Φαντάζεσαι έναν κόσμο χωρίς πλαστικά; Η Lidl Ελλάς το κάνει πράξη!

Εσύ πόσο αγαπάς το περιβάλλον; Πόσο φροντίζεις να είναι καθαρό και φιλικό προς όλους μας – και πρώτα απ’ όλα προς εσένα-; Γιατί, αν το σκεφτείς λίγο πιο διεξοδικά, ο πλανήτης είναι το σπίτι όλων. Και όπως γνωρίζεις, το σπίτι μας το προσέχουμε για να μην μας… πλακώσει. Τι θα έλεγες, λοιπόν, να θέσουμε μαζί ως στόχο να φροντίσουμε λίγο περισσότερο τη φύση, ξεκινώντας από μικρές – αλλά καθοριστικές – αλλαγές στην καθημερινότητά μας, όπως η μείωση χρήσης του πλαστικού. Αυτό που μπορώ να σου υποσχεθώ είναι ότι θα έχουμε στο πλευρό μας τη Lidl Ελλάς.

Και όχι τυχαία! Είναι η πρώτη επιχείρηση οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα που απέσυρε οριστικά από τα καταστήματά της, στο τέλος της προηγούμενης – πολύ διαφορετικής χρονιάς τα πλαστικά μίας χρήσης όπως καλαμάκια, ποτήρια, πιάτα, μαχαιροπίρουνα και μπατονέτες. Και αυτό ήταν μόνο η αρχή! Ένα μέρος της διεθνούς στρατηγικής για λιγότερο πλαστικό, την οποία ξεκίνησε το 2018 ο όμιλος Schwarz. Το πλαστικό ελαττώνεται και το σούπερ μάρκετ που εμπιστεύεσαι για τις αγορές σου εδώ και πολλά χρόνια ανοίγει το δρόμο προς αυτήν την κατεύθυνση. Πρωτοπορεί για ένα καλύτερο μέλλον. Του πλανήτη, του δικού σου, όλων μας. Ποια είναι τα 5 πεδία δράσης του REset Plastic;

Reduce
Το πρώτο και το πιο σημαντικό βήμα δεν είναι άλλο από τη μείωση. Προσέχεις για να έχεις. Έτσι, και η Lidl Ελλάς που αποφεύγει τη χρήση πλαστικού, όπου αυτό είναι εφικτό.

Redesign
Χυμός σε πλαστικό μπουκάλι μίας χρήσης; Stop! Αναστροφή. Το περιεχόμενο διατηρεί την άριστη ποιότητά του, αλλά η συσκευασία αλλάζει. Επανασχεδιάζεται. Από το μηδέν. Οι ανακυκλώσιμες πρώτες ύλες “ντύνουν” τα προϊόντα σου και διατηρούν τη φρεσκάδα. Τόσο τη δική τους, όσο και του περιβάλλοντος. Αν είσαι παρατηρητική, τότε ήδη θα έχεις διαπιστώσει ότι το packaging αρκετών προϊόντων που βρίσκεις στα ράφια της Lidl Ελλάς είναι από ανακυκλώσιμο πλαστικό, με τη σήμανση “Improving & Reducing – Packaging Responsibly” να κερδίζει ακόμα και τους πιο δύσπιστους.

Recycle
Εσύ πόσο συχνά μαζεύεις τα ανακυκλώσιμα προϊόντα σε ξεχωριστή σακούλα και τα μεταφέρεις στον μπλε κάδο; Εγώ, σχεδόν κάθε μέρα. Το ίδιο και η Lidl Ελλάς, κατάστημα της οποίας θα επισκεφτείς σε λίγο, στέλνοντας πρώτα το κατάλληλο sms. Σε κάθε κατάστημα, πραγματοποιείται πρώτα συλλογή των απορριμμάτων, στη συνέχεια διαλογή και εν τέλει ανακύκλωση, κλείνοντας έτσι τον κύκλο ζωής των πρώτων υλών.

Remove
Οτιδήποτε μολύνει το περιβάλλον, το σπίτι μας. Σε συνεργασία με τους εταίρους το “Project Stop” και το “One Earth – One Ocean e.V.” οι ωκεανοί και τα ποτάμια αποκτούν ξανά ζωή, χωρίς λύματα. Και είναι μόνο η αρχή…

Research
Ώρα για έρευνα! Γιατί, το λαμπρό μέλλον οικοδομείται έξυπνα από το παρόν. Δέσμευση. Παγκόσμια, όπως αυτή της Νέας Πλαστικής Οικονομίας του Ιδρύματος Ellen MacArthur.

Από τη θεωρία στην πράξη…
Εκεί που μερικοί αρκούνται στα λόγια, η Lidl Ελλάς αποδεικνύει ότι οι καθοριστικές αλλαγές γίνονται έμπρακτα.

Κάπως, έτσι η Σαντορίνη μετατρέπεται σε έναν Plastic – Free προορισμό. Και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος, για να καθαρίσεις ένα νησί; Μα, φυσικά, να βουτήξεις κάτω από το νερό. Σε αυτό το μήκος κύματος, και ο στρατηγικός συνεργάτης της συγκεκριμένης αλυσίδας, το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, ο οποίος μαζί με εθελοντές, βρέθηκε στο νησί με τη μαγευτική θέα στα τέλη Σεπτεμβρίου, και πραγματοποίησαν υποβρύχιους καθαρισμούς στον Όρμο Αμμουδιού και στον βυθό της Περίσσας, ενώ ακολούθησαν παράκτιοι καθαρισμοί στις παραλίες Καμάρι, Μονόλιθος και Περίσσα. 

 

Ακολουθεί ο Θερμαϊκός κόλπος
Το σημείο που η θάλασσα συναντά την “ψυχή” της Lidl Ελλάς. Εκεί, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ που εμπιστεύεσαι χρόνια τώρα, ανέλαβε να στηρίξει την προσπάθεια του Yφυπουργείου Μακεδονίας – Θράκης για την απομάκρυνση των επιπλεόντων απορριμμάτων, του φυτοπλαγκτόν και της κόκκινης παλίρροιας, που επιβαρύνουν εδώ και αρκετό διάστημα τον παραλιακό άξονα της Θεσσαλονίκης. Τα αντικείμενα και οι κηλίδες απομακρύνονται από το μπλε της θάλασσας και οι ακτές της Βόρειας Ελλάδας αποκτούν ξανά το οξυγόνο τους.

Στα ψώνια σου!
Όπως έχει ήδη παρατηρήσει – και βιώσει – εδώ και δύο περίπου χρόνια δεν υπάρχει περίπτωση να μπεις σε ένα σούπερ μάρκετ Lidl και να αντικρίσεις στο ταμείο πλαστική σακούλα. Αντίθετα, επιλέγεις μία νέα σακούλα πολλαπλών χρήσεων, ανθεκτικότερη, η οποία αποτελείται κατά 80% από ανακυκλωμένα υλικά, είναι 100% ανακυκλώσιμη και στην οποία µπορούν να τοποθετηθούν προϊόντα βάρους 10 κιλών. Πρακτική, βολική και προς το περιβάλλον φιλική. Και αυτό ήταν μόνο η αρχή! Ένα χρόνο μετά (σ.σ. αρχές του φετινού έτους) η Lidl Ελλάς απέσυρε οριστικά και αμετάκλητα τα πλαστικά μίας χρήσης. Καλαμάκι μόνο από μπαμπού και οικολογικό, για να απολαύσεις το ρόφημα σου. Και έπεται συνέχεια… 

Το φιλί της Άνοιξης Α. Βιδαλάκης, Κ. Μαυρογεώργη, φωτογραφία © V. Isaeva

Πάμε σε μία εκπαιδευτική παράσταση (σ.σ. μόλις ο πολιτιστικός τομέας ανοίξει ξανά);
Αγαπώ το θέατρο. Ειδικά, τις παραστάσεις που με κάνουν να σκέφτομαι, να προβληματίζομαι. Εκείνες που με κάνουν να σκέφτομαι μία ή δύο φορές παραπάνω τις κινήσεις μου. Εκείνες που τελικά με αλλάζουν. Μία από αυτές οι “Τέσσερις Εποχές” στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Με αφορμή κι όχημα την κυκλικότητα του χρόνου, η παράσταση Τέσσερις εποχές βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Βιβάλντι πραγματεύεται με έξυπνο και ευφάνταστο τρόπο τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης της Lidl Ελλάς. Θέματα όπως η μείωση του πλαστικού, η ανακύκλωση και η κυκλική οικονομία ζωντανεύουν στη σκηνή με τρόπο μοναδικό και άκρως παιχνιδιάρικο, μετατρέποντάς την στην πιο αγαπημένη παράσταση μικρών και μεγάλων. Περισσότερα, μόλις τα θέατρα ξανανοίξουν!

Το μέλλον είναι (σ)το SUP!
Αν πάει το μυαλό σου στο γνωστό καλοκαιρινό σπορ, τότε αναστροφή! Εδώ θα σου πω λίγα πραγματάκια για το SUP Free Innovation Lab, την πρώτη δράση ανοιχτής καινοτομίας στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας “Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης”. Έναν μαραθώνιο δημιουργίας και τεχνολογικής δράσης για λιγότερη χρήση πλαστικών. Στόχος είναι να δημιουργηθούν πρωτότυπες εφαρμογές και λύσεις που αξιοποιούν την τεχνολογία, για να δημιουργήσουν μία καθημερινότητα, στην οποία το μόνο που λείπει θα είναι τα πλαστικά. Την ίδια στιγμή, το εργαστήριο SUP Free Innovation Lab θα προωθεί νέες αναπτυσσόμενες τεχνολογιών (disrupting technologies) σε θέματα αειφορίας και προστασίας του περιβάλλοντος. Όλα αυτά με την υποστήριξη της Lidl Ελλάς!

40 πρόσωπα μπορούν…
να δημιουργήσουν μία αλυσίδα επικοινωνίας για μία Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης. Η Lidl Ελλάς υποστηρίζει την προσπάθεια 40 προσώπων, από το φάσμα της επιστήμης, του αθλητισμού, της τέχνης, των επιχειρήσεων και του κοινωφελούς χώρου, να τονίσουν την ανάγκη να δημιουργήσουμε μία συμμαχία υπέρ της ζωής χωρίς πλαστικά μίας χρήσης. Εγώ, εσύ, όλοι μας και για όλους μας! Με αφορμή την ψήφιση του νομοσχεδίου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον», η Lidl Ελλάς σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης» και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενώνουν 40 αξιόλογους “πρεσβευτές”, οι οποίοι με ένα σώμα, μία φωνή δημιουργούν ένα θετικό κλίμα υποδοχής της νέας συνθήκης για τη σταδιακή κατάργηση των πλαστικών μίας χρήσης. Είσαι μαζί μας;

Τι λες λοιπόν; Θα γίνεις μέλος αυτής της τεράστιας αλυσίδας προστασίας του περιβάλλοντος;