Όταν μια πλαστική επέμβαση αποτυγχάνει! Τι φταίει; Τι μπορείς να κάνεις;

Η αισθητική ιατρική ήρθε για να διώξει κάθε σκιά και ενόχληση που μπορεί να έχεις για την εξωτερική σου εμφάνιση. Τι γίνεται όμως αν κάτι πάει στραβά; Αν το αποτέλεσμα σε διαψεύσει στον καθρέφτη;

Τα παραδείγματα των επωνύμων που είτε το παράκαναν, είτε έπεσαν θύματα της ματαιοδοξίας τους και της αμέλειας των γιατρών είναι πολλά. Ο πλαστικός χειρουργός Κωνσταντίνος Παπακωνσταντίνου MD, FRCS μας εξηγεί πώς μπορούμε να αποφύγουμε αλλά και να διορθώσουμε το αποτέλεσμα μιας επέμβασης πλαστικής χειρουργικής αν δεν είναι το επιθυμητό.

ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΑΛΛΟΥ
Πολλές φορές μια γυναίκα δεν αισθάνεται όμορφα με το αποτέλεσμα της επέμβασης, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως ευθύνεται για αυτό ο πλαστικός χειρουργός ή οι υπερβολικές απαιτήσεις.

Κακή ψυχολογία…
Υπάρχουν ασθενείς που επισκέπτονται τον έναν γιατρό μετά τον άλλο, προκειμένου ο τελευταίος να διορθώσει τα «φρικτά λάθη» του προηγούμενου. Είναι όμως στην πραγματικότητα πρόβλημα του γιατρού; Τα άτομα αυτά έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση ή προσπαθούν να αγγίξουν την τελειότητα – πράγμα αδύνατο – με αποτέλεσμα να μην τους ικανοποιεί καμία επέμβαση.

“Δεν είναι λίγοι και οι ασθενείς οι οποίοι τόσο πριν, όσο και μετά τη χειρουργική επέμβαση φαντάζονται ότι υπάρχει κάτι τρομερά λανθασμένο με την εμφάνισή τους. Τα άτομα αυτά είτε πάσχουν από μια ψυχολογική διαταραχή (διαταραχή δυσμορφίας σώματος) και θα πρέπει να παραπέμπονται από τον πλαστικό χειρουργό σε ειδικό για ανάλογη θεραπεία πριν από οποιαδήποτε επέμβαση ή δεν έχουν ρεαλιστικές προσδοκίες” επισημαίνει ο κ. Παπακωνσταντίνου. Οι γυναίκες αυτές δεν έχουν πλήρη συνείδηση της εμφάνισής τους και επιδιώκουν σημαντικές ή όχι αλλαγές στην εμφάνισή τους, οι οποίες μερικές φορές είναι αδύνατες ή πολύ επικίνδυνες.

Ανεπιθύμητες επιπλοκές…

Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση που το «άσχημο» αποτέλεσμα οφείλεται σε κάποια μετεγχειρητική επιπλοκή (π.χ. σύσπαση κάψας στις επεμβάσεις αυξητικής μαστού). Σε αυτή την περίπτωση, δεν θα πρέπει να κατηγορηθεί ο πλαστικός χειρουργός ότι έκανε κατ’ ανάγκη κάποιο χειρουργικό λάθος. Ακόμη και στους πιο έμπειρους χειρουργούς θα υπάρχουν ασθενείς που εμφανίζουν ανεπιθύμητες παρενέργειες.

Εκείνο που οφείλει βέβαια να κάνει κάθε πλαστικός χειρουργός είναι να ενημερώσει τον ασθενή πριν από το χειρουργείο για ΟΛΕΣ τις πιθανές και πιο σοβαρές επιπλοκές και φυσικά τι μπορεί να γίνει για να αντιμετωπισθούν. “Συνήθεις «αρνητικές» επιπλοκές όπως λοίμωξη, νέκρωση ιστών, αποστήματα δύναται να αντιμετωπιστούν επιτυχώς εφόσον αναγνωρισθούν άμεσα” εξηγεί ο πλαστικός χειρουργός Κωνσταντίνος Παπακωνσταντίνου MD, FRCS.

ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΜΙΑΣ ΕΠΕΜΒΑΣΗΣ
Όταν αποκλειστούν τα παραπάνω ενδεχόμενα, τότε οι αιτίες που μπορεί να έφεραν το “ανεπιθύμητο” αποτέλεσμα σύμφωνα με τον κ. Παπακωνσταντίνου είναι οι εξής:

1. Κακή επιλογή ιατρού: υπάρχουν ασθενείς που επιλέγουν ιατρούς επιπόλαια, γιατί τους έχουν δει στην τηλεόραση, σε κάποιο περιοδικό χωρίς να έχουν εξετάσει ενδελεχώς την εκπαίδευση αλλά και την εμπειρία του πλαστικού χειρουργού.

2. Κακή επιλογή ασθενή από ιατρό: αρκετοί είναι οι ιατροί που δέχονται να χειρουργήσουν ασθενείς, οι οποίοι δεν έχουν τα απαιτούμενα διαγνωστικά στοιχεία για την εκάστοτε επέμβαση ή θεραπεία, π.χ. υπέρβαροι ασθενείς που υπόκεινται σε λιποαναρροφήσεις χωρίς να έχουν χάσει προηγουμένως το απαιτούμενο βάρος. Αντίστοιχα αρκετοί είναι και οι ιατροί που ενδίδουν στις απαιτήσεις των ασθενών τους για πολλαπλές επεμβάσεις.

3. Εφαρμογή «νέων» τεχνικών, τα αποτελέσματα των οποίων δεν έχουν αποδειχθεί σε βάθος χρόνου: για παράδειγμα, κυκλοφορούν πλέον αρκετές συσκευές λιποαναρρόφησης λίπους (laser, υπέρηχοι) οι οποίες υπόσχονται «τέλεια αποτελέσματα, χωρίς τομές και χωρίς ανάρρωση». Συνήθως, οι εφαρμογές αυτές δεν έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα ενώ υιοθετούνται από ιατρούς που έχουν οικονομική εξάρτηση από τις εταιρείες που τις κατασκευάζουν.

4. Πλημμελής μετεγχειρητική παρακολούθηση: Ανάλογα και με το είδος της αισθητικής επέμβασης ο ασθενής θα πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τον γιατρό. Ο πλαστικός είναι υποχρεωμένος να τον παρακολουθεί σε όλα τα μετεχγειρητικά στάδια για να εξασφαλίσει το καλύτερο αποτέλεσμα.

5. «Μη επεμβατικές θεραπείες» με υλικά αμφιβόλου ποιότητας: ο ασθενής θα πρέπει να επιμείνει να του δείχνει ο ιατρός του το υλικό μέσα στη συσκευασία πριν το ανοίξει.

Τι μπορείς να κάνεις;

Το κακό όμως έγινε! Τι κάνεις τώρα; Αυτό που βλέπεις στον καθρέφτη δεν έχει καμία σχέση με αυτό που σου είχαν εξηγήσει! Δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα που να μην διορθώνεται. Ο πλαστικός χειρουργός Κωνσταντίνος Παπακωνσταντίνου MD, FRCS συμβουλεύει: “Κάλεσε άμεσα τον πλαστικό χειρουργό σου και ζήτησε να σε εξετάσει. Ακόμη και οι καλύτεροι πλαστικοί χειρουργοί έχουν επιπλοκές. Είναι πιθανό αυτό που βλέπεις ή βιώνεις να είναι απλά ένα αναμενόμενο στάδιο της διαδικασίας επούλωσής σου. Αν είναι κάτι πιο σοβαρό, ο πλαστικός χειρουργός ενδέχεται να σας προσφέρει να κάνει μια διορθωτική χειρουργική επέμβαση χωρίς καμία επιβάρυνση για σένα”!

Υπάρχει βέβαια και η περίπτωση να μην μπορεί ο χειρουργός να βοηθήσει. “Ζήτησε μια δεύτερη γνώμη. Βεβαιώσου ότι έχεις ζητήσει τη συμβουλή ενός ειδικευμένου πλαστικού χειρουργού που να διαθέτει εμπειρία στην επανορθωτική χειρουργική” επισημαίνει ο κ. Παπακωνσταντίνου.

Read More

And More