Άννα Μαρία Βέλλη - Ειρήνη Καζαριάν: Η πρεμιέρα της πολυσυζητημένης παράστασης «Κούκλες»

Άννα Μαρία Βέλλη – Ειρήνη Καζαριάν: Η πρεμιέρα της πολυσυζητημένης παράστασης «Κούκλες» | tlife.gr

Το βράδυ της Δευτέρας, η πολυσυζητημένη παράσταση «Κούκλες» σε σκηνοθεσία του Νικόλα Ανδρουλάκη έκανε πρεμιέρα στο φουαγέ του Δημοτικού Θεάτρου του Πειραιά. Πολλοί ήταν εκείνοι που έδωσαν το παρών στο θέατρο, προκειμένου να στηρίξουν τις πρωταγωνίστριες αλλά και να παρακολουθήσουν τη δεύτερη σεζόν της παράστασης, που είναι βασισμένη στο έργο «Κουκλόσπιτο» του Χέντρικ Ίψεν.

Τα βλέμματα όλων ήταν στραμμένα στην νικήτρια του Greece’s Next Top Model, η οποία έκανε το θεατρικό ντεμπούτο της, ωστόσο απέφυγε να μιλήσει στις κάμερες και στους δημοσιογράφους που ήταν εκεί. Από το πλευρό της δεν θα μπορούσε να λείπει η οικογένειά της και φυσικά η πολυαγαπημένη αδερφή, Μαρία. Παράλληλα, στην πρεμιέρα της παράστασης βρέθηκε και ο σύντροφος της επίσης πρωταγωνίστριας, Άννας Μαρίας Βέλλη, Αρης Μακρής.

Λίγα λόγια για την παράσταση:

Ένα κουκλόσπιτο επιβλητικό. Μέσα του κατοικεί μια εντεκάδα γυναικών. Ένας χορός κέρινων ομοιωμάτων. Ή αμαζόνων σε εγρήγορση. Όλες νεαρές. Όλες αλαβάστρινες. Όλες κούκλες. Κι όλες τους είναι κόρες, σύντροφοι, σύζυγοι, αδελφές, φίλες, ερωμένες, μάνες, σε όλους γνωστές και ξένες. Μαριονέτες κι επαναστάτριες. Σε ένα ταμπλό βιβάν του συλλογικού ασυνείδητου της σύγχρονης γυναίκας. Μια στρατιά από εκκολαπτόμενες Νόρες βγαίνει από το κεχριμπάρι της ιστορίας, εξερευνά η μία την άλλη κι όλες μαζί χειραγωγούνται από τον δημιουργό τους. Αλληλέγγυα και συναγωνιστικά. Σε ένα reality show χειραφέτησης. Σε ένα μουσείο ζωντανής σύγχρνης τέχνης.

Με ένα ensemble γυναικών να συνθέτουν έναν χορό που μεταλλάσσεται, με τακτικές ποδοσφαίρου και σκηνοθεσία ορχήστρας, συνομιλώντας δραματουργικά με έργα ορόσημα, που σμίλεψαν ηρωίδες εμβληματικές. Κάθε υποψήφια Νόρα αυτού του μουσείου σύγχρονης τέχνης κουβαλά τριπλή ταυτότητα. Μια φανερή, μια κρυφή και μία που δεν έχει ανακαλύψει ακόμα. Και θα διαγωνιστεί μέχρι τελικής πτώσεως για να κερδίσει. Με το κορμί μιας νεαρής χορεύτριας και τη φωνή μιας νεαρής σοπράνο ν’ αντανακλούν όσα μένουν από ένα κουκλόσπιτο σε ένα παιδί. Και μάρτυρες όλων τους θεατές. Σε απόσταση αναπνοής. Σε μια πασαρέλα της ζωής. Ως είναι.

Ακριβώς 140 χρόνια μετά την πρώτη ανάγνωση του Κουκλόσπιτου του Χένρικ Ίψεν, το έργο που τάραξε τα λιμνάζοντα ύδατα των κοινωνικών δεδομένων αιώνων, για τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία, ανανεώνεται από την ίδια την ηρωίδα του. Και τα πολλαπλά καθρεφτίσματά της, στη γυναίκα του 21ου αιώνα. Και μετατρέπεται σε συλλογικό αφήγημα – αφορμή για την προσωπική ρωγμή κάθε Κούκλας. Κι η Νόρα πέθανε. Κι η Νόρα δεν υπήρξε ποτέ. Και ζήτω η Νόρα.

Ο Νικόλας Ανδρουλάκης, στο δραματουργικό κι ερμηνευτικό μονοπάτι του Θεάτρου της Πραγματικότητας, μεταγράφει το έργο και σκηνοθετεί, για δεύτερη χρονιά, μία παράσταση συνόλου, απ’ άκρη σ’ άκρη, στο εμβληματικό Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Σε μια κυβιστική αποτύπωση της αλήθειας των ηρωίδων. Κάθε φορά απ’ την αρχή.

Παίζουν (αλφαβητικά): Άννα-Μαρία Βέλλη, Ναταλία Δήμου, Άλκηστις Ζιρώ, Ειρήνη Καζαριάν, Αναστασία Παντούση, Χριστίνα-Άρτεμις Παπατριανταφύλλου, Δώρα Σαμψώνα, Βίνα Σέργη, Αντιγόνη Σταυροπούλου, η σοπράνο Ζωή-Αγγελική Καραγκούνη, η χορογράφος Έμιλυ Νικόλα, ο Νικόλας Ανδρουλάκης και σε κινηματογραφική εμφάνιση, η Ράνια Οικονομίδου

Δες φωτογραφίες:

Φωτογραφίες: Πέτρος Χόντος

READ more