Πίσω στην κορυφή της σελίδας
23.11.2015 | 09:00
Γεωργία Καπώλη

ΔΙΑΙΤΑ: Ένα μενού που επιταχύνει το μεταβολισμό για να χάνεις πιο γρήγορα κιλά!

ΔΙΑΙΤΑ: Ένα μενού που επιταχύνει το μεταβολισμό για να χάνεις πιο γρήγορα κιλά!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Η αλήθεια είναι πως οι γυναίκες με την υπομονή δεν τα πάμε καλά. Κάνουμε δίαιτα και θέλουμε σε μια μέρα να γίνουμε αδύνατες, με επίπεδη κοιλιά και χωρίς κυτταρίτιδα. Αυτό καταλαβαίνεις πως είναι αδύνατον γιατί δεν υπάρχουν μαγικά ραβδιά. Ωστόσο, έχουμε άλλο μυστικό για να χάσουμε γρήγορα τα κιλά που θέλουμε.

Αυτή τη δίαιτα που μας δίνει η η διαιτολόγος-διατροφολόγος Γεωργία Καπώλη! Η ειδικός μας αποκαλύπτει πως ο έξυπνος και άμεσος τρόπος είναι μια διατροφή πλούσια σε τρόφιμα που επιταχύνουν το μεταβολισμό για να καίει περισσότερες θερμίδες και λίπος. Δες το μενού και τις συμβουλές που σου δίνει στο τέλος και θυμήσου πως με μια εντατική άσκηση θα μπορέσεις να χάσεις έως 4 κιλά σε ένα μήνα (αυτό είναι το φυσιολογικό).


ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΟ ΜΕΝΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ


ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΙΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

* Να θυμάσαι ότι το διαιτολόγιο αυτό δεν αποτελεί ένα εξατομικευμένο διαιτολογικό πλάνο αλλά ένα απλό προφίλ διατροφής. Εάν θέλεις μπορείς να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό διατροφολόγο για να σου δώσει τις σωστές κατευθυντήριες οδηγίες.


ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣ ΠΑΝΤΑ

1. Πιες πράσινο τσάι: Σε πρόσφατη μελέτη, οι ερευνητές σύγκριναν τη μεταβολική επίδραση του πράσινου τσαγιού (ως εκχύλισμα) και ανακάλυψαν ότι αυτοί που έπιναν πράσινο τσάι, έκαψαν περίπου 70 επιπλέον θερμίδες σε ένα 24ωρο. Οι 70 θερμίδες που έκαιγαν ανά ημέρα αντιστοιχούν σε 3,5 κιλά συνολικά το χρόνο! Δεν πρόκειται λοιπόν περί μαγείας, αλλά είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο! Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η διαφορά αυτή προκαλείται από τα αντιοξειδωτικά (γνωστά και ως «κατεχίνες») που βρίσκονται στο πράσινο τσάι και επιταχύνουν το μεταβολισμό.

2. Απόφυγε τις έξτρα θερμίδες από τα ροφήματα
: Οι ερευνητές πλέον ξέρουν ότι το σώμα δεν «μετράει» τις θερμίδες από τα υγρά με τον ίδιο τρόπο που μετρά αυτές που προέρχονται από στέρεη τροφή. Πίνοντας ένα μεγάλο milkshake για παράδειγμα, δεν θα σε κάνει να νιώσεις κορεσμό, όπως θα ένιωθες εάν κατανάλωνες ένα μπολ μακαρόνια. Πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ενώ ο καφές μόκα έχει ουσιαστικά περισσότερες θερμίδες από ότι έχουν τα μακαρόνια, είναι πολύ πιθανό να νιώσεις την ανάγκη να πιεις και δεύτερο milkshake. Επομένως, καλό θα ήταν να ελέγξεις τη λήψη σακχαρούχων ροφημάτων και αλκοόλ. Εάν καταναλώνεις ένα από αυτά τα ροφήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα έχεις λάβει 800 θερμίδες παραπάνω κατά τη διάρκεια της νύχτας ενώ θα νιώθεις και πείνα. Συγχρόνως, το αλκοόλ μπορεί να καταστείλει τον μεταβολισμό του λίπους, κάνοντας πολύ πιο δύσκολο το «κάψιμο» των θερμίδων.

3. Μείωσε το αλάτι:
Το νάτριο συνεισφέρει στην κατακράτηση υγρών, κάνοντάς σε να φαίνεσαι και να νιώθεις πρησμένη. Η ημερήσια συνιστώμενη δόση δεν ξεπερνά τα 2400mg νατρίου κάθε μέρα (περίπου 1 κ.γ. αλάτι), αλλά οι περισσότεροι από εμάς λαμβάνουμε περισσότερο από αυτή την ποσότητα. Επομένως, έλεγξε τη λήψη αλατιού όταν μαγειρεύεις ή τρως! Άλλες κρυφές πηγές νατρίου αποτελούν οι σούπες, τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα και ροφήματα (π.χ ένα ενεργειακό ποτό μπορεί να έχει μέχρι και 800mg νατρίου), αλατισμένα σνακ όπως τσιπς και πολλά προσυσκευασμένα τρόφιμα.

4. Μάθε να διαβάζεις τις ετικέτες:
Αναρωτιέσαι γιατί πολλά τρόφιμα και ροφήματα περιέχουν "Ε"; Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία τροφίμων, τα πρόσθετα εξυπηρετούν ένα συγκεκριμένο σκοπό που δεν μπορεί να επιτευχθεί με άλλο τρόπο, π.χ. την ασφάλεια και τη συντήρηση των τροφίμων.

