Σκέφτεσαι να νηστέψεις; Έχουμε δέκα λόγους, για να σε πείσουμε!

Σκέφτεσαι να νηστέψεις; Έχουμε δέκα λόγους, για να σε πείσουμε! | tlife.gr

Αν υπάρχει μία σκέψη που κάνω αυτή την εβδομάδα (πέρα από τον κορονοϊό), είναι αν τελικά από Δευτέρα θα νηστέψω ή όχι.  Ξέρω ότι το σκέφτεσαι και εσύ. Είναι μία εκπληκτική ευκαιρία να αποτοξινώσεις τον οργανισμό σου, να το «καθαρίσεις» και να αισθανθείς καλύτερα. Άλλωστε, δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι μαζί με το σώμα, καθαρίζει και το πνεύμα. Για σένα, λοιπόν, που δεν μπορείς να αποφασίσεις, σήμερα, η, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc., Γεωργία Καπώλη, σου έχει συγκεντρώσει τα σημαντικότερα θετικά που προσφέρει στον οργανισμό σου η νηστεία.

1. Βοηθάει στην απώλεια βάρους και στην ενίσχυση του μεταβολισμού

Θεωρητικά, η αποχή από όλα ή ορισμένα τρόφιμα και ποτά μειώνει τη συνολική πρόσληψη θερμίδων, η οποία οδηγεί σε αυξημένη απώλεια βάρους με την πάροδο του χρόνου. Ορισμένες έρευνες έχουν επίσης διαπιστώσει ότι η βραχύχρονη νηστεία μπορεί να ενισχύσει το μεταβολισμό, αυξάνοντας τα επίπεδα του νευροδιαβιβαστή νορεπινεφρίνης, που έχει διεγερτική δράση, γεγονός που θα μπορούσε να ενισχύσει την απώλεια βάρους. Επιπλέον, η νηστεία βρέθηκε να είναι πιο αποτελεσματική από τον περιορισμό των θερμίδων στην αύξηση της απώλειας λίπους ενώ διατηρεί ταυτόχρονα τον μυϊκό ιστό.

2.Ενισχύει την έκκριση της αυξητικής ορμόνης, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη, τον μεταβολισμό, την απώλεια βάρους και τη μυϊκή δύναμη

Μία μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε 11 υγιείς ενήλικες έδειξε ότι η νηστεία για 24 ώρες αύξησε σημαντικά τα επίπεδα GH. Ενώ, μια άλλη μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε 9 άνδρες διαπίστωσε ότι η νηστεία για δύο μόνο ημέρες οδήγησε σε μια πενταπλάσια αύξηση του ποσοστού παραγωγής GH. Επιπλέον, η νηστεία μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση σταθερών επιπέδων σακχάρου στο αίμα και στην ινσουλίνη καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, γεγονός που μπορεί να βελτιστοποιήσει περαιτέρω τα επίπεδα GH.

3. Η νηστεία βοηθάει ώστε να καθαρίσει το δέρμα σας και στην πρόληψη της ακμής

Η αυξημένη κατανάλωση τροφίμων φυτικής προέλευσης (φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά), που είναι πλούσια σε βιταμίνες με αντιοξειδωτική και αποτοξινωτική δράση (C, E, β-καροτένιο), βοηθούν το σώμα να καθαρίσει τις τοξίνες και να ρυθμίσει τη λειτουργία άλλων οργάνων όπως το συκώτι, τα νεφρά. Ταυτόχρονα, οι παραπάνω θρεπτικές ουσίες, ενισχύουν το κολλαγόνο και την ελαστίνη της επιδερμίδας, καθώς επίσης μειώνουν την εμφάνιση ξηρότητας και ερεθισμού του δέρματος.

4. Η νηστεία βελτιώνει το ανοσοποιητικό σας σύστημα

Η αποχή από το κρέας και τα ζωικά λιπαρά συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων. Επιπλέον, η υψηλή κατανάλωση ξηρών καρπών και θαλασσινών αυξάνει την πρόσληψη μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, τα οποία βελτιώνουν το λιπιδαιμικό προφίλ και τα επίπεδα αρτηριακής πίεσης.

