Μήπως μόλις ξεκίνησες δίαιτα; Μερικές συμβουλές για να μην εγκαταλείψεις την προσπάθεια

Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας των αλλαγών. Το ξέρεις. Είναι ο μήνας που κάνεις τα νέα σου ξεκινήματα. Το βιώνεις. Ένα από αυτά; Να οργανώσεις λίγο τη διατροφή σου, να δοκιμάσεις μία νέα δίαιτα – ή να συνεχίσεις την προηγούμενη – και να μείνεις πιστή σε αυτή. Pause. Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά το τελευταίο. Γιατί, η μετάβαση από τις μέρες που έτρωγες ό,τι μα ό,τι ήθελες – διακοπές – στις μέρες που το πρόγραμμα επανέρχεται στη ζωή σου δεν είναι όμοιες. Κάθε άλλο. Πώς, λοιπόν, θα παραμείνεις πιστή στη δίαιτα που μόλις άρχισες;

 

 

Agenda και στη διατροφή. Ναι, το μυαλό σου όλα τα θυμάται. Μήπως, όμως, στο κομμάτι της διατροφής, κάνει ότι ξεχνάει, για να… απολαμβάνει; Ο στόχος σου, όμως; Θα τα παρατήσεις, τώρα που είδες τα πρώτα αποτελέσματα; No,No,No. Μολύβι, χαρτί ή στυλό και ετοιμάσου στο τέλος κάθε ημέρας να καταγράφεις τι έφαγες από την ώρα που ο ήλιος ανατέλλει έως εκείνη που δύει. Το ίδιο μπορείς να κάνεις και τις ώρες τις πρωινές, για να μην παρεκκλίνεις… μπουκιά.

 

Cheat Day? Απαραίτητο. Αναγκαίο, για να πάρεις μία ανάσα ελευθερίας και να συνεχίσεις ακάθεκτη την προσπάθεια σου. Το πιο έξυπνο που μπορείς να κάνεις είναι να κατεβάσεις στην προέκταση του χεριού (εχμ, του κινητού) σου και να μετρήσεις πόσες παραπάνω θερμίδες κατανάλωσες, ώστε την επόμενη ημέρα να ισοφαρίσεις το παιχνίδι και να σώσεις την παρτίδα.

 

Μήπως να καθαρίσεις την κουζίνα και τα ντουλάπια της; Το να προσπαθείς να αδυνατίσεις όσο στο πάνω ράφι υπάρχουν λίγα πατατάκια, φουντούκια και οτιδήποτε άλλο λιμπιστικό, αλλά βαριά θερμιδικό είναι μάταιος κόπος. Μία σταγόνα στο νερό. Για αυτό, μία ημέρα πριν από εκείνη τη Δευτέρα που θα ξεκινήσεις τη δίαιτα σου, απαλλάξου από οτιδήποτε μπορεί να σαγηνεύσει τον ουρανίσκο σου και να τσαλαπατήσει το πλάνο σου.

 

Η ώρα των φίλων… Και η ώρα να περιορίσεις το σου – σου στο τηλέφωνο – ή μάλλον καλύτερα – να το αντικαταστήσεις με ένα καθημερινό ραντεβού για περπάτημα ή χαλαρό τρέξιμο. Και, φυσικά, όλες τις εξελίξεις στους υπόλοιπους τομείς της ζωής σας.

 

 

Το ταπεράκι σου το πήρες; Τσέκαρες την τσάντα σου, λίγο πριν φύγεις από το σπίτι; Είναι μέσα εκείνο το σωτήριο ταπεράκι με το γεύμα σου, που είναι μετρημένο στην μερίδα που πρέπει και φρέσκο, όσο οι πρώτες ύλες που έχεις επιλέξει. Έτσι, θα ξέρεις τόσο πόσο τρως, αλλά και τι. Μην υποτιμάς καθόλου το δεύτερο κριτήριο, γιατί ένας φυσικός χυμός, για παράδειγμα, μπορεί να έχεις τα διπλάσια σάκχαρα – σε σύγκριση με τον φυσικό -, αν είναι συσκευασμένος.

 

Φρούτα ή χυμός; Μήπως να παίξεις μαζί τους; Στην πραγματικότητα, ο μεγαλύτερος εχθρός μίας δίαιτας είναι το αίσθημα βαρεμάρας που σου προκαλούν οι επαναλαμβανόμενες τροφές. Ένα τρικ που μπορείς να εφαρμόσεις είναι να πειράξεις λίγο τα φρούτα και τα λαχανικά της και τις μισές ημέρες της εβδομάδας – ή μέρα παρά μέρα – να τα απολαύσεις ως χυμό. Με λίγο πάγο. Έτσι, θα εμπλουτίσεις τον οργανισμό σου με τις απαραίτητες βιταμίνες και θα χορτάσεις, χωρίς παραπάνω θερμίδες.

 

Πες ένα “μπράβο” στον εαυτό σου. Στον καθρέφτη. Εκεί που βλέπεις την πρόοδο σου και γιορτάζεις τους κόπους που αποδίδουν. Άλλωστε, μην ξεχνάς ότι κάθε αλλαγή στο σώμα σου γίνεται σταδιακά. Βήμα – βήμα και σιγά – σιγά. Ένα “μπράβο σου” λοιπόν το αξίζεις, για να συνεχίσεις.

 

Ξέχνα τα αναψυκτικά. Αντίθετα, δώσε στην καθημερινότητα σου την αφρώδη γεύση και υφή της σόδας. Ελάχιστες – έως μηδενικές – θερμίδες, με το ανθρακικό να κάνει τη δουλίτσα που θέλεις στον μεταβολισμό και τον κορεσμό, ενώ εσύ δεν αισθάνεσαι ότι κάτι που αγαπάς πολύ λείπει από το μενού σου.

 

 

Keep Trying!