5. Πρόσθεσε πικάντικα μπαχαρικά στο φαγητό σου: Σύμφωνα με μελέτες, τρώγοντας καυτερές πιπεριές επιταχύνεις τον βασικό μεταβολισμό σου (δηλαδή τις συνολικές θερμίδες που χρειάζεται ο οργανισμός για τις βασικές λειτουργίες του). Αυτό γίνεται χάρη στην καψαϊκίνη, μια ένωση που βρίσκεται στις πιπεριές (π.χ καγιέν και jalapeno), και μπορεί να αυξήσει τις στρεσογόνες ορμόνες όπως αδρεναλίνη, η οποία προάγει τον μεταβολισμό και την ικανότητά σου να καις θερμίδες. Επιπλέον, οι καυτερές πιπεριές μπορούν να μειώσουν την όρεξή σου, συγκρατώντας σε από έντονες επιθυμίες. Επομένως, βάλε πολλές πιπεριές, πιπέρι ή σάλτσα τσίλι χαμηλών θερμίδων στα λαχανικά σου ή σε πατάτες, και δες τους πόντους να φεύγουν πιο γρήγορα.

6. Κοιμήσου! Όσο κι αν «ακούγεται» αστείο, η έλλειψη ύπνου μπορεί να συμβάλλει στο πάχος – και όχι μόνο επειδή θα είσαι επιρρεπής στα νυχτερινά «τσιμπολογήματα». Οι γυναίκες οι οποίες κοιμούνται λιγότερο από τέσσερις ώρες τη νύχτα, έχουν πιο αργό μεταβολισμό από αυτές που κοιμούνται οχτώ ώρες, σύμφωνα με μελέτες. Έτσι λοιπόν, μην καθυστερείς τον ύπνο σου.

7. Πήγαινε ένα νυχτερινό περίπατο: Το να ασκείσαι έστω και σε μικρό βαθμό- οποιαδήποτε ώρα- είναι σίγουρα καλό. Όμως, η νυχτερινή δραστηριότητα μπορεί να είναι ωφέλιμη επειδή ο μεταβολισμός πολλών ανθρώπων γίνεται πιο αργός με το πέρας της ημέρας. Τριάντα λεπτά αερόβιας άσκησης πριν το δείπνο αυξάνουν το μεταβολικό ρυθμό και μπορεί να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα για δύο έως τρεις ώρες επιπλέον, ακόμα κι αν σταματήσεις να κινείσαι. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι θερμίδες του βραδινού έχουν λιγότερες πιθανότητες να προστεθούν στους μηρούς σου!

8. Μην αμελείς τα γεύματά σου: Το να αποφύγεις τα προβλεπόμενα γεύματα δεν θα σε κάνει να χάσεις βάρος πιο γρήγορα. Επειδή το σώμα σου αντιλαμβάνεται το φαγητό ως ένα σύντομο ανεφοδιασμό ενέργειας, αυτή η στρατηγική επιβραδύνει το μεταβολισμό με σκοπό να διατηρήσει ενέργεια. Με το πέρασμα του χρόνου, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα όταν τρως – ακόμα κι αν καταναλώνεις τα ίδια φαγητά όπως πριν- το σώμα σου να είναι πιο «αργό» στο να χρησιμοποιήσει όλες αυτές τις θερμίδες σαν καύσιμο, και μάλιστα θα δημιουργεί ένα απόθεμα από άχρηστα κιλά.

9. Πρόσθεσε 20 λεπτά άσκησης την ημέρα: Εάν βρίσκεσαι σε δίαιτα, είτε ασκείσαι είτε όχι, μπορείς να κάνεις κάτι απλό που θα σε βοηθήσει καθημερινά. Για παράδειγμα, ανέβα τα σκαλιά αντί να πάρεις το ασανσέρ, περπάτησε μέχρι τη στάση λεωφορείου/τρένου μέχρι την εργασία σου. Ασχολήσου με άλλες δραστηριότητες όπως κάνοντας δουλειές στο σπίτι ή φροντίζοντας τον κήπο. 'Ολες αυτές οι δραστηριότητες συνολικά αυξάνουν τον αριθμό θερμίδων που «ξοδεύεις».

10. Πιες νερό:
Πίνοντας 2 λίτρα νερό καθημερινά, αποτελεί έναν εύκολο τρόπο να επιταχύνεις την απώλεια βάρους. Το σώμα σου χρειάζεται νερό για να μεταβολίσει το λίπος αποτελεσματικά. Όταν όμως δεν ενυδατώνεσαι σωστά, είναι πολύ πιθανό να επιβραδύνεις αυτή τη διαδικασία, πράγμα που σημαίνει ότι είναι ακόμη πιο δύσκολο να κάψεις θερμίδες. Οχτώ ποτήρια (τουλάχιστον) καθημερινά θα διατηρήσει τις πρέπουσες λειτουργίες του οργανισμού σου.

11. Μην πιστεύεις σε «ψεύτικες» δίαιτες: Στις ημέρες μας, υπάρχουν δεκάδες «εμπορικές δίαιτες» οι οποίες ισχυρίζονται ότι έχουν την ικανότητα να αφαιρέσουν 5 κιλά σε 10 ημέρες. Μπορεί να μπεις στον πειρασμό να δοκιμάσεις οτιδήποτε, αλλά να ξέρεις ότι τα «συστήματα» αυτά δεν λειτουργούν. Εκτός από τα χρήματά σου, το πιο σημαντικό, είναι να σώσεις τον εαυτό σου από τον συναισθηματικό πόνο που προκαλείται όταν αυτές οι «τεχνικές» αποτυγχάνουν. Καλό θα είναι να είσαι ρεαλίστρια. Ξεκίνα λοιπόν ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους με έξυπνους τρόπους, και όχι μόνο θα είσαι πιο λεπτή, αλλά και πιο ευτυχισμένη.


Επιμέλεια: Θεοδωροπούλου Δέσποινα



Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook