Η δίαιτα της… σούπας: Χάσε εύκολα κιλά απολαμβάνοντας τις αγαπημένες σου σούπες!

Η δίαιτα της… σούπας: Χάσε εύκολα κιλά απολαμβάνοντας τις αγαπημένες σου σούπες! | tlife.gr

Αν υπάρχει μία τροφή, η οποία μας φέρνει πιο κοντά στα Χριστούγεννα, αυτή είναι σίγουρα η σούπα. Σε πληροφορώ ότι την έχω ταυτίσει τόσο πολύ με χαμηλές θερμοκρασίες που αδυνατώ να την καταναλώσω την Άνοιξη, πόσω μάλλον το καλοκαίρι. Πάντως, αρκετοί (δε ξέρω αν ανήκεις και εσύ σε αυτή την κατηγορία) έχουν αποθηκεύσει στον εγκέφαλο τους τη σούπα ως το φάρμακο της «αρρώστιας». Μεγάλο ατόπημα. Για αυτό, σήμερα, η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MsC., Γεωργία Καπώλη, σου εξηγεί αρχικά γιατί η σούπα είναι ένα γεύμα με πολύ υψηλή διατροφική αξία, ενώ, στη συνέχεια, σου έχει ετοιμάσει μία δίαιτα με κυρίως γεύμα διάφορες πεντανόστιμες σούπες.

 

 

  • Είναι υγιεινό να τρώω σούπα καθημερινά;

Η κατανάλωση λαχανικών είναι μέρος μιας υγιεινής διατροφής, έτσι οι σούπες veggie συνιστώνται για καθημερινή κατανάλωση. Οι σούπες είναι 70% νερό, επομένως δεν είναι πιάτο υψηλό σε θερμίδες, αλλά είναι πολύ θρεπτικό.

  • Η σούπα κοτόπουλου θα με βοηθήσει να χάσω βάρος;

Ο λόγος που το κοτόπουλο συμπεριλαμβάνεται πάντα σε μια υγιεινή διατροφή είναι επειδή είναι έχει λιγότερα κορεσμένα λιπαρά, συγκριτικά με το κόκκινο κρέας. Επιπλέον η αυξημένη περιεκτικότητά του σε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βοηθούν στο μεταβολισμό και στην πέψη των τροφών.

  • Γιατί η σούπα σας κάνει να αισθάνεστε γεμάτοι;

Η ποσότητα νερού, που αναμειγνύετε με το φαγητό σας για να το μετατρέψετε σε σούπα, θα διατηρηθεί στο στομάχι σας, ενώ τα στερεά θρεπτικά συστατικά θα υποβληθούν στη πέψη. Το τέντωμα των τοιχωμάτων του στομάχου μειώνουν την παραγωγή της γκρελίνης (ορμόνη της πείνας), κι έτσι αισθάνεστε γεμάτοι για περισσότερο χρόνο.

  • Η κατανάλωση σούπας θα βοηθήσει να χάσω βάρος;

Το χαμηλό θερμιδικό περιεχόμενο της σούπας σε συνδυασμό με τον κορεσμό που προκαλεί και τη μικρότερη ποσότητα φαγητού που θα καταναλώσετε, μπορεί να συμβάλλει στην απώλεια βάρους. Επίσης, οι λαχανόσουπες εφοδιάζουν τον οργανισμό με κάλιο, που μειώνει την κατακράτηση υγρών και το πρήξιμο, που συχνά συνδέονται με την αύξηση βάρους.

  • Ποια είναι τα οφέλη της κατανάλωσης σούπας;
  1. Περιέχει μια μεγάλη ποσότητα νερού που ενυδατώνει τα κύτταρα του σώματος σας και διατηρεί το δέρμα σας λαμπερό.
  2. Δημιουργεί πλήρες γεύμα όταν συνδυάζετε πολλά λαχανικά με ψάρι ή κρέας ή κοτόπουλο και ζυμαρικά ή πατάτες ή ρύζι.
  3. Η σούπα διατηρεί τη θρεπτική της αξία, καθιστώντας την υψηλή σε βιταμίνες, μέταλλα και πρωτεΐνες.
  4. Βοηθάει να διατηρήσετε το πεπτικό σας σύστημα υγιές και να αποφύγετε τη φούσκωμα και τη δυσκοιλιότητα, λόγω των πολλών φυτικών ινών που περιέχει.
  5. Οι σούπες δίνουν μια αίσθηση κορεσμού και ως αποτέλεσμα βοηθούν τους ανθρώπους να τρώνε λιγότερο.

