε το tlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα.