Μητρικός θηλασμός: 10 + 5 τροφές που βοηθούν στην παραγωγή μητρικού γάλακτος

Μητρικός θηλασμός: 10 + 5 τροφές που βοηθούν στην παραγωγή μητρικού γάλακτος | tlife.gr

Πολλές μητέρες αρχίζουν να ανησυχούν τον πρώτο καιρό μετά την γέννηση του μωρού τους, καθώς αισθάνονται πως η παραγωγή γάλακτός τους είναι μειωμένη και οι ανάγκες του νεογέννητου βρέφους μεγάλες και απαιτητικές. Ωστόσο, η διαδικασία της γαλουχίας προσαρμόζεται με τον καιρό στις διατροφικές ανάγκες του μωρού, μιας και η φύση έχει προνοήσει και έχει σχηματίσει οργανικούς μηχανισμούς για να βοηθήσει. Παρ’ όλα αυτά, αν μια νέα μητέρα θέλει να αυξήσει την παραγωγή γάλακτος στους μαστούς της, μπορεί να χρησιμοποιήσει και μια σειρά από φυσικούς τρόπους για να το καταφέρει! Βλέπεις, στην φύση υπάρχουν ποικίλα γαλακταγωγά τρόφιμα και βότανα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν και να υποστηρίξουν την γαλουχία!

Παρακάτω, λοιπόν, μπορείς να δεις 15 τροφές που θα σε βοηθήσουν να ενισχύσεις την παραγωγή μητρικού γάλακτος!

Βρώμη
Η βρώμη είναι γεμάτη με τις χημικές ενώσεις που αποκαλούνται σαπωνίνες, οι οποίες επιδρούν στις ορμόνες που παράγουν γάλα. Προσθέτοντας, επομένως, την βρώμη στο πρωινό γεύμα μπορείς να βοηθήσεις τον οργανισμό σου!

Πικραλίδα ή ταραξάκο
Τα φύλλα και οι ρίζες τους χρησιμοποιούνται στην κινεζική και την αμερικανική κουλτούρα ως μέσο για την ανάκαμψη του οργανισμού μετά τον τοκετό, αλλά και για την αύξηση του γάλακτος. Μπορείς να τα απολαύσεις είτε ωμά σε σαλάτες, είτε σοταρισμένα, είτε ακόμη και ως αφεψήματα.

Μάραθος
Τόσο οι σπόροι του, όσο και ως λαχανικό, ο μάραθος περιέχει φυτοοιστρογόνα, που θεωρείται πως βοηθούν στην ενδυνάμωση των ιστών του μαστού, αλλά και στην γαλουχία.

Σπαράγγια
Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, φολικό οξύ και βιταμίνες A, C και K, γι’ αυτό και τα σπαράγγια θεωρούνται ιδανικά για μητέρες που θηλάζουν, αλλά και ως ενισχυτικός παράγοντας για την παραγωγή γάλακτος, χάρη στα φυτοοιστρογόνα και την τρυπτοφάνη (αμινοξέα) που περιέχουν.

Μαύρο ρύζι
Όπως και με την βρώμη, έτσι και το μαύρο ρύζι είναι ένα σιτηρό ολικής άλεσης, το οποίο ως υδατάνθρακας παρέχει στην μητέρα την ενέργεια που χρειάζεται για τον θηλασμό. Επιπλέον, έχει συνδεθεί με την αύξηση του επιπέδου της σεροτονίνης στον εγκέφαλο, γεγονός που σημαίνει πως βοηθά στην διαχείριση της διάθεσης, της όρεξης και του ύπνου.

Παπάγια
Η παπάγια χρησιμοποιείται εκτενώς στην Ασία ως γαλακταγωγό τρόφιμο, καθώς με τα ένζυμα και τα φυτοχημικά που περιέχει θεωρείται πως ενισχύει τους ιστούς του μαστού, αλλά βελτιώνει και την γαλουχία. Επιπλέον, χρησιμοποιείται και ως χαλαρωτική τροφή, βοηθώντας στον ύπνο και την ξεκούραση, στοιχεία που σημαντικά για μία μητέρα που θηλάζει.

Όσπρια
Τα όσπρια, όπως τα ρεβίθια, οι φακές και τα φασόλια θεωρούνται καλά γαλακταγωγά τρόφιμα, χάρη στην πρωτεΐνη που περιέχουν.

Βερίκοκο
Ειδικότερα τα αποξηραμένα βερίκοκα περιέχουν φυτοοιστρογόνα που βοηθούν στην ισορρόπηση των ορμονών που αφορούν την γαλουχία. Τα βερίκοκα χαρακτηρίζονται από τις φυτικές ίνες τους, την βιταμίνη Α και C, το κάλιο και το ασβέστιο, αλλά και την τρυπτοφάνη.

Κριθάρι
Άλλο ένα σημαντικό γαλακταγωγό τρόφιμο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο νερό για την βελτίωση της γαλουχίας, αλλά και για την καλή ενυδάτωση του οργανισμού. Απλά βράσε το κριθάρι σε νερό, σούρωσέ το και πιες το βρασμένο νερό όσο είναι ζεστό, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.

Σκόρδο
Έχει υποστηριχθεί πως τα βρέφη απολαμβάνουν την γεύση του σκόρδου, όπως αυτή μεταφέρεται στο μητρικό γάλα και για αυτό θηλάζουν περισσότερο. Με τον αυξημένο θηλασμό, όμως, παράγεται και περισσότερο γάλα, επομένως εμμέσως βοηθά ιδιαίτερα στην γαλουχία.

Άλλες τροφές που θεωρούνται καλά γαλακταγωγά είναι:

• Καρότο και παντζάρι

• Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, ρόκα, σέσκουλο, λαχανίδα, ραδίκι)

• Ξηροί καρποί (κυρίως ωμά και ανάλατα αμύγδαλα, φιστίκι macadamia και κάσιους)

• Τσάι τσουκνίδας και γάλα γαϊδουράγκαθου

• Τζίντζερ

*Σε κάθε περίπτωση, θα χρειαστεί να συμβουλευτείς τον γιατρό σου προκειμένου να εξακριβώσετε παρέα αν υπάρχει κάποια τροφική αλλεργία ή άλλες παθήσεις, οι οποίες απαγορεύουν την πρόσληψη των συγκεκριμένων τροφών.

READ more