Πίσω στην κορυφή της σελίδας
27.09.2015 | 09:00

Θέλεις να χάσεις κιλά; Ο Δ.Γρηγοράκης και η ομάδα του απαντούν στις ερωτήσεις σου!

Θέλεις να χάσεις κιλά; Ο Δ.Γρηγοράκης και η ομάδα του απαντούν στις ερωτήσεις σου!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Η επιστημονική ομάδα  του Δημήτρη Γρηγοράκη με τους έμπειρους ειδικούς, απαντά σε όλα τα ερωτήματα και σε όποια άλλη απορία έχεις σχετικά με το βάρος και τη διατροφή σου.


Ερώτηση
Γεια σας, είμαι η Πέγκυ και είμαι 15 χρονών! Θα ήθελα να σας ρωτήσω τι σνακ πρέπει να τρώω και τι γυμναστική μπορώ να κάνω; Δεν μου είναι εύκολο να γυμνάζομαι, καθώς το σχολείο μου τρώει πολύ χρόνο!
Ευχαριστώ

Απάντηση:

Κάποιες υγιεινές τροφές για σνακ είναι:
  • Μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως
  • Μια χούφτα ανάλατοι ξηροί καρποί με σταφίδες
  • 1-2 φρούτα με κανέλα & 10 αμύγδαλα
  • 2-3 Μπισκότα πολυδημητριακών
  • 70 γρ παστέλι
  • 2-3 cream crackers σίκαλης ή 2-3 ρυζογκοφρέτες
  • γιαούρτι 2% με 1κ.σ. μέλι, 2 καρύδια και κανέλα

Όσον αφορά στη γυμναστική, εφόσον δεν έχεις πολύ χρόνο προσπάθησε να ακολουθείς τα προγράμματα γυμναστικής του σχολείου και να περπατάς όσο το δυνατόν περισσότερο (από το σπίτι για το σχολείο, για το φροντιστήριο κλπ).


Ερώτηση
Είμαι 15 χρονών, ύψους 1.68 και 59 κιλά. Ξεκίνησα τον περασμένο Απρίλιο γυμναστήριο αλλά δεν μπορώ να δω διαφορά. Θέλω να πάω 56 και έχω ραγάδες στα οπίσθια, στα μπούτια, στις γάμπες και πάω να κάνω και στο στήθος... Αυτό που θέλω είναι ένα πρόγραμμα γράμμωσης και απώλειας 3-4 κιλών και να μην μεγαλώσουν οι ραγάδες μου! Επίσης πόσες φορές την εβδομάδα πρέπει να πηγαίνω στο γυμναστήριο και τι είδους γυμναστική πρέπει να κάνω;
Κάτια

Απάντηση:

Σύμφωνα με τη μέθοδο Hamwi βρίσκεσαι στο ιδανικό σου βάρος όποτε δεν είναι απαραίτητο να χάσεις άλλα κιλά. Από αυτά που αναφέρεις καταλαβαίνω ότι έχεις πρόβλημα τοπικού πάχους επομένως η γυμναστική και κάποια διατροφικές συμβουλές θα σε βοηθήσουν. Στο γυμναστήριο προτιμότερο είναι να παρακολουθείς αερόβια προγράμματα που θα σε βοηθήσουν να κάψεις λίπος αλλά να δεις και διαφορά στη ζυγαριά σου. Όταν φτάσεις τα επιθυμητά κιλά τότε ξεκίνησε προγράμματα μυϊκής ενδυνάμωσης για να αποκτήσεις πιο σφριγηλό σώμα.

Κάποιες διατροφικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν είναι:
  • Κατανάλωσε καθημερινά 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών
  • Κάνε μικρά και συχνά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας
  • Κατανάλωσε 2 φορές όσπρια την εβδομάδα
  • Κατανάλωσε 1 φορά λαδερό την εβδομάδα
  • Κατανάλωσε 1-2 φορές ψάρι την εβδομάδα
  • Κατανάλωσε 1-2 φορές κοτόπουλο την εβδομάδα
  • Επέλεξε καθημερινά τρόφιμα ολικής αλέσεως (δημητριακά, ζυμαρικά, καστανό ρύζι, ψωμί πολύσπορο, Cream crackers σίκαλης)
  • Κατανάλωσε αρκετά υγρά μέσα στη μέρα (περίπου 2 λίτρα)
  • Κατανάλωσε καθημερινά 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών με μειωμένα λιπαρά

Ιδανικά σνακ πριν τη γυμναστική είναι: 2-3 cream crackers & τυρί, 1 μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως, 1 φέτα ψωμί ή 2 φρυγανιές με λίγο μαρμελάδα ή μέλι, 1 μικρή μπανάνα ή 1 μήλο με λίγα αμύγδαλα, 2 μπισκότα digestive.


Ερώτηση
Παίρνω Sintrom, τι πρέπει να τρώω;

Απάντηση:

To Sintrom είναι ένα αντιπηκτικό φάρμακο που ανταγωνίζεται τη δράση της βιταμίνης Κ. Kατά συνέπεια, τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Κ μειώνουν την αντιπηκτική δράση του φαρμάκου και θα πρέπει να αποφεύγονται.

