Τips για να σώσεις το παιδί σου από το άγχος

Τips για να σώσεις το παιδί σου από το άγχος | tlife.gr

Ποιος είπε ότι η ζωή ενός παιδιού είναι τόσο ανέμελη που κανένα παιδί δεν έχει άγχος για τίποτα; Σε πληροφορώ ότι ορισμένα είναι ιδιαίτερα αγχώδη, με αποτέλεσμα ακόμα και το παραμικρό να τους προκαλεί stress, το οποίο, τις περισσότερες φορές, εκδηλώνεται ως ένταση και κλάμα. Και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα για το παιδί σου, αφού το υπερβολικό stress το εμποδίζει να χαρεί την ομορφιά της ζωής και της καθημερινότητας.

Αν ακόμα απορείς πάνω σε τι μπορεί να έχει άγχος ένα παιδί, που ακόμα είναι μικρό σε ηλικία και περιορισμένο σε υποχρεώσεις, σου θέτω την πιο συχνή αιτία: το σχολείο. Πέρα από τη χαρά που γεννά σε κάθε παιδί το σχολείο (συνήθως, μετά, τον πρώτο μήνα), η αρχή συνοδεύεται από άγχος, αγωνία και έντονο stress. Ειδικά, στην περίπτωση που το παιδάκι σου αλλάζει σχολική βαθμίδα, δηλαδή μεταπηδά από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό ή από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο κτλ ή σημειώνει μία αλλαγή στο σχολικό περιβάλλον.

Πώς, λοιπόν, εσύ η ίδια, μπορείς να βοηθήσεις το παιδί σου να διαχειριστεί το άγχος του;

Κάνε μία λίστα με τις ανησυχίες του. Όσο περιττό και αν ακούγεται στα αυτιά σου, στην πραγματικότητα αποτελεί την καλύτερη αφετηρία για την επίλυση του προβλήματος. Άλλωστε, η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Δε θέλω να το ξεχνάς αυτό. Ένα απόγευμα, που το παιδάκι σου θα βαριέται και εσύ θα έχεις επιτέλους ελεύθερο χρόνο, καθίστε μαζί στον καναπέ ή στο δωμάτιο του και συνομιλήστε. Κάνε το παιδί να αισθανθεί οικεία και ότι δε θα μπει τιμωρία, αν σου πει τους προβληματισμούς του. Ο πρώτος τρόπος για να αντιμετωπίσει τους φόβους του, είτε είναι μικροί είτε μεγάλοι, είναι να τους αναγνωρίσει. Η πράξη αυτή απαιτεί χρόνο, υπομονή και υποστήριξη. Εδώ, ολόκληροι ενήλικες αδυνατούν να αναγνωρίσουν και να αποδεχτούν την πραγματικότητα, ένα παιδάκι θα το κατάφερνε σε μία ημέρα;

Γέμισε το με θετικές σκέψεις. Μόλις καταγράψεις τις ανησυχίες του, προσπάθησε πριν του μιλήσεις αμέσως, αλλά να σκεφτείς πρώτα μικρές λύσεις, οι οποίες θα έχουν όντως αποτέλεσμα, και όχι χαρακτήρα παροδικό. Επίσης, θα ήταν υπέροχο αν παρουσιάζεις τα επιχειρήματα σου με στοργικό τρόπο και σιγουριά. Μόλις το παιδί αισθανθεί ασφάλεια και σιγουριά, οι ανησυχίες του θα γίνουν μικρότερες και πιο εύκολα αντιμετωπίσιμες. Για παράδειγμα, αν στο χαρτί με τους φόβους του, δεις την πρόταση: “Φοβάμαι ότι η μαμά μου δε θα έρθει να με πάρει από το σχολείο”, αντικατέστησε την με τη φράση: “Είμαι σίγουρος ότι η μαμά μου κάθε μεσημέρι θα με περιμένει έξω από την πόρτα του σχολείου”.

Γράψε το σε ένα άθλημα. Μέσα στα χρόνια, έρευνες έχουν δείξει ότι η τακτική άσκηση καθαρίζει τη σκέψη του αθλούμενου και γαληνεύει το πνεύμα του. Η άσκηση με πρόγραμμα βοηθά στην απελευθέρωση των ενδορφινών. Οι τελευταίες σε γεμίζουν με αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία, αφού λειτουργούν ευεργετικά και απαλύνουν από το άγχος. Μήπως, λοιπόν, να δοκιμάσει το κολύμπι, το χορό, το ποδήλατο, το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, το βόλεϊ και να υιοθετήσει έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής; Θα το βοηθήσει σε όλους τους τομείς.

Ενθάρρυνε το να κάνει διαλείμματα. Σίγουρα το να έχεις να κάνεις πολλές εργασίες για το σχολείο στις λίγες (έως ελάχιστες) ώρες που προσφέρει το απόγευμα, προκαλεί άγχος και έντονο stress. Φυσικά, δεν μπορείς να του προτείνεις να μην κάνει τα μαθήματα του, γιατί πολύ απλά, τότε θα κάνουν την εμφάνιση τους άλλα προβλήματα. Μπορείς, όμως, να το προτρέψεις να κάνει μικρά διαλείμματα ξεκούρασης και απόλαυσης. Για παράδειγμα, ανά μία ώρα διαβάσματος πρότεινε του για 15 λεπτά να χαλαρώνει, είτε ακούγοντας το αγαπημένο του τραγούδι, είτε βλέποντας το αγαπημένο του κινούμενο σχέδιο, είτε απλά χαζεύοντας στο διαδίκτυο. Η αλλαγή που θα δει(ς) θα είναι εντυπωσιακή. Άλλωστε, όλοι μας δε χαιρόμαστε, όταν κάνουμε πράγματα που αγαπάμε;

Δημιούργησε με τον παιδίατρο του ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής. Αν η αιτία εμφάνισης του άγχους δεν είναι ψυχολογική, τότε ίσως θα πρέπει να την αναζητήσεις στη διατροφή του. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι τα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα συντελούν στην εμφάνιση συμπτωμάτων, που παραδοσιακά ανήκουν στη σφαίρα του άγχους: ζαλάδα και αδυναμία. Επειδή, όμως, θέλω να θυμάσαι, ότι πάντα πρέπει να ζητάμε τη βοήθεια ενός ειδικού, αν εντοπίσεις την αιτία του κακού στη διατροφή του, κάνε μία σύντομη επίσκεψη στον παιδίατρο σας και άκου προσεκτικά τις συμβουλές του.

Και όλα καλά θα πάνε!

READ more