Αυτοί είναι οι λόγοι που σου προκαλούν πρήξιμο, ακόμα κι όταν προσέχεις την διατροφή σου

Αυτοί είναι οι λόγοι που σου προκαλούν πρήξιμο, ακόμα κι όταν προσέχεις την διατροφή σου | tlife.gr

Πόσες φορές ήθελες να φορέσεις το αγαπημένο σου τζιν αλλά δεν κούμπωνε; Όχι όμως, επειδή πάχυνες, αφού προσέχεις τι τρως και σπάνια ξεφεύγεις, αλλά επειδή ήσουν πρησμένη. Πάω στοίχημα πως θα σου έχει συμβεί αμέτρητες φορές όπως και σε όλες τις γυναίκες άλλωστε. Εκτός όμως, από την εμφάνιση και το γεγονός ότι τα ρούχα δεν στρώνουν το ίδιο ωραία πάνω σου όταν είσαι πρησμένη, το πρήξιμο μπορεί να είναι και πολύ επώδυνο.

Η διατροφή προφανώς και παίζει τον κυρίαρχο ρόλο, αλλά είναι και διάφοροι άλλοι παράγοντες που μπορεί να προκαλέσουν πρήξιμο…

Δεν μασάς αρκετά το φαγητό σου
Όσο απλό κι ακούγεται, αν δεν μασάς σωστά το φαγητό σου, μπορεί να οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε πρήξιμο. Η διαδικασία της πέψης ξεκινά από το στόμα και αν δεν μασάς καλά, σημαίνει πως το έντερό σου θα πρέπει να δουλέψει ακόμα πιο πολύ για να διαλύσει την τροφή. Οι περισσότεροι από μας δεν μασάμε καλά την τροφή μας. Ενδείκνυται να μασάμε κάθε μπουκιά γύρω στις 30 φορές. Αν δεν μασάς καλά, υπάρχει η πιθανότητα να καταπίνεις αέρα, γεγονός που οδηγεί σε πρήξιμο.

Έχεις προβληματική στάση σώματος
Είναι γνωστό πως η σωστή στάση είναι σημαντική για ένας υγιές και λειτουργικό σώμα. Παραλείποντας να κρατάς μια σωστή κατακόρυφη θέση ενώ τρως, επιδεινώνεις το πρήξιμο και κάνεις δυσκολότερη την πέψη. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, αν καμπουριάζεις όσο τρως ή και μετά το γεύμα, μπορεί να οδηγήσει σε καούρα, η οποία προκαλείται λόγω της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης. Όταν καμπουριάζουμε πιέζεται η κοιλιά και τα στομαχικό οξύ πηγαίνει προς την λάθος μεριά. Ορισμένα στοιχεία υποδεικνύουν ότι η διέλευση στα έντερα επιβραδύνεται όταν καμπουριάζεις.

Έχεις στρες, άγχος ή κατάθλιψη
Το μυαλό μας και το έντερό μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Το στρες και το άγχος μπορεί να οδηγήσουν σε πρήξιμο και μάλιστα σε κάποιους ανθρώπους μπορεί να προκαλέσουν μεγαλύτερο πρήξιμο απ’ ότι οποιοδήποτε φαγητό. Το έντερο, το οποίο συχνά αποκαλείται και “δεύτερος εγκέφαλος”, ξέρει πολύ καλά πότε το σώμα και το μυαλό μας βιώνουν μια αγχώδη κατάσταση, ενώ υπάρχουν και πολλές μελέτες που αποδεικνύουν πως μια αρνητική σύνδεση εγκεφάλου και εντέρου, μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα όπως κράμπες, καούρα πρήξιμο και άλλα πολλά.

Περιμένεις περίοδο
Αν αισθάνεσαι πρήξιμο κάθε φορά πριν σου έρθει περίοδος, τότε αυτά τα δυο είναι μάλλον άρρηκτα συνδεδεμένα. Το πρήξιμο πριν την περίοδο οφείλεται σε μια ορμόνη την προγεστερόνη, η οποία εκκρίνεται κατά τη διάρκεια της ωορρηξίας. Οι ορμόνες μπορεί να επηρεάζουν αρκετά το πεπτικό σου σύστημα. Αν είσαι από τις λιγότερο τυχερές, τότε μάλλον το πρήξιμό σου θα οφείλεται στην περίοδο που περιμένεις.

Τρως και παράλληλα στέλνεις μηνύματα στο κινητό
Το να τρως και να στέλνεις μηνύματα δεν οδηγεί μόνο σε πρήξιμο, αλλά σύμφωνα με αμερικάνικό ιατρικό περιοδικό, μπορεί να προκαλέσει και αύξηση του βάρους σου. Αν τρως και είσαι απασχολημένη με κάτι άλλο, όπως είναι το κινητό, είναι πολύ πιθανό να μην μασάς σωστά, γεγονός που οδηγεί σε δυσπεψία και πρήξιμο.

Είσαι αφυδατωμένη
Μια διατροφή πλούσια σε ίνες, απαιτεί να πίνεις και πολύ νερό για να μπορεί να γίνει σωστά η πέψη. Η αφυδάτωση και η ανισορροπία στους ηλεκτρολύτες, φρενάρουν την πέψη και εξαναγκάζουν το σώμα να κάνει κατακράτηση υγρών, που πολλές φορές εκδηλώνεται με μια μεγάλη και φουσκωμένη κοιλιά. Για να το αποφύγεις αυτό, προσπάθησε να πίνεις δυο λίτρα νερό την ημέρα και σιγουρέψω ότι κάθε φορά που τελειώνεις την γυμναστική σου, καταναλώνεις επιπλέον υγρά.

Κάνεις δουλειά γραφείου
Ξέρεις ήδη ότι αν κάθεσαι όλη μέρα, πράγμα που κάνουμε όλοι όσοι έχουμε δουλειές γραφείου, μπορεί να έχει αρκετές δυσάρεστες συνέπειες για την υγεία σου, μια από αυτές είναι και το πρήξιμο. Αν κινείσαι το πεπτικό σου σύστημα δουλεύει πολύ πιο αποτελεσματικά, οπότε σήκω και πήγαινε μια βόλτα.

READ more