5. Η νηστεία καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα

Η αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών από την κατανάλωση τροφίμων, όπως είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά και τα όσπρια, ενισχύουν την κινητικότητα του εντέρου, με αποτέλεσμα να μειώνεται η δυσκοιλιότητα.

6. Η νηστεία βελτιώνει το αίσθημα της πείνας

Τα νηστίσιμα τρόφιμα, λόγω του υψηλού του περιεχομένου σε φυτικές ίνες, έχουν χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα, που σημαίνει ότι περιέχουν μια μικρή ποσότητα θερμίδων σε μια μεγαλύτερη ποσότητα τροφής. Συμπεριλαμβάνοντας, λοιπόν, αυτά στη διατροφή σας, επιτρέπετε στον εαυτό σας να τρώει περισσότερο φαγητό, μειώνοντας την πιθανότητα της αίσθησης της πείνας και της στέρησης, διατηρώντας παράλληλα την πρόσληψη θερμίδων, σε ένα επίπεδο που μπορεί να προωθήσει την απώλεια βάρους.

7. Η νηστεία προάγει την αντιγήρανση

Η γήρανση καθυστερεί, όταν προσλαμβάνουμε επαρκή ποσότητα αντιοξειδωτικών. Τα τελευταία καταπολεμούν τη δράση των ελευθέρων ριζών και προφυλάσσουν την ακεραιότητα των κυτταρικών μεμβρανών. Τα αντιοξειδωτικά μπορούμε να τα προσλάβουμε μέσω πολλών τροφίμων, όπως το ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς, τα όσπρια, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φρούτα, το πράσινο τσάι και το κακάο. Πιο συγκεκριμένα, από φρούτα προτιμήστε το ρόδι, το αβοκάντο, τα βατόμουρα, τα μούρα, τα ξερά δαμάσκηνα, το πεπόνι και όλα τα εσπεριδοειδή (πορτοκάλια, ακτινίδια, φράουλες, μάνγκο, γκρέιπφρουτ). Τα λαχανικά που υπερτερούν λόγω των αντιοξειδωτικών που περιέχουν είναι οι αγκινάρες, τα καρότα, ο χυμός ντομάτας, οι πιπεριές όλως των χρωμάτων, τα αγγούρια, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά(μαρούλι, σπανάκι, μπρόκολο), τα σπαράγγια και το λεμόνι.

8. Η νηστεία βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη

Η νηστεία έχει αποδειχτεί ότι έχει θετική επίδραση στην ευαισθησία στην ινσουλίνη, επιτρέποντάς σας να ανεχτείτε τους υδατάνθρακες (και τη ζάχαρη) καλύτερα. Μια μελέτη έδειξε ότι μετά από περιόδους νηστείας, η ινσουλίνη γίνεται πιο αποτελεσματική να απορροφούν τα κύτταρα τη γλυκόζη από το αίμα.

9. Η νηστεία είναι σύμμαχος κατά της κυτταρίτιδας.

Λαμβάνοντας υπόψιν ότι η κυτταρίτιδα είναι η συσσώρευση λιποκυττάρων, τα οποία έχουν χάσει ένα σημαντικό ποσοστό του νερού τους, η διατροφική της αντιμετώπιση άπτεται στην αποφυγή των τροφών εκείνων που προάγουν την αποθήκευση λίπους και της κατακράτησης νερού. Η αποχή από τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης (κρέας, πουλερικά, γαλακτοκομικά) κατά τη διάρκεια της νηστείας μας βοηθάει να μειώσουμε την πρόσληψη λιπαρών και αλατιού.

10. Η νηστεία βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου σας

Η νηστεία έχει δείξει ότι βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου, επειδή ενισχύει την παραγωγή μιας πρωτεΐνης που ονομάζεται νευροτροφικός παράγοντας που προέρχεται από τον εγκέφαλο (BDNF.) Το BDNF ενεργοποιεί τα εγκεφαλικά βλαστοκύτταρα, ώστε να μετατραπούν σε νέους νευρώνες και ενεργοποιεί πολλές άλλες χημικές ουσίες που προάγουν την νευρική υγεία. Αυτή η πρωτεΐνη προστατεύει επίσης τα εγκεφαλικά σας κύτταρα από αλλαγές που σχετίζονται με τη νόσο του Αλτσχάιμερ και του Πάρκινσον.

READ more