Bedtime stories: Πέντε tips που θα βοηθήσουν το μικρό σου να δημιουργήσει συνήθειες ύπνου

Bedtime stories: Πέντε tips που θα βοηθήσουν το μικρό σου να δημιουργήσει συνήθειες ύπνου | tlife.gr

Αν είσαι ήδη μητέρα ενός νηπίου, τότε ξέρεις πόσο απαιτητική είναι η διαδικασία του ύπνου. Αν, όμως, τώρα ετοιμάζεσαι να δημιουργήσεις στο μικρό σου κάποιες σταθερές συνήθειες που θα το “συνοδεύσουν” σταδιακά προς το κρεβάτι του και θα το αποκοιμίσουν χωρίς σθεναρή αντίσταση, τότε θα χρειαστείς σίγουρα ένα μικρό εγχειρίδιο. Βλέπεις, η στιγμή της ημέρας που τα παιδιά απεχθάνονται περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη (ναι, περισσότερο κι από την ώρα του μπάνιου!) είναι εκείνη που θα χρειαστεί να ξαπλώσουν και να κοιμηθούν. Συνήθως, τότε θα αντιληφθείς πως υπάρχει μια υπερδιέγερση, μια έντονη επιθυμία να συνεχίσετε το παιχνίδι ή να δουν πέντε ταινίες animation στην σειρά ή να… ρίξουν τους τοίχους του σπιτιού με μια βαριοπούλα και οτιδήποτε άλλο μπορεί να τα κρατήσει ξύπνια! Αυτή η διαμάχη δε, θα κορυφωθεί με κλάματα, φωνές και ουρλιαχτά ορισμένες φορές, στα οποία εσύ θα κληθείς να κρατήσεις την ψυχραιμία σου και να τα καθησυχάσεις με ηρεμία. Όλα αυτά, βέβαια, θα καταφέρεις να τα αποφύγεις αν έχεις προνοήσει και έχεις προλάβει να “χτίσεις” τις κατάλληλες βάσεις για την τυπική ρουτίνα ύπνου που θα ακολουθεί το μικρό σου!

Παρακάτω, λοιπόν, μπορείς να δεις πέντε βήματα που θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις τις σωστές συνήθειες στο παιδί, ώστε να οδηγείται… στο κρεβάτι του ησύχως!

Tip #1: Ρίξε εγκαίρως τους (έντονους) ρυθμούς

Όπως καταλαβαίνεις, οι ώρες που οδηγούν σταδιακά προς την στιγμή του ύπνου δεν μπορεί να περιλαμβάνουν δυνατά ερεθίσματα και έντονη δραστηριότητα, γιατί κάτι τέτοιο θα σου γυρίσει… boomerang. Γι’ αυτό και χρειάζεται να έχεις προνοήσει και να δώσεις από νωρίς μια πιο χαλαρωτική κατεύθυνση στην βραδιά. Για παράδειγμα, θα πρέπει να σβήσει η τηλεόραση και οι λοιπές φωτεινές οθόνες, να βάλεις μια ήρεμη μουσική και να επικεντρωθείς στο παιδί. Το μπανάκι του, μια κρέμα σώματος με χαλαρωτικό άρωμα, τα καθαρά πυτζαμάκια του και το διάβασμα ενός βιβλίου είναι επίσης βήματα που, αν γίνονται σταθερά, θα προετοιμάσουν το παιδί για το κρεβατάκι του.

Tip #2: Δημιούργησέ του αίσθημα ασφάλειας

Όσο το παιδί ήταν μωρό, ήταν σύνηθες να κοιμάται μετά το φαγητό του, δηλαδή είτε πάνω στο στήθος σου ή αμέσως μετά το τάισμά του με το μπιμπερό. Κατά κάποιο τρόπο, λοιπόν, λειτουργούσες ως… prop ύπνου, αφού στην αγκαλιά σου το μικρό σου αισθανόταν την ασφάλεια να αποκοιμηθεί. Πλέον και όσο μεγαλώνει, χρειάζεται να έχει κάτι αντίστοιχο, ώστε να νιώθει ασφάλεια και οικεία για να κοιμηθεί. Αυτή την “υπηρεσία” μπορεί να την παρέχει ένα αγαπημένο του παιχνίδι, όπως το λούτρινο αρκουδάκι που έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές, ή ένας cozy υπνόσακος που θα το τυλίγει και θα κάνει το παιδί να αισθάνεται προστατευμένο και ήσυχο.

Tip #3: Ακολούθησε την χαλαρωτική διαδικασία και εσύ

Τα παιδιά έχουν πολύ οξυμένη αντίληψη της συναισθηματικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο γονιός τους και μάλιστα υιοθετούν και τα ίδια πολύ εύκολα την διάθεση που εντοπίζουν απέναντί τους. Γι’ αυτό και αν θέλεις να πετύχει αυτό το εγχείρημα, θα χρειαστεί να χαλαρώσεις κι εσύ και να αντιμετωπίσεις αυτή την διαδικασία ως μια ευκαιρία να είσαι κοντά στο μικρό σου και να περάσεις χρόνο μαζί του. Προσπάθησε, λοιπόν, να μην αγχώνεσαι με τον χρόνο που κυλάει, αλλά να ευχαριστηθείς και εσύ το μπάνιο του, το ντύσιμό του και το διάβασμα ενός βιβλίου, χωρίς να του μεταθέτεις το στρες σου.

Tip #4: Μην αντιστέκεσαι στις αγαπημένες συνήθειές τους

Ίσως να έχεις αντιληφθεί πως υπάρχει ένα πολύ αγαπημένο βιβλίο του μικρού σου, το οποίο σου ζητάει επίμονα να διαβάσετε κάθε βράδυ πριν κοιμηθεί. Ή ένα συγκεκριμένο τραγούδι που θέλει να ακούει κάθε φορά που ξαπλώνει στο κρεβάτι. Αυτή είναι μια θετική εξέλιξη και σημαίνει πως το παιδί έχει αρχίσει να αναπτύσσει τις δικές του συνήθειες ύπνου και άρα να αποδέχεται την διαδικασία, χωρίς να νιώθει άβολα ή να αντιστέκεται. Γι’ αυτό και είναι απαραίτητο να ενθαρρύνεις αυτές τις επιλογές και να μην προσπαθείς να τις αλλάξεις, καθώς έτσι θα του δώσεις αίσθηση ελευθερίας και ανεξαρτησίας που θα οδηγήσει σε μια ήρεμη μετάβαση προς τον ύπνο.

Tip #5: Υιοθέτησε το ίδιο πρόγραμμα

Δημιουργώντας μια προβλεψιμότητα και σταθερότητα σε όλα τα βήματα, δίνεις την δυνατότητα στο παιδί σου να μάθει ποια ακριβώς είναι τα βήματα και τι πρέπει να περιμένει ότι θα συμβεί στην συνέχεια. Αυτό από μόνο του παρέχει στο μικρό σου την ασφάλεια που χρειάζεται, μειώνοντας την ανησυχία του για όσα δεν ξέρει ότι θα συμβούν. Επομένως, κράτησε σταθερή την ρουτίνα που έχετε φτιάξει μαζί και ξέρεις ότι έχει καλά αποτελέσματα, ώστε να το βοηθήσεις να κοιμηθεί πιο εύκολα, ήσυχα και ξεκούραστα.

READ more