Ένα καφεδάκι την ημέρα άγχος και ασθένειες κάνει πέρα: 10 λόγοι να απολαύσεις χωρίς τύψεις τον καφέ σου

Ένα καφεδάκι την ημέρα άγχος και ασθένειες κάνει πέρα: 10 λόγοι να απολαύσεις χωρίς τύψεις τον καφέ σου | tlife.gr

Καφές. Το ρόφημα απόλαυση για τους περισσότερους, κόλαση για τους λιγότερους. Το ρόφημα που διχάζει οικογένειες και κάνει τους φίλους να μαλώνουν τόσο για το αν πρέπει να το απολαμβάνεις σε καθημερινή βάση, όσο και για την ποσότητα της καφεΐνης που πρέπει να λαμβάνεις ημερησίως.

Είτε δεν μπορείς να ξυπνήσεις χωρίς το καφεδάκι σου, είτε το προτιμάς ως συνοδευτικό στο πρωινό σου, το μόνο σίγουρο είναι ότι μέσα στην ημέρα το θες και το ζητάς το καφεδάκι σου. Και, συνήθως, πάνω από μία φορά. Και, κάπου εκεί, εμφανίζεται η φίλη σου που θα σου υπενθυμίσει ότι η υπερβολική ποσότητα καφέ μόνο καλό δε σου κάνει. Μήπως, όμως, ήρθε η ώρα να της απαντήσεις; Πώς; Νέα έρευνα έδειξε ότι ένα καφεδάκι την ημέρα, πολλά προβλήματα κάνει πέρα και αρκετά θρεπτικά στοιχεία φέρνει στην παρέα.

Σου δίνει ενέργεια. Όταν αισθανθείς εξουθενωμένη, θέλω να ξέρεις ότι ένα καφεδάκι θα σε βοηθήσει να γεμίσεις με ενέργεια, για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις στις υποχρεώσεις σου. Οπότε, μόνο τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι, σύμφωνα με τελευταίες έρευνες, το 90% των coffee-fans επιλέγει να το καταναλώσει μόλις σηκωθεί από το κρεβάτι του. Πώς θα ανοίξει το μάτι σου, αλλιώς;

Σε βοηθά να αδυνατίσεις. Έχει αποδειχθεί ότι ο καφές αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα (αν όχι το σημαντικότερο) συστατικά των συμπληρωμάτων διατροφής. Μέσα στα χρόνια, μελέτες έχουν δείξει ότι ενεργοποιεί ταχύτατα το μεταβολισμό. Με τη σειρά του, ο τελευταίος καίει το περιττό λίπος πολύ γρηγορότερα. Συγκεκριμένα, αυξάνει το ρυθμό καύσης του λίπους κατά 25% στους αδύνατους και 12% στους παχύσαρκους.

Είναι καλύτερο και από την ασπιρίνη. Σύμφωνα με μία νέα έρευνα, ο καφές μειώνει αισθητά τον πόνο των μυών μετά από άσκηση υψηλής έντασης και συνδράμει καθοριστικά στην αποκατάσταση τους. Μάλιστα, στην περίπτωση που αισθανθείς πιασμένη και ταυτόχρονα θες να πιεις κάτι, επίλεξε ένα καφεδάκι, αφού η σύνθεση του είναι πιο δραστική και από την ασπιρίνη.

Σε κάνει να θυμάσαι καλύτερα, αφού βελτιώνει τη βραχυπρόθεσμη μνήμη. Η σύνθεση του περιέχει ουσίες, οι οποίες θα σε κάνουν να θυμάσαι καλύτερα σε βάθος χρόνου.

Μειώνει τον κίνδυνο για εμφάνιση διαβήτη τύπου Β. Νέα μελέτη έδειξε ότι αν καταναλώνεις συστηματικά καφέ, είσαι πολύ τυχερή, αφού μπορείς να μειώσεις την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη τύπου δύο, κατά 40%. Αξιοσημείωτο ποσοστό, ε;

Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διάφορων μορφών καρκίνου, ιδιαίτερα του καρκίνου του ήπατος. Συγκεκριμένα, αν αυξήσεις κατά ένα φλιτζάνι ημερησίως την ποσότητα καφέ που καταναλώνεις, θα μειώσεις τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του ήπατος κατά 43%. Παράλληλα, η καφεΐνη μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του δέρματος.

Αυξάνει το προσδόκιμο ζωής. Οι ουσίες που περιέχει, πέρα από γεύση, αποτελούν φάρμακο κατά της γήρανσης του οργανισμού. Με τον τρόπο του, λοιπόν, ο καφές διευκολύνει και προτάσσει την μακροζωία.

Η μυρωδιά του σε χαλαρώνει. Αλήθεια, πόσες φορές έχεις μυρίσει την πιο χαρακτηριστική μυρωδιά, ακόμα και αν το φλιτζάνι βρίσκεται πολύ, μα πολύ μακριά; Και πόσες φορές η συγκεκριμένη μυρωδιά σου έχει φτιάξει τη διάθεση; Ομάδα επιστημόνων του Πανεπιστημίου του Σεούλ ανακάλυψε ότι η μυρωδιά του καφέ είναι καταπραϋντική. Διώχνει την κούραση και τον πονοκέφαλο και φέρνει χαλάρωση και ηρεμία. Οπότε, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις: Πριν απολαύσεις το καφεδάκι σου, μύρισε το με την άνεση του.

Σε κάνει πιο έξυπνη. Πέρα από τη διάθεση, ανεβάζει και τη νοητική σου απόδοση. Μη σου κάνει, λοιπόν, εντύπωση, αν δεις ξαφνικά ότι το μυαλό σου γίνεται πιο κοφτερό και από ξυράφι.

Καθαρίζει τα δόντια σου. Αν προτιμάς τον καφέ σου σκέτο, χωρίς ίχνος ζάχαρης και γάλακτος, τότε θα δεις τα δόντια σου να γίνονται πιο λευκά και να λάμπουν, αφού οι μικροσκοπικοί κόκκοι του καφέ καταστρέφουν τα βακτήρια, τα οποία είναι υπεύθυνα για το σχηματισμό της τερηδόνας.

Όπως καταλαβαίνεις, ο καφές έχει πολλά να σου προφέρει, όμως το μυστικό είναι να το καταναλώνεις σε λογικές ποσότητες. Και, όταν, λέμε λογικές, εννοούμε περίπου 2 φλιτζάνια την ημέρα, ούτως ώστε να αποφύγεις τον κίνδυνο εθισμού.

READ more