 

 

Και τώρα… Η ΔΙΑΙΤΑ ΤΗΣ ΣΟΥΠΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ

ΠΡΩΙΝΟ: 1 ποτήρι γάλα 1,5 % & 4 κ.σ. δημητριακά ολικής αλέσεως με σιτάρι & βρώμη, 1κ.γ. κότζι μπέρι, Καφές στιγμιαίος

ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: 1 πορτοκάλι & 3 καρύδια

ΜΕΣΗΜΕΡΙ: Φασολάδα, 1 μερίδα γραβιέρα, 4 ελιές

ΑΠΟΓΕΥΜΑ: 1 γιαούρτι με κανέλα & 1 μήλο & 1 φλ. ρόφημα κρόκου Κοζάνης

ΒΡΑΔΥ: 1 αυγό βραστό & τυρί & σαλάτα μαρούλι, ρόκα, άνηθο, ρόδι

ΤΡΙΤΗ

ΠΡΩΙΝΟ: 2 ρυζογκοφρέτες & τυρί & 1 ποτήρι χυμό, Καφές στιγμιαίος

ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: 1 γιαούρτι με κανέλα & 1 μήλο

ΜΕΣΗΜΕΡΙ: Κοτόσουπα (κοτόπουλο, καρότο, σέλινο, πατάτα, κρεμμύδι, ρέβα)

ΑΠΟΓΕΥΜΑ: 10 ανάλατα αμύγδαλα & 3 αποξ. δαμάσκηνα & 1 φλ. ρόφημα κρόκου Κοζάνης

ΒΡΑΔΥ: Τόνος σε λάδι ή νερό & σαλάτα ρόκα-αγγούρι-άνηθο

ΤΕΤΑΡΤΗ

ΠΡΩΙΝΟ: 1 ποτήρι γάλα 1,5 % & 4 κ.σ. δημητριακά ολικής αλέσεως με σιτάρι & βρώμη, 1 κ.γ. κότζι μπέρι, Καφές στιγμιαίος

ΔΕΚΑΤΙΑΝΟ: 1 ακτινίδιο & 1 αχλάδι & 1 φλ. Ρόφημα κρόκου Κοζάνης

ΜΕΣΗΜΕΡΙ: Κολοκυθόσουπα με κίτρινη κολοκύθα, γλυκοπατάτα, πράσο, τζίντζερ, καρότο , 1 μερίδα τυρί

ΑΠΟΓΕΥΜΑ: 1 γιαούρτι με κανέλα & 1 κ.γ. λιναρόσπορο

ΒΡΑΔΥ: 1 μερίδα μανιτάρια ψητά με μπαλσάμικο & σαλάτα ρόκα-σπανάκι

ΠΕΜΠΤΗ

ΠΡΩΙΝΟ: 1 φέτα ψωμί πολύσπορο με 1 κ.γλ. μέλι & ταχίνι ολικής αλέσεως & 1 ποτήρι γάλα 1,5 %, Καφές στιγμιαίος

ΔΕΚΑΤΙΑΝΟ: 1 μήλο & 4 μανταρίνια

ΜΕΣΗΜΕΡΙ: Ψαρόσουπα (ψάρι, καστανό ρύζι, σέλινο, καρότο, κρεμμύδι)

ΑΠΟΓΕΥΜΑ: 1 φλ. Ρόφημα κρόκου Κοζάνης & 20 ανάλατα αμύγδαλα

ΒΡΑΔΥ: 1 γιαούρτι με κανέλα & 1 μήλο

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

ΠΡΩΙΝΟ: 1 ποτήρι γάλα 1,5 % & 4 κ.σ δημητριακά ολικής αλέσεως με 1κ.γ. κότζι μπέρι, Καφές στιγμιαίος

ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: 5 καρύδια & 4 δαμάσκηνα

ΜΕΣΗΜΕΡΙ: Μανιταρόσουπα βελουτέ & τυρί & 4 ελιές

ΑΠΟΓΕΥΜΑ: 2 ρυζογκοφρέτες & 1 φλ. ρόφημα κρόκου Κοζάνης

ΒΡΑΔΥ: 1 πίτα αραβική με γραβιέρα, γαλοπούλα light, καρότο, πάστα ελιάς,

ΣΑΒΒΑΤΟ

ΠΡΩΙΝΟ: 1 φέτα ψωμί πολύσπορο με 1 κ.γλ. φυστικοβούτυρο & 1 ποτήρι γάλα 1,5 %, Καφές στιγμιαίος

ΔΕΚΑΤΙΑΝΟ: 1 μπανάνα & 1 φλ. ρόφημα κρόκου Κοζάνης

ΜΕΣΗΜΕΡΙ: Κοτόπουλο ψητό & σαλάτα λάχανο καρότο & 4 ελιές & 1 φέτα ψωμί πολύσπορο

ΑΠΟΓΕΥΜΑ: 1 γιαούρτι 2% & κανέλα & 1 μήλο

ΒΡΑΔΥ: Μπροκολόσουπα & τυρί

ΚΥΡΙΑΚΗ

ΠΡΩΙΝΟ: 1 ποτήρι χυμό & 1 μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως με σιτάρι & βρώμη, Καφές στιγμιαίος

ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: 10 ανάλατα αμύγδαλα & 2 μανταρίνια & 1 φλ. ρόφημα κρόκου Κοζάνης

ΜΕΣΗΜΕΡΙ: Μοσχαρόσουπα (μοσχάρι βραστό, σέλινο, καρότο, κρεμμύδι, πατάτα)

ΑΠΟΓΕΥΜΑ: 2 cream crackers σίκαλης & τυρί

ΒΡΑΔΥ: Φρουτοσαλάτα με γιαούρτι (1 μήλο, 1 ακτινίδιο, 1 πορτοκάλι, γιαούρτι με κανέλα & 1 κ.γ. μέλι)

READ more