Πίσω στην κορυφή της σελίδας
26.09.2016 | 11:29

Τι μπορώ να κάνω για να μειωθεί η αίσθηση φουσκώματος και οι λιγούρες;

Τι μπορώ να κάνω για να μειωθεί η αίσθηση φουσκώματος και οι λιγούρες;
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
ΕΡΩΤΗΣΗ
Γεια σας! Εδώ και λίγους μήνες που έχω τελειώσει το σχολείο (μετά από πανελλήνιες) έχω ξεκινήσει να χάνω τα κιλά που πήρα. Έχω ύψος 1,58 και από 64 κιλά που ήμουν τον Ιούνιο έχω φτάσει στα 59, με συμβουλές από διαιτολόγο που είχα επισκεφτεί όταν ήμουν πιο μικρή.
Το πρόβλημά μου όμως είναι ότι ενώ ακολουθώ σωστή διατροφή με μικρά και συχνά γεύματα, πολύ νερό, ποικιλία τροφών, πολλά φρούτα και λαχανικά, προϊόντα ολικής αλέσεως κλπ, κάθε φορά που αδιαθετώ νιώθω πολύ “φουσκωμένη”και “δίνω αγώνα” να μην ενδώσω στις λιγούρες. Τι μπορώ να κάνω για να μειωθεί η αίσθηση φουσκώματος και οι λιγούρες, ώστε να μπορώ να συνεχίσω το αδυνάτισμα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Γεια σου φίλη μας,
Στις περισσότερες γυναίκες το φούσκωμα εμφανίζεται κατά τη διάρκεια της έμμηνου ρύσης. Δύο εβδομάδες πριν ξεκινήσει η περίοδος, αυξάνονται οι ορμόνες όπως η προγεστερόνη, τα επίπεδα οιστρογόνων και η προσταγλανδίνη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ελαττώνεται η πέψη και να προκαλείτε κατακράτηση υγρών, η οποία επιφέρει φούσκωμα.

Σου δίνουμε κάποιες συμβουλές:
1. Πιες αρκετό νερό. Το νερό καθαρίζει τον οργανισμό και βοηθάει στην κινητικότητα των οργάνων, με αποτέλεσμα να απαλύνει τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας. Επίσης, κατανάλωσε αρκετά φρούτα και λαχανικά, μιας και περιέχουν σχεδόν 80-90 % νερό.

2. Απόφυγε το αλάτι, ειδικά την εβδομάδα πριν την περίοδο. Το αλάτι είναι η νούμερο ένα αιτία για την κατακράτηση υγρών.

3. Το ασβέστιο είναι σημαντικό. Έρευνες έχουν δείξει πως η κατανάλωση 1000mg ασβεστίου την ημέρα,(άπαχα ή χαμηλής λιποπεριεκτικότητας γαλακτοκομικά προϊόντα) βοηθάει στην καταπολέμηση του φουσκώματος.

4. Αύξησε την κατανάλωση φυτικών ινών. Οι φυτικές ίνες αποτρέπουν τη δυσκοιλιότητα, βοηθώντας την καλή λειτουργία του εντέρου. Οι γυναίκες χρειάζονται τουλάχιστον 25γρ. φυτικών ινών την ημέρα, όταν έρευνες δείχνουν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι λαμβάνουν σχεδόν τις μισές. Καλές πηγές φυτικών ινών είναι τα δημητριακά ολικής αλέσεως, οι φράουλες, τα αποξηραμένα βερίκοκα και δαμάσκηνα. Εάν όμως το παρακάνεις θα αισθάνεσαι περισσότερο φουσκωμένοι από ποτέ. Πρόσθεσε σταδιακά τις φυτικές ίνες και αύξησε την κατανάλωση νερού στη διατροφή σου, ώστε να εξοικειωθεί ο οργανισμός στην επεξεργασία τους.

5. Το περπάτημα μπορεί να βοηθήσει στην εξαφάνιση του φουσκώματος μέσα σε 10-15 λεπτά. Η άσκηση βοηθάει τα αέρια να περάσουν στον πεπτικό σωλήνα πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα να ανακουφίζει από την ενόχληση.

Το φούσκωμα είναι ένα κοινό φαινόμενο στις γυναίκες, αλλά αν έχεις παρατεταμένο και επίμονο φούσκωμα θα πρέπει να απευθυνθείς στο γιατρό σου.
 


Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Βιολέτα Τζεμολλάρι


Επιμέλεια: Ιωάννα Κούρου

 

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook