Τα γλυκά του καλοκαιριού: Πόσες θερμίδες “κρύβουν” και ποια δεν θα χαλάσουν τη σιλουέτα σου;

Παγωτό, γρανίτα, υποβρύχια, ζελέ, γλυκά του κουταλιού. Όλα φλερτάρουν με τον ουρανίσκο σου. Τώρα, που οι θερμοκρασίες είναι υψηλές και εσύ απολαμβάνεις τις διακοπές. Μπορούν να σε κάνουν να λιώσεις, πριν ουσιαστικά λιώσουν τα ίδια. Πόσες θερμίδες “κρύβουν”; Ποια είναι περισσότερο light από όσο νομίζεις και ποια μπορείς να επιλέξεις, για να μην “χαλάσεις” την σιλουέτα σου; Η, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Νικόλ Τσιάνη, μας έχει ετοιμάσει τον πιο γλυκό οδηγό του καλοκαιριού!

 

 

Παγωτό

Όσον αφορά τη διατροφική αξία του παγωτού, το κύριο συστατικό του είναι το γάλα. Αυτό μπορεί να είναι είτε φρέσκο (κυρίως σε σπιτικά παγωτά ή σε μαγαζιά που αναφέρει πως το παγωτό είναι φρέσκο) ή συμπυκνωμένο / σε σκόνη (κυρίως τα τυποποιημένα παγωτά που βρίσκονται σε συσκευασίες). Άλλες πρώτες ύλες που βρίσκονται στα παγωτά είναι η κρέμα γάλακτος, η ζάχαρη, το βούτυρο ή τα αυγά. Σαν επιπλέον συστατικά μπορεί να υπάρχουν διάφοροι ξηροί καρποί, κομμάτια φρούτων ή σοκολάτας, σιρόπι ή ακόμα και καραμέλα. Τα πρόσθετα συστατικά έχουν πάντα σαν στόχο την βελτίωση της γεύσης, αλλά και της εμφάνισης.

Η θερμιδική αξία ενός παγωτού κυμαίνεται από 80-250 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, ανάλογα με την περιεκτικότητά τους σε λιπαρά, ζάχαρη καθώς στα επιπλέον συστατικά όπως κομμάτια σοκολάτας, ξηρούς καρπούς κτλ. Επίσης, το παγωτό περιλαμβάνει πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας , ασβέστιο , φώσφορο, υδατάνθρακες , λίπη καθώς και Βιταμίνες Α, Β & D.

 

Παγωμένο γιαούρτι

Παρόλο που στα νούμερα δε διαφέρουν πολύ, το παγωμένο γιαούρτι πλεονεκτεί αφού είναι σαφώς χαμηλότερο σε λιπαρά και κορεσμένα λιπαρά, αλλά παρέχει και λιγότερες θερμίδες. Παράλληλα, λόγω ενζύμων που περιέχει διευκολύνει στην πέψη και είναι περισσότερο ανεκτό σε άτομα που παρουσιάζουν δυσανεξία στη λακτόζη. Ορισμένα brands παγωμένου γιαουρτιού διατηρούν τις καλλιέργειες προβιοτικών του γιαουρτιού, κάτι που ανεβάζει τη διατροφική του αξία. αφού τα προβιοτικά είναι ωφέλιμα στο πεπτικό σύστημα αλλά και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού.

Το παγωμένο γιαούρτι, επομένως, φαίνεται να είναι ιδανικό για άτομα που προσπαθούν να ρυθμίσουν το βάρος τους ή προσέχουν την πρόσληψη λιπαρών από τις τροφές. Ωστόσο, το αν αποτελεί πιο υγιεινή εναλλακτική επιλογή αντί του παγωτού εξαρτάται, επί της ουσίας, από τις επιλογές μας. Όσο μεγαλύτερο το μέγεθος του κυπέλλου και όσο περισσότερα τα toppings, τόσο περισσότερες κι οι θερμίδες και τα λιπαρά!

 

 

Γρανίτες

Αποτελούν την ιδανική επιλογή για όσες προσέχουν τη διατροφή τους, αφού περιέχουν τις λιγότερες θερμίδες απ’ όλα τα είδη των παγωτών. Μια ακόμα διαιτητική επιλογή είναι τα παγωτά 0% τα οποία περιέχουν υποκατάστατα ζάχαρης καθώς και μικρότερη ποσότητα λιπαρών. Έφθασε η ώρα της σύγκρισης:

  • Γρανίτα: 100 θερμίδες / 100 γραμμάρια
  • Διαιτητικό παγωτό (0%): 125 θερμίδες / 100 γραμμάρια
  • Παγωτό σορμπέ: 130 θερμίδες / 100 γραμμάρια
  • Παγωτό βανίλια: 180 θερμίδες / 100 γραμμάρια
  • Παγωτό παρφέ: 220 θερμίδες / 100 γραμμάρια
  • Παγωμένο γιαούρτι: 221 θερμίδες / 100 γραμμάρια
  • Παγωτό σοκολάτα: 235 θερμίδες / 100 γραμμάρια

 

Υποβρύχιο βανίλια

Από τις πιο αγαπημένες και παραδοσιακές γεύσεις του καλοκαιριού είναι και η βανίλια στην κλασική αλλά και σε άλλες γεύσεις. Το μοναδικό της άρωμα, η υπέροχη γεύση και η βελούδινη υφή της μπορούν σε συνδυασμό με παγωμένο νερό να συνοδεύσουν άψογα τα ζεστά απογεύματα του καλοκαιριού. Το λεμόνι το οποίο περιέχει, το βάζει στη κατηγορία τροφίμων που μας προσφέρουν βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά, τα οποία εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες του οργανισμού και προλαμβάνουν διάφορες μορφές καρκίνου. Θερμίδες ανά κουταλάκι: 80 kcal.

 

 

Γλυκά του κουταλιού

Έχουν μηδενική περιεκτικότητα σε  λιπαρά και χοληστερόλη μιας και κατά την παρασκευή τους χρησιμοποιείται μόνο ζάχαρη και όχι βούτυρο, αυγά ή λάδι. Αυτό εξηγεί και τη χαμηλότερη θερμιδική τους αξία συγκριτικά με τα υπόλοιπα γλυκά. Συγκεκριμένα, μία μερίδα γλυκό του κουταλιού έχει 100-200 kcal έναντι των 600 θερμίδων που έχουν τα γλυκά ταψιού, οι πάστες κτλ. Τα γλυκά του κουταλιού ανάλογα με το φρούτο προέλευσης διαφοροποιούνται στα αντιοξειδωτικά, στα φυσικά σάκχαρα και στις φυτικές ίνες που περιέχουν.

 

Ζελέ light

Είναι το γλύκισμα με τις λιγότερες θερμίδες που μπορείτε να απολαύσετε χωρίς ενοχές, χάρη στη χαμηλή του θερμιδική αξία και στη μηδενική του περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά. Αποτελεί ασφαλή λύση για άτομα με σακχαρώδη διαβήτη και λόγω του υψηλού του περιεχομένου σε νερό, συνεισφέρει στην καθημερινή ενυδάτωση του οργανισμού. Επιπλέον, προσφέρει στον οργανισμό την ευεργετική δράση της φυσικής πρωτεΐνης, η οποία κάνει καλό στο πεπτικό σύστημα και δίνει λάμψη στα μάτια, στιλπνότητα στα μαλλιά και φρεσκάδα στο δέρμα. Ένα μικρό μπολ (123 γρ.) περιέχει μόλις 9 kcal. Μπορείτε να το απολαύσετε μαζί με φρέσκα φρούτα.

 

 

 

 

Read More