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ είναι: το λάχανο, το μπρόκολο, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (μαρούλι, βλίτα, σπανάκι), τα αμύγδαλα, η σοκολάτα, η σόγια το συκώτι, κλπ.
Τα παραπάνω τρόφιμα θα πρέπει να αποφεύγονται, ενώ απαγορεύεται αυστηρά το αλκοόλ.


Ερώτηση
Καλησπέρα σας. Έχω νευρική βουλιμία! Θα με βοηθήσει η ομοιοπαθητική για να μου κοπεί η όρεξη;
Σας ευχαριστώ πολύ,
Αγγελική

Απάντηση:

Κάθε περίπτωση ασθενούς με ψυχογενή βουλιμία είναι πολυσύνθετη και απαιτεί εξατομικευμένη ανάλυση και αντιμετώπιση. Από διατροφική πλευρά αυτό που θα μπορούσε να σας βοηθήσει είναι:
  • Κατανάλωση τροφίμων ολικής αλέσεως, τα οποία εντείνουν το αίσθημα του κορεσμού.
  • Συχνότητα τροφίμων, ώστε να ελέγχονται καλύτερα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα άρα και το αίσθημα της πείνας.
  • Κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε πρωτεΐνη (κοτόπουλο, γαλοπούλα, ψάρι, μοσχάρι) στα κυρίως γεύματα γιατί προωθούν το αίσθημα κορεσμού πιο γρήγορα.
Όσον αφορά στην ομοιοπαθητική, υπάρχουν επιστημονικές μελέτες που θεωρούν πως η ομοιοπαθητική θεραπεία μπορεί να προστεθεί σαν εργαλείο στη θεραπευτική φαρέτρα των ειδικών που αντιμετωπίζουν αυτές τις διαταραχές.


Ερώτηση
Είμαι η Μαρία, 27 χρονών, έχω ύψος 1.69 και το βάρος μου είναι 65 κιλά. Έχω γεννήσει εδώ και 14 μήνες και μου έχουν μείνει 5 κιλά. Δεν μπορώ να βρω μια διατροφή που να με καλύπτει, κάνω πολύ γυμναστική από μικρή εκτός από τους μήνες που ήμουν έγκυος. Κάνω 6 χιλιόμετρα τρέξιμο σε 27 λεπτά με 30 το πολύ, συν τα ελεύθερα βάρη. Θα μπορούσατε να μου πείτε πόσες θερμίδες πρέπει να παίρνω για να χάσω τα κιλά αυτά;
Ευχαριστώ

Απάντηση:

Το ιδανικό σας βάρος σύμφωνα με τη μέθοδο Hamwi είναι 60kg, επομένως μια απώλεια της τάξεως των 5 κιλών θα ήταν ιδανική για εσάς. Η απώλεια βάρους περίπου 0,5-1 κιλού την εβδομάδα είναι ασφαλής και δεν θα επηρεάσει τα επίπεδα της μυϊκής σας μάζας. Για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει να καταναλώνετε γύρω στις 1450 θερμίδες καθημερινά.


Ερώτηση
Είμαι 1,60μ., 52 κιλά. Έχω χάσει ήδη 25+ κιλά μέσα σε 2 χρόνια. Θέλω συμβουλή για μια διατροφή ώστε να χάσω αυτά τα 2 κιλά αλλά πιο πολύ λίπος!
Ρούλα

Απάντηση:

Σύμφωνα με τη μέθοδο Hamwi βρίσκεστε στο ιδανικό σας βάρος όποτε δεν είναι απαραίτητο να χάσετε άλλα κιλά. Τα 25 κιλά που έχετε χάσει είναι ήδη πολλά, γεγονός που μπορεί να εξηγεί γιατί δεν χάνετε επιπλέον κιλά. Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό να ακολουθείτε τις παρακάτω οδηγίες:
  • Ξεκινήστε πάντα τη μέρα σας με πρωινό.
  • Αποφύγετε τα τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι.
  • Μη μένετε παραπάνω από 3 ώρες νηστική.
  • Καταναλώστε καθημερινά 2-3 φρούτα & 1-2 σαλάτες.
  • Εβδομαδιαία να τρώτε 2 φορές ψάρι, 2 φορές κοτόπουλο, τα οποία θα συνδυάζετε με άφθονη σαλάτα και 1 φέτα ψωμί σίκαλης ή ολικής ή καστανό ρύζι
  • Εβδομαδιαία να τρώτε 2-3 φορές/όσπριο/λαδερό/ζυμαρικά ολικής αλέσεως, τα οποία θα συνδυάζετε με τυρί χαμηλό σε λιπαρά και 5-6 ελιές.
  • Για βραδινό προτιμάτε τονοσαλάτα ή γάλα/γιαούρτι με δημητριακά ολικής αλέσεως ή σαλάτα με αυγό βραστό & τυρί ή τοστ & σαλάτα.
  • Να πίνετε 2-3 λίτρα υγρών καθημερινά (νερό, χυμοί, ελληνικός ή στιγμιαίος καφές, ημίπαχο γάλα, τσάι).


Τίνα Καραΐσκου
Κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος



Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook