Αυτές είναι οι 11 σούπερ τροφές που πρέπει να καταναλώνεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σου

Αυτές είναι οι 11 σούπερ τροφές που πρέπει να καταναλώνεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σου | tlife.gr

Η εγκυμοσύνη είναι μια από τις πιο ιδιαίτερες περιόδους στην ζωή μιας γυναίκας. Είναι εκείνη η περίοδος που το σώμα σου γίνεται φωλιά για έναν άλλο άνθρωπο και το βλέπεις να αλλάζει μέρα με τη μέρα. Στην περίοδο της εγκυμοσύνης λοιπόν, οφείλεις να προσέχεις λίγο περισσότερο τι βάζεις στο σώμα σου γιατί για 9 μήνες δε είναι μόνο δικό σου, αλλά και του μωρού που θα φέρεις στον κόσμο.

Υπάρχουν ορισμένες τροφές που έχουν όλα εκείνα τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεσαι εσύ αλλά και το μωρό σου, αυτούς του 9 μήνες που θα περάσετε μαζί.

1. Φασόλια και φακές
Όλες χρειάζονται 10 επιπλέον γραμμάρια πρωτεΐνης ημερησίως, κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης. Τα φασόλια και οι φακές είναι ένας πολύ καλή πηγή πρωτεϊνών, αφού μια κούπα φακές ή φασόλια έχει περίπου 15 γραμμάρια. Είναι όμως, και πλούσια σε ίνες, που βοηθούν στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Μια κούπα μαγειρεμένες φακές περιέχει την μισή ποσότητα φολικού οξέος που πρέπει να καταναλώνει μια έγκυος. Μπορείς να καταναλώνεις τα φασόλια και τις φακές ως σούπες ή και να τα προσθέσεις σε σαλάτες ή πιάτα με ρύζι.

2. Μπρόκολο
Το μπρόκολο όχι μόνο είναι πλούσιο σε θρεπτικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για μια εγκυμονούσα, όπως το ασβέστιο και το φολικό οξύ, αλλά περιέχει και μεγάλες ποσότητες ινών και αντιοξειδωτικών που καταπολεμούν διάφορες ασθένειες. Η μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C που έχει αυτό το λαχανικό, θα βοηθήσει το σώμα σου να απορροφήσει πιο πολύ σίδηρο, ειδικά να το τρως σε συνδυασμό με φαγητά που είναι πλούσια σε σίδηρο, όπως τα ζυμαρικά ολικής άλεσης ή το καστανό ρύζι.

3. Μπανάνες
Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε κάλιο και βοηθούν να αντιμετωπίσεις την κούραση που ίσως νιώθεις, λόγω της εγκυμοσύνης. Επίσης δεν επιβαρύνουν το στομάχι σου, όταν αισθάνεσαι ζαλάδες και ναυτία. Μπορείς να φας τις μπανάνες μαζί με τα δημητριακά σου ή να τις βάλεις σε ένα smoothie μαζί με γιαούρτι και μούρα.

4. Αυγά
Πολλές γυναίκες δυσκολεύονται να φάνε κρέας κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης τους. Τα αυγά λοιπόν, είναι ένας ιδανικός τρόπος για να καταναλώσουν πρωτεΐνη, αφού τα αυγά διαθέτουν όλα τα αμινοξέα που έχει ανάγκη το σώμα.

5. Ψωμί ολικής άλεσης
Αν αντικαταστήσεις το λευκό ψωμί που τρως με ψωμί ολικής άλεσης, τότε θα έχεις εξασφαλίσει τα 20 με 35 γραμμάρια ινών, που πρέπει να λαμβάνεις ημερησίως. Το ψωμί ολικής άλεσης, περιέχεις επίσης και μια καλή ποσότητα σιδήρου.

6. Πορτοκάλια
Το 90% των πορτοκαλιών είναι νερό, πράγμα που σημαίνει πως είναι πλούσια σε βιταμίνη C, φολικό οξύ και ίνες και σε βοηθούν να μένεις ενυδατωμένη κατά την διάρκεια της ημέρας.

7. Σύκα
Μια κούπα αποξηραμένα φρούτα περιέχει 5 γραμμάρια ίνες. Επιπλέον, τα σύκα είναι μια πολύ καλή πηγή ασβεστίου, ειδικά αν αποφεύγεις τα γαλακτοκομικά, αφού μια μερίδα περιέχει σχεδόν το ένα τέταρτο των ημερήσιων αναγκών σου. Τέλος, τα σύκα είναι και πηγή σιδήρου.

8. Πράσα
Σε μια μερίδα πράσων, υπάρχουν 40 μικρογραμμάρια βιταμίνης Κ, 2 μικρογραμμάρια σιδήρου και 0.4 μικρογραμμάρια μαγγανίου. Η βιταμίνη Κ είναι αναγκαία για να αποφεύγονται οι θρόμβοι στο αίμα αλλά και για την υγιή ανάπτυξη των κοκάλων, ενώ το μαγγάνιο βοηθά στην σκελετική ανάπτυξη του μωρού.

9. Ταχίνι
Το ταχίνι περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά του σησαμιού, συμπεριλαμβανομένου των υγιών λιπαρών ωμέγα-6. Μερικές κουταλιές ταχίνι, έχουν περισσότερο από 6 γραμμάρια των λιπαρών που είναι απαραίτητα για την σωστή κυτταρική ακεραιότητα και υγιή λειτουργία νευρικού και ανοσοποιητικού συστήματος.

10. Κόκκινες πιπεριές
Μια κόκκινη πιπεριά έχει τρεις φορές περισσότερη βιταμίνη C, απ’ ότι ένα πορτοκάλι. Η βιταμίνη C είναι γνωστή για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού, ενώ οι αντιοξειδωτικές της ιδιότητες ενισχύουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου του βρέφους, βοηθώντας παράλληλα το σώμα σου να απορροφήσει το σίδηρο που χρειάζεται.

11. Γλυκοπατάτες
Ψητή, φουρνιστή ή σε μορφή πουρέ, μια γλυκοπατάτα περιέχει πάνω από το 400% της ημερήσιας ποσότητας βιταμίνης Α, που πρέπει να καταναλώνεις. Επιπλέον, οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε ίνες, ειδικά αν τις τρως μαζί με την φλούδα.

READ more