Ναυτίες στην εγκυμοσύνη: Μερικές συμβουλές για να τις αντιμετωπίσεις

Η εγκυμοσύνη είναι μία από τις πιο χαρούμενες και ταυτόχρονα απαιτητικές περιόδους στη ζωή κάθε γυναίκας που σύντομα θα γίνει μέλλουσα μαμά. Από τη μία, σε λίγους μήνες θα έχεις στην αγκαλιά το μωρό σου – που ειδικά αν είναι το πρώτο, τότε γεννά ακόμα μεγαλύτερο ενθουσιασμό. Από την άλλη, γνωρίζεις ότι μέχρι να φτάσεις στη στιγμή του τοκετού, είναι μία μικρή περιπέτεια που “κρύβει” εντάσεις, έντονες επιθυμίες, χαρά, δυσκολίες και φυσικά… ναυτίες. Ξέρεις εκείνες που σε ταλαιπωρούν ειδικά τις πρωινές ώρες. Δες πώς θα τις αντιμετωπίσεις!

Πρωινό στο κρεβάτι
Ναι, η καλή μέρα από το πρωινό φαίνεται. Για αυτό, αντί να το παραλείπεις, πρότεινε στο σύντροφο σου να ετοιμάσει μερικά φρούτα – που και γεύση προσφέρουν και σε χορταίνουν – και να σου τα φέρει στο κρεβάτι. Έτσι, θα αποφύγεις τις πολλές μετακινήσεις και θα πάρεις τις απαραίτητες βιταμίνες που χρειάζεται το στομάχι σου, για να ισορροπήσει. Μην σηκωθείς αμέσως! Πάρε το χρόνο σου και κάτσε σε σωστή στάση για δεκαπέντε περίπου λεπτά μετά το πρώτο γεύμα της ημέρας. Έτοιμη!

Όχι σε συγκεκριμένα φαγητά
Μπορεί οι λιγούρες να σε κυριεύουν, όμως, καλό είναι να αντισταθείς σε οτιδήποτε μη στερεό. Οι στεγνές τροφές απορροφούν τα περιττά υγρά που πολλές φορές συγκεντρώνονται στο στομάχι και σε ζαλίσουν. Παράλληλα, άφησε στην άκρη τα τηγανιτά, αλλά και τις πικάντικες τροφές, όπως τις καυτερές πιπεριές. 

Άσε την όσφρηση σου να μυρίσει κάτι… ωραίο
Όταν δεν θα μπορείς απλά να ανοίξεις ένα παράθυρο για να μπεις καθαρός αέρας ή να φύγεις από ένα χώρο, δοκίμασε να μυρίσεις κάτι φρέσκο. Μπορείς να έχεις μαζί σου ένα μπουκαλάκι με εκχύλισμα λεμονιού. Αυτό συμβαίνει γιατί οιστρογόνα, που είναι η ορμόνη που επηρεάζει έντονα την όσφρηση, είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Μην αμελείς την ενυδάτωση σου
Μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά το να πίνεις τουλάχιστον δέκα ποτήρια νερό την ημέρα, όταν το στομάχι σου δεν μπορεί να “κρατήσει” τίποτα, είναι ένα άθλος. Παρόλα αυτά όμως, είναι πολύ σημαντικό να πίνεις αρκετά υγρά γιατί όσο πιο αφυδατωμένη είσαι, τόσο πιο έντονες θα είναι οι ναυτίες σου.

Τι ρούχα φοράς;
Ίσως σου φαίνεται περιττό, όμως, έχει την αξία του. Προσπάθησε να αποφύγεις τα πολύ στενά ρούχα και ειδικά εκείνα που σε ζορίζουν στην περιοχή της μέσης ή της κοιλιάς. Θα επιδεινώσουν την κατάσταση σου και τις… ναυτίες σου που σαν πολύ ενοχλητικές δεν είναι ήδη;

Περπάτα!
Μόνη ή με παρέα, το περπάτημα είναι ένας αρκετά ασφαλής τρόπος να αντιμετωπίσεις την έντονη ζαλάδα που νιώθεις και… φυσικά να γυμναστείς ταυτόχρονα.

 

Read